• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mijn Nexus 5, wat een ding. Heb 'um al jaren in gebruikt en met veel plezier. Maar sinds 6 maand doet mijn display funky. Als ik swipe dan flipt de telefoon en worden er ook allemaal andere plekken op het beeldscherm geswiped waardoor ik bijvoorbeeld niet meer kan swipen om te typen en soms bij het scrollen websites ik opeens aan de onderkant van de pagina zit. Nogal vervelend. Ook loop ik onderhand hopeloos achter op het Android platform, iets wat me minder stoort.

Dus ik ben op zoek naar een nieuw model smartphone, maar dit wereldje gaat altijd zo snel dat het vrij lastig is om bij te houden als leek. Ik zoek dus eigenlijk een smartphone die vrij dit tegen de Nexus 5 ervaring ligt:

Stock android zonder bloatware
De grootte is ideaal
Een stroeve achterkant waardoor de telefoon niet glijdt
3.5mm headphone jack
QI Charger

Ik neig zelfs naar de Pixel 2. Het gebrek van QI charger vind ik (erg) jammer, het gebrek van een 3.5mm headphone jack is vervelend want dan moet er weer een adapter tussen, maar de grootte van de telefoon en de stock android ervaring is in mijn opinie een groot pluspunt. Wel vraag ik mij af of dit een hele gladde telefoon is die makkelijk uit je hand glijdt. Zijn er nog andere suggesties die wat aansluiten op mijn wensenlijstje?

Prijsrange is niet zo belangrijk (Pixel 2 is een van de duurste Android phones op de markt toch?). Geheugen opslag is ook minder belangrijk. Ik doe het nu met 16gb. En tja een case, nooit gebruikt. Lijkt me niet ideaal maar daar is waarschijnlijk ook een heleboel in te customizen, dus ik sta er voor open mocht de Pixel 2 bijvoorbeeld glad zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 26-01-2018 09:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Dit hoort meer in Aankoopadvies Tablets en Telefoons (dus move AND > ATT)
Laat ook nog even additionele wensen weten, zoals prijs (range), geheugen (opslag), of de stroeve achterkant ook met een case mag, of je het toestel altijd zonder wilt gebruiken, ...

Strava

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-11 12:03

Kraz

Saving the world

Ik zat met hetzelfde 'probleem' en ben uiteindelijk overgestapt op een OnePlus 5T.
Ja, deze is groter dan wat je nu hebt, maar het werkt heer-lijk!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
@Kraz Ik zal eens de MM (of andere phone winkel) inlopen om te zien wat het verschil tussen 5" en 6". Hoe zit het qua bloatware op de OnePlus 5?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
oneplus heeft een vrij cleane android versie, erg dicht bij stock android, met alleen wat specifieke tweaks die je soms ook in custom roms ziet. Niet te vergelijken met bv samsung. (of Sony of zelf motorola, moto is ook vrij clean maar heeft toch meer moto apps)

Strava