Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Naast ons huis loopt een nauw steegje waar wij en enkele buren gebruik van maken om achter huis te kunnen komen. Dit is een behoorlijk donker steegje. Daarom wil ik een mogelijkheid creëren om verlichting in die duisternis te brengen zodat het weer iets veiliger is voor ons en de buren.
Het probleem is echter dat wij een huurhuisje hebben en er buiten geen elektriciteit beschikbaar is. Gaten boren in de buitenmuur zie ik niet zitten. Ik heb ook al gekeken naar een buitenlamp met zonnepaneel maar dat gaat niet werken omdat het aan de noordkant is en er geen zon op valt.

In de muur zit wel een klein raampje. Zou ik dit kunnen gebruiken om met verlichting van binnenuit het steegje afdoende te verlichten. (evt. met bewegingsmelder zodat het niet onnodig energie verspilt)

Hoeveel lumen zou er nodig zijn om door een raam een donkere steeg afdoende te verlichten? Zouden led-slangen hier geschikt voor zijn?

Mochten er betere alternatieven en ideeën zijn dan hou ik mij van harte aanbevolen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:35
Kun je niet eerst eens bij de verhuurder informeren of die eraan mee wil werken in het kader van veiligheid en wooncomfort? Dan kun je het netjes afgewerkt laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06:25
Misschien een buiten led lamp op batterijen een idee. Die zijn er vaak ook met bewegingsensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 21:50
We hadden een zelfde soort situatie maar dan in onze schuur van ons oude huis.

Een GP Safeguard led buitenlamp was de uitkomst, betaalbaar en in +- 2 jaar nog nooit de batterijen hoeven vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:13 . Reden: Leeg ivm privacy ]