Vraag

• Eelcomanders
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-01-2020
Ik heb mijn sitecom WLR-9500 AC2600 router achter een ziggo modem (bridge mode) aangesloten. Nu wil ik een HDD aansluiten op de USB 3.0 poort en kom het volgende tegen:

- WD My passport Ultra 1 TB HDD (NTFS) wordt goed herkend door de router
- Seagate Expansion+ 4TB HDD (NTFS) wordt niet herkend door de router
- Lacie Porsche Design desktop 4TB HDD (ExFat - NTFS - FAT32, alles geprobeerd) wordt niet herkend door de router

Firmware van de router is up to date

Iemand een idee... komt het door de 4TB? Lijkt me toch dat dit geen probleem zou moeten zijn.

Beste antwoord (via Eelcomanders op 02-02-2018 11:15)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:19
Mogelijk ondersteunt je router geen GPT, en dat heb je nodig als je een schijf groter dan 2TB wilt partitioneren.

Alle reacties

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Kan je de behuizing niet opschroeven en voor de test swappen met een andere disk?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-36- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:24:
Kan je de behuizing niet opschroeven en voor de test swappen met een andere disk?
Hoezo? Blijkbaar werkt de Porsche wel op de PC ofzo want hoe is dat ding ondertussen op 3 verschillende manieren geformatteerd?

@Eelcomanders Is de Porsche de enige "external powered" disk? Zo ja, staat er niks in de handleiding van de router over USB-powered disks vs external powered disks?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• hcQd
Mogelijk ondersteunt je router geen GPT, en dat heb je nodig als je een schijf groter dan 2TB wilt partitioneren.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Omdat je wilt weten waarom de usb disk het niet doet.. Kennelijk is er iets niet compatible Als de seagate met disk uit de lacie het wel doet. Is de usbcontroller uit de Lacie niet compatible. Als de seagate het dan ook niet doet is de disk zelf niet compatible Laat maar lees verkeerd zie net dat de andere 4TB disk ook niet herkend word

[Voor 13% gewijzigd door -36- op 25-01-2018 22:32]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hcQd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:31:
En welke reden is er dan dat de Seagate 4TB wel werkt?
Ik las je zin verkeerd; je zit inderdaad mogelijk op een goed spoor :)

[Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2018 22:33]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:12
Ik denk dat de router geen GPT disks ondersteund. Alles >2TB of als GPT zal niet werken.
Disk werken alleen als deze als MBR zijn geformatteerd.
quote: Uit de kernel config
# CONFIG_EFI_PARTITION is not set
Wat volgens dit artikel helaas wel nodig is.

Omzetten kan wel... maar of je dat wil is een tweede.

[Voor 23% gewijzigd door jeroen3 op 25-01-2018 22:47]

• hcQd
Overigens vereist linux niet dat de schijf gepartitioneerd is. Of de software van de sitecom een bestandssysteem op een ruwe schijf ondersteunt durf ik niet te zeggen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

hcQd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:30:
Overigens vereist linux niet dat de schijf gepartitioneerd is. Of de software van de sitecom een bestandssysteem op een ruwe schijf ondersteunt durf ik niet te zeggen.
Vergeet niet dat er ook nog een usb-to-sata convertor tussen zit; die heb je in de smaken: crap, crappier en crappiest

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee