2 verschillende types Rqdeon kaarten in 1 Windows 7 PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77slevin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 13:08
Ik ben bezig met een virtuele flipperkast te bouwen waarbij je de pinball van keuze selecteert uit 100+ kasten, en het speelveld hebt op een liggende monitor, de backglass een rechtstaande monitor en de scores ziet op een 3de kleinere monitor. (denk aan Mame maar met pinball)

De nummer 1 keuze voor een virtuele pinball machine is nog altijd Windows 7, de pinball software is geschreven in Visual Basic en deze loopt nog het best op Windows 7.

Mijn hardware is als volgt: het liggende speelveld en rechstaande backglass is aangesloten op een Asus Radeon RX560 en aangesloten met HDMI en Display port. Het 3de scherm voor de scores wil ik aansturen met een Asus Radeon 5230 passieve koeling omdat dit maar een scherm van 800 op 480 moet aansturen voor de dot matrix display.

Mijn probleem ligt bij de Radeon 5230, deze wordt door windows als een standard VGA Graphics adapter gezien en weigert de drivers te gebruiken van AMD / Asus. Als ik het driverpakket voor de Radeon 5230 installeer, loopt de PC de installatie door, vraagt om te herstarten maar doet niks met de videokaart.

Hoe kan ik de 2de kaart installeren naast de RX560 met Win7 Ultimate?

Beste antwoord (via 77slevin op 25-01-2018 23:39)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Simpel, de 5230 is een legacy product em heeft het legacy driver pakket van AMD nodig terwijl de RX560 beter gebruikt maakt van de nieuwste drivers.

Je probleem hier is dus dat kaarten niet dezelfde drivers gebruiken. Je zou beter toch een passief kaartje met GCN architectuur kunnen scoren zodat deze wel gebruik kunnen maken van dezelfde drivers.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Simpel, de 5230 is een legacy product em heeft het legacy driver pakket van AMD nodig terwijl de RX560 beter gebruikt maakt van de nieuwste drivers.

Je probleem hier is dus dat kaarten niet dezelfde drivers gebruiken. Je zou beter toch een passief kaartje met GCN architectuur kunnen scoren zodat deze wel gebruik kunnen maken van dezelfde drivers.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD