• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 21:24
Goed, nar ruim 2 jaar trouwe (en storingsvrije) dienst begint mijn Wileyfox Swift (1) het langzaamaan te begeven. Zo af en toe reageert het scherm niet, de powerbutton moet vaker ingedrukt worden, het bekende riedeltje.

Nou ben ik dus op zoek naar een vervanger, en heb hierbij eigenlijk een paar criteria:
  • Niet te groot. Ik vind mijn huidige Swift soms net aan de grote kant als je hem met 1 hand wil bedienen, en hij moet ook nog redelijk normaal in een broekzak passen. 5" is voor mij eigenlijk wel het maximum
  • Dual-sim voor werk- en prive-nummers
  • Eigenlijk wel 3GB RAM om een en ander soepel te laten lopen
  • Een recente versie van Android (voorgeinstalleerd of beschikbaar/officieel aangekondigd als update)
  • Ik hecht weinig waarde aan de camera, als het maar herkenbaar is als ik wat op de foto zet :) Ook NFC is voor mij geen noodzaak, maar lijkt me wel grappig
  • Een beetje betaalbaar. Ik heb geen harde budgetlimiet, maar het moet wel leuk blijven en aangezien mijn eisen volgens mij niet extreem zijn verwacht ik dan ook geen iphone-prijzen.
Op basis van bovenstaand lijstje ben ik bij 2 telefoons uitgekomen die beide een eigen nadeel hebben.
De eerste is de opvolger van mijn huidige telefoon: de Wileyfox Swift 2+. Voldoet aan bovenstaande eisen, maar ik heb mijn twijfels over de support. Wileyfox was hier erg goed in, maar de laatste tijd lijkt het een stuk slechter te gaan qua bereikbaarheid van service en uitkomen van updates. Ook community-updates (welke dan een alternatief zouden kunnen zijn) zijn nagenoeg niet beschikbaar als ik op XDA kijk.
De tweede is de Moto G5. Voldoet ook aan bovenstaande eisen, maar met de G6 in aantocht twijfel ik of het handig is om een G5 te kopen. De G6 zal naar alle waarschijnlijkheid echter een heel stuk groter worden (5,9") en dus is wachten daarop niet handig.

Mijn vraag is nu dus eigenlijk of ik nog modellen heb gemist in mijn zoektocht. Welke telefoons kennen jullie die voor mij zouden voldoen, en die jullie aan zouden bevelen? Of is het wellicht toch handig om een van mijn beide gevonden opties te kopen omdat mijn twijfels ongegrond zijn?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
pricewatch: Motorola Moto G5S (3GB ram) Grijs

Of een van de andere 79 mogelijkheden

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Nokia 6 of 7?

• Kroesss
@frickY De G5S is direct weer een stukje groter dan mijn huidige telefoon. Het scheelt een volle centimeter in de lengte en zoals aangegeven vind ik mijn huidige zo nu en dan al net te groot, dus die gaat hem niet worden. Uiteraard wel dank voor het meedenken!

@swhnld De Nokia 6 is me ook te groot. De Nokia 7 komt qua afmeting wel goed, ik zal er eens naar zoeken wat dit qua functionaliteiten en prijs gaat doen, want schijnbaar is hij nog niet beschikbaar... Dank voor de suggestie! Zeker interessant!

• frickY
Dan moet je de maximale lengte in de pricewatch ook invullen, en zie je dat de Nokia 7 de enige is die aan je wensen voldoet.
De Huawei Nova wellicht nog.

Mijn punt was meer dat je in de Pricewatch zelf kan vinden wat er te koop is.

• Kroesss
@frickY Ik had de pricewatch ook wel gebruikt, maar zoals aangegeven zijn de aanbevelingen van jullie ook onderdeel van mijn vraag. Wat is anders het nut van een aankoopadvies-forum. En daarbij: het stellen van filters in de Pricewatch op afmeting is mooi, maar een millimeter kan het verschil betekenen tussen veel of weinig resultaten. Het blijft daarom een lastig filter naar mijn mening.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:00
De Moto G5 dan maar? Die is 5", net iets kleiner dan de Moto G5S (5.2").

• Kroesss
@slow whoop Dat is op dit moment mijn grootste kanshebber inderdaad. Ik wil alleen de Nokia 7 nog even wat verder napluizen qua specs en prijs, die had ik nog niet eerder gespot namelijk. Van het weekend maar even wat verder uitzoeken.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:00
Hou er rekening mee dat de de BTW actie van de Mediamarkt dit weekend afloopt. Dat kan je zo een paar tientjes schelen als je besluit de Moto G5 (of een andere telefoon) te kopen.

• frickY
Het aankoopadvies-forum is voor;
De regels voor dit forum
Stel voor jezelf vast wat jouw wensen en eisen zijn. Met die eisen kan je naar de winkel gaan of naar onze Telecom Pricewatch. Voer daar je wensen/eisen in en bekijk gelijk waar je jouw gekozen toestel het voordeligst kan kopen. Op het moment dat er een paar toestellen zijn die aan jouw wensen/eisen voldoen, kan je binnen Mobile het betreffende topic opzoeken en daar de mening/problemen/ervaringen van andere eigenaren lezen. Het kan zijn dat je er dan nog niet over uit bent: in zo'n geval kun je de desbetreffende ervaringentopics gebruiken om specifieke vragen te stellen over zaken waar je nog mee zit, maar het is niet zo dat wij jouw keuze gaan bepalen.
Wij kunnen niet weten welke wensen het zwaarste wegen; mag het 2,5GB zijn als hij dan <140mm is. Of moet die 3GB perse en dan liever iets van 148mm. Of wellicht vind je een iphone 5s opeens wel een optie, omdat een vergelijkbaar Android toestel niet blijkt te bestaan

[ Voor 52% gewijzigd door frickY op 26-01-2018 10:03 ]

• Kroesss
@frickY Klopt, ik heb dat geprobeerd uit te leggen in de openingspost, maar dat blijft via een toetsenbord en aan mensen die je niet persoonlijk kent toch altijd lastiger dan in real-life. Ik heb in ieder geval wel een aantal goede suggesties gehad, dus daar ga ik mee aan de gang! Dank voor de bijdrages!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Misschien Xiaomi Mi6?
Nadeel dat er standaard geen Nederlands op staat. En hij is officieel niet in NL te koop.
Ik heb 'm een half jaar en hij is echt geweldig.
Pagina: 1