Ik zoek een?
Upgrade voor mijn huidige pc. Ze is inmiddels 6 jaar oud en één van de geheugenrepen heeft het begeven.
Vanwege mijn financiële situatie kan ik me geen full-upgrade veroorloven. Ik wil dus zoveel mogelijk van mijn huidige systeem hergebruiken.
Wat is je budget?
Hoe lager hoe beter, maar plm 500
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Professionele bewerking van beelden en foto's in photoshop en lightroom. Ik weet inmiddels dat PS en LR géén zware load op de GPU leggen, ze vreten wel geheugen ook maakt PS (tot op heden) zeer beperkt gebruik van multi-core. (houdt dit in dat ik eigenlijk een processor met weinig maar snelle cores moet nemen?) Adobe zelf adviseert Intel Core 2 of AMD 64. Verder zou het fijn zijn als er af en toe Project Cars mee gespeeld kan worden (en dat hoeft echt niet op ultra settings)
Huidig systeem:
Kast: Antec One Hundred
Mobo: ASUS M4A89GTD PRO/USB3
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
CPU Koeler: Scythe Mugen 2 Rev.B
RAM geheugen: Kingston Valueram memory 4GB 1333MHz DDR3
GPU: 2x Club 3D CGAX-H57524 Radeon HD 5750 in SLI dus.
Voeding: Seasonic M12II 520W voeding
Als het enigszins mogelijk is wil ik de kast, de GPU en de voeding weer hergebruiken. Ik wil graag weten of dit mogelijk is en wat jullie gedachten hierover zijn. Ik heb geen merk voorkeur, begrijp ook dat ik geen beest van een pc kan bouwen voor dit budget, maar eentje met klauwen zou toch wel mooi zijn.
Ik zit nu te denken aan:
Zoals gezegd, ik zit niet vast aan AMD.
Ik hoor graag jullie gedachten.
Edit: toevoeging
Upgrade voor mijn huidige pc. Ze is inmiddels 6 jaar oud en één van de geheugenrepen heeft het begeven.
Vanwege mijn financiële situatie kan ik me geen full-upgrade veroorloven. Ik wil dus zoveel mogelijk van mijn huidige systeem hergebruiken.
Wat is je budget?
Hoe lager hoe beter, maar plm 500
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Professionele bewerking van beelden en foto's in photoshop en lightroom. Ik weet inmiddels dat PS en LR géén zware load op de GPU leggen, ze vreten wel geheugen ook maakt PS (tot op heden) zeer beperkt gebruik van multi-core. (houdt dit in dat ik eigenlijk een processor met weinig maar snelle cores moet nemen?) Adobe zelf adviseert Intel Core 2 of AMD 64. Verder zou het fijn zijn als er af en toe Project Cars mee gespeeld kan worden (en dat hoeft echt niet op ultra settings)
Huidig systeem:
Kast: Antec One Hundred
Mobo: ASUS M4A89GTD PRO/USB3
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
CPU Koeler: Scythe Mugen 2 Rev.B
RAM geheugen: Kingston Valueram memory 4GB 1333MHz DDR3
GPU: 2x Club 3D CGAX-H57524 Radeon HD 5750 in SLI dus.
Voeding: Seasonic M12II 520W voeding
Als het enigszins mogelijk is wil ik de kast, de GPU en de voeding weer hergebruiken. Ik wil graag weten of dit mogelijk is en wat jullie gedachten hierover zijn. Ik heb geen merk voorkeur, begrijp ook dat ik geen beest van een pc kan bouwen voor dit budget, maar eentje met klauwen zou toch wel mooi zijn.
Ik zit nu te denken aan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 177,10 | € 177,10 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 195,- | € 195,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 450,10 | |
Zoals gezegd, ik zit niet vast aan AMD.
Ik hoor graag jullie gedachten.
Edit: toevoeging