Rare Mobo met procssor

Pagina: 1
Acties:

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 14:24

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Ik heb toch wat leuks gevonden in mijn grote rommeldoos (ja ook van mijn vader natturlijk)ik was vanmiddag de zolder aan het opruimen, omdat dit me kamer is recent dus ben nog bezig met alles uit elkaar te halen enzo vond ik iets op merkelijks een mobo waarschijnlijk uit 1982 althans dat staat op de processor dus dacht waarschinlijk ook mobo uit 82. De processor is een intel p8051ah 0211 8422 snelheid onbekend ik vond ook nog de kast met monitor het is een unisys monochroom schermpie als ik hem start (was ff zoeken naar aanslijtingen) krijg ik scherm met setup A en kan ik schakelen naar setup B als je in setup B op local zet en niet op online kan je in het lege scherm typen. Maar in godsnaam wat is dit voor geval wat kan ik ermee.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Izze moeilijke vraag?

• Anarril
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04-2024
cool! ik houd van die ouwe hardware (waar je niks praktisch mee kan) Ik heb hier bijv een isa-kaart liggen die je 2mB (!) geheugen uitbreiding bezorgt (kan worden uitgebreid tot 3mB). Maar dat moet je maar net leuk vinden natuurlijk.
Dus wat je er mee kan? aan mij sturen >:)

PS het is misschien niet zo'n moeilijke vraag, maar het is wel 2uur 's nachts :Z

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:18

Marc H

- - Is wakker - -

tien tegen 1 dat het een oude terminal is.

Zo'n ding sluit je aan op een mainframe, dus heb je er erg weinig aan.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Inderdaad gewoon een terminal zo te zien.. Deze wordt op een mainframe aangesloten via een RS232 interface (seriele kabel)..

Misschien dat je via wat knutselen het ding zelfs nog aan je huidige pc kunt hangen als telnet client :)

BTW.. 8051 is de microcontroller.. Bestuurt inderdaad het ding, maar omdat het maar een hele domme terminal is zit er ook niet echt een microprocessor in..

Anarril: hee, die kaartjes ken ik ook nog wel.. Zeker gewoon 8 bit's isa kaartje? Waar je het geheugen nog gewoon met ic-tjes op moet prikken (4256 chippies enzo?) Geinig spul, al die oude zooi!

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 03:00 schreef Marc H het volgende:
tien tegen 1 dat het een oude terminal is.

Zo'n ding sluit je aan op een mainframe, dus heb je er erg weinig aan.
Tis geen terminal want ik kan hem gewoon gebruiken, alleen typen weliswaar maar als het goed is kan ik er ook mee printen (maar hoe!?!) Ach ja leuk is anders ;) maar ik kan wel leuke tekstjes typen in groen :)

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 01:52 schreef Cloontje het volgende:
Izze moeilijke vraag?
Je verwacht binnen 'n uur een antwoord, en dat nog 's nachts ook :?

Schop je topic niet zo omhoog.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:18

Marc H

- - Is wakker - -

Op zaterdag 14 juli 2001 00:25 schreef Cloontje het volgende:

[..]

Tis geen terminal want ik kan hem gewoon gebruiken, alleen typen weliswaar maar als het goed is kan ik er ook mee printen (maar hoe!?!) Ach ja leuk is anders ;) maar ik kan wel leuke tekstjes typen in groen :)
Het is wel degelijk een terminal. Unisys is een fabrikant van Mainframe apparatuur.
Als je op de printplaat kijkt zal je ook zien dater geen uitbreidingsslots zitten om hardware in te prikken. Als ik hier (op mijn werk) een terminal pak, en die aanzet zonder dat hij verbonden is op een mainframe, kan ik daar ook heel vrolijk tekstjes op tikken.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1