Toon posts:

Speakers kraken als er spanning op staat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb een set speakers thuis en sinds een paar weken kraken ze en geven ze erg harde tonen als ik ze alleen maar op netstroom aansluit.
Aangezien het een actieve speaker is die het probleem is dacht ik dat het komt dat er wat stroom niet wegkan via de aarde die er niet aan zat. Nu heb ik geprobeerd dat te aarden maar het probleem blijft.
Iemand ideeën over wat het probleem kan zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Hercules xps2.080 dj monitor

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De speaker op aarde aansluiten maar dit heeft geen effect op het probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is het probleem weg als je er een geluidsbron op aansluit die niks afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26

Jag

Klinkt als kapotte versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas doet hij het ook zelf als vulme helemaal laag staat en er niks is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
volume laag/dicht en niks aangesloten (ook geen kabel ingeplugd??) dan lijkt de kans erg groot op een kapotte versterker zoals JAG ook al suggereert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Gare postmeter(s) of stof in de xlr of cinch aansluitingen, i.c.m aangevreten aansluitkabels, door roest/ natuurlijk verloop/ rondvliegende Schijtbakken (valk)parkieten.

Het kan natuurlijk zijn, dat hier en daar een condensator het heeft begeven. Of dat de eindtrap op z'n laatste benen liep, en ter lief en leed besloten heeft ter ziele te gaan

}:O

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1