[W10] Gedeelde mappen niet zichtbaar op Popcorn Hour A-300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Een tijdje geleden heb ik Windows 10 opnieuw geïnstalleerd en sindsdien kan mijn Popcorn Hour (A-300) de gedeelde mappen niet meer vinden op het netwerk. Ik heb alle instellingen al nagelopen en goed gezet. Het enige verschil t.o.v. vóór de versie installatie, is dat ik toen geen accounts gebruikte in Windows (hoefde niet in te loggen) en nu wel. Ik heb nu twee gebruikersaccounts met ieder een eigen wachtwoord. Zou het kunnen dat de Popcorn Hour daarom de gedeelde mappen niet kan zien? Ik kan wel een thuisgroep aanmaken en dan de standaardmappen (video, afbeeldingen etc) benaderen maar niet de gedeelde andere mappen.

Heeft het iets te maken met dat er geen guest account is in Windows 10? Heeft iemand hier een oplossing voor dit probleem? Ik heb al veel verschillende topics en websites gelezen over dit onderwerp, maar nog geen werkende oplossing gevonden. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Schopje.. hopelijk weet iemand een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heeft inderdaad te maken met geen guest. Beter is om gewoon een account aan te maken voor je PCH en daarmee de SMB verbindingen te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Bedankt voor je reactie :) Hoe doe ik dat dan precies? Het lijkt me onhandig om van account te moeten wisselen als ik een film wil gaan kijken op de tv ofzo.. Waarom kan de mediaspeler de gedeelde mappen in mijn eigen account niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

zelfde probleem hier met een dune

enige oplossing is directe linkjes maken naar de mappen. volgens mijn kan popcorn dat ook wel.

maak dan inderdaad een account in je share met bv PCH en geef die ook de juiste rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Sorry ik weet niet precies wat je bedoelt :). Moet ik bij de gedeelde mappen specifiek toegang geven tot een nieuw soort user? Ze staan nu al gedeeld voor "iedereen" dus ik snap niet waarom de mediaspeler niets kan vinden op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Syntagma schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:23:
Sorry ik weet niet precies wat je bedoelt :). Moet ik bij de gedeelde mappen specifiek toegang geven tot een nieuw soort user? Ze staan nu al gedeeld voor "iedereen" dus ik snap niet waarom de mediaspeler niets kan vinden op het netwerk.
vaak zijn dan de rechten nog niet aangepast. dat is een ander tabblad (beveiliging) alleen delen werkt dan niet

overigens wil het dan bij dune nog niet werken zonder een directe link. zou me niet verbazen dat dit bij pch ook zo is

kan je op de pch niet een directe koppeling maken ? volgens mij kon dat op mijn a200 ooit wel

ter jou info. ik heb 3 pc's in mijn netwerk met gedeelde mappen en ik kan vanaf mijn dune geen enkele vinden zonder de directe koppelingen terwijl deze mappen tussen de pc's onderling direct zichtbaar zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 29-01-2018 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Syntagma schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:07:
Bedankt voor je reactie :) Hoe doe ik dat dan precies?
Als je in je configuratie folders toevoegt kan je daar de account gegevens invullen waarmee de verbinding gemaakt moet worden. Dat kan het zelfde account zijn wat je ook op je PC gebruikt maar evt. ook een andere indien je e.e.a. beter wilt beveiligen (zoals alleen lezen).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Dus als ik het goed begrijp, moet ik op de mediaspeler naar een specifieke map verwijzen en de inloggegevens invullen van het Windows-account? Het gekke is dat dit voorheen allemaal niet nodig was, de mediaspeler vond gewoon alle gedeelde mappen op het netwerk. Kom er nog niet uit zo, lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 20:55

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Geinig, A300 net terug gekregen na een uitleen actie en wilde m even bijwerken met de laatste films etc. ... maar krijg het ook niet voor elkaar om erbij te komen via t netwerk. Is het jou nog gelukt?

Apparaat is wel zichtbaar, maar mappen niet. (Samba geprobeerd, FTP nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:54
Via verkenner bovenin ip invullen \\192.168.178....enz. Als het goed is kom je dan wel bij de mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 16:00
Firewall ook op private ipv public?? Is niet altijd duidelijk.

En als je handmatig invult, vind je dan ook niet ?

Accounts zouden niet uitmaken. Komt dan wel een login popup.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Staat "met wachtwoord beveiligd delen" wel uitgeschakeld? Anders heb je inderdaad gebruikers gegevens nodig om een share te benaderen.

"Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen"- Alle netwerken - Met wachtwoord beveiligd delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Het is niet opgelost, maar werkbaar doordat ik wel bij de 'gebruikersmappen' (documenten, video's etc.) kan. Ik verplaats dus hetgeen ik wil kijken naar de videomap en dan kan ik erbij. De oude manier van mappen delen heb ik niet meer aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 11:15
Ik verwacht niet dat het de oplossing is, maar je kan even proberen om Smb v1-ondersteuning weer in te schakelen. Dat is sinds build 1709 default disabled in Windows 10, maar ik zou dan verwachten dat je geen enkele share zou kunnen benaderen, en niet een deel wel / een deel niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Dat was een goed idee, helaas lijkt het niets uit te maken. Heb SMB 1.0 weer aangezet maar er wordt nog steeds niets gevonden op het netwerk (kan alleen kiezen voor Network Browser en dan NFS Server maar dat geeft een error). De standaardmappen zoals documenten en video doen het wel, maar dat gaat denk ik via de thuisgroep? Alle instellingen staan verder nog goed (delen, geen wachtwoord, alle netwerken, netwerkdetectie, geen wachtwoord, etc.

[ Voor 39% gewijzigd door Syntagma op 15-03-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02 19:54
Hier ook geen toegang tot netwerk met een Mede8er 800XD, dramaties.
en, als ik de laptop laat sharen lukt het wel.......
hoe vreemd.
naar PC via netwerk krijg ik de vraag om t netgebruikers-id en netwachtwoord in te rullen, maar hoe die is, ik zou t niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-07 10:21
Gem1e schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:01:
Hier ook geen toegang tot netwerk met een Mede8er 800XD, dramaties.
en, als ik de laptop laat sharen lukt het wel.......
hoe vreemd.
naar PC via netwerk krijg ik de vraag om t netgebruikers-id en netwachtwoord in te rullen, maar hoe die is, ik zou t niet weten.
Ik had hetzelfde probleem en heb SMB 1.0 en SMNP ingeschakeld via Windows onderdelen in/uitschakelen. Na een reboot kon ik de laptop weer zien!

[ Voor 42% gewijzigd door Lassy op 13-06-2018 18:36 ]

Pagina: 1