Processen in W10 uitschakelen; welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 15:49
Beste mensen,

Al enige tijd heb ik een race spel op mijn pc staan en ben hem maar weer eens gaan gebruiken.
Het blijkt dat deze elke keer blijft hangen; iets wat eerder ook wel eens gebeurde maar ik speelde het niet zo vaak en heb er toen niet echt op gelet.
Het beeld blijft hangen en het spel loopt door; ik hoor mijn auto rijden en voel aan mijn stuur dat ik ergens tegenaan klap. Met ctrl-alt-del moet ik er dan uit.

Dit is niet bij alle spellen zo.
Mijn gedachte was dat er iets op de achtergrond kan draaien waar juist dit spel (Dirt 4) niet goed tegen kan.

Wat betere info:
- windows 10 x64 pro
- i5 3570 stock
- 8 Gb 1600 mhz ram
- GTX 680 2 gb
- 750 watt voeding
- Logitech G27 stuur

reeds gedaan:
- (automatische) updates uit
- laatste updates deze week nog gedraaid
- virusscanner uit (en zelfs op een gegeven moment geheel verwijdert)
- andere programma's uit
- spel opgestart als admin
- spel gedraaid in compatibiliteitsmodus voor W7 (omdat ik ergens die tip zag)
- nieuwe drivers voor stuur (Logitech G27)

Het gaat redelijk random en ik dacht terug aan vroeger; in de tijd van W 98 waren er hele lijsten op internet van processen die je uit kon zetten om zo meer performance uit je systeem te halen.
Die performance heb ik niet echt nodig, maar ik zou -al was het maar om zaken uit te sluiten- toch graag een berg dingen uit zetten.

Alleen is dat wat lastiger nu; dat soort lijsten vind je (nouja, ik in ieder geval) niet meer en er staan best wel wat dingen open die serieus wat vragen zoals "Superfetch" waarvan ik geen idee heb wat dat is.

Heeft iemand hier een lijstje oid met dingen die je uit kan schakelen, een link naar een goede website daarvoor of anders wat kan helpen?

Alvast bedankt!

(Note; wilde dit niet in de games sectie plaatsen omdat ik het systeem wil "tweaken" en deze sectie het best passend leek.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke voeding en hoe oud ?
Kun je een andere videokaart proberen of deze in andere desktop ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Ik weet even niet meer welke voeding, maar daar heb ik indertijd niet op bespaard; wel een merk en ongeveer anderhalf jaar oud.

Uitwisselen van de videokaart heb ik eigenlijk geen mogelijkheid voor helaas.

Jij denkt dus aan de kaart en/of de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:00

Nemesizz

Untouchable

Het beeld blijft hangen en het spel loopt door; ik hoor mijn auto rijden en voel aan mijn stuur dat ik ergens tegenaan klap. Met ctrl-alt-del moet ik er dan uit.
Heb je alt-tab al geprobeerd?

Ik heb zelf met Farming Simulator (gebruik ook stuur, pedalen, en joystick daarvoor) en heb ook regelmatig dat het beeld 'bevriest' maar game loopt gewoon door, en blijkt dat de game naar de 'achtergrond' verdwijnt (beeld blijft fullscreen, maar bediening en geluid reageren niet meer). Als ik dan alt-tab kom ik weer in de game en kan ik gewoon verder.

Het is maar een idee, want met voeding of GPU probleem loopt de boel helemaal vast/crashed, en dan krijg je geen feedback naar je stuur als je ergens tegenaan knalt (immers, dan zou de game al zijn vastgelopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:18

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Is het niet een driverprobleem? Misschien je Windows eventlog er op naslaan.

Ik heb hier in het verleden ook wel eens last van gehad, als ik dan naar de desktop terugging zag ik soms een ballonnetje bij de taakbalk met "[merk] Display Driver stopped responding and was restarted" oid

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Hartelijk dank voor de reacties!

Alt tab heb ik geprobeerd, maar werkt niet helaas.
Ook in de balk of bij het afsluiten kom ik niet een melding tegen welke driver/oorzaak er eventueel zou kunnen zijn.
De event log zoek ik nog :)

Driver heb ik nog niet aan gedacht, maar raar dat zoiets zomaar ineens kan komen dan; ik heb al een hele tijd geen drivers verandert.

Ik ga het nog even zoeken en voor de zekerheid de drivers verversen; ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 08:29
Hoe is het geheugen gebruik tijdens het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Dat is zo tussen de 2 en 2,5 Gb zoals ik het aflees, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Overigens heb ik nog wel een helder moment gehad; de HD heb ik ooit opgesplitst en een nieuwe installatie van W10 erop gezet. Daar werk ik nu op en speel ik de spellen dus ook op.
De spellen zelf staan echter -vanwege schijfruimte- op de oude partitie van W7.

Nu heb ik dan eens W7 weer aan geslingerd (had wat aandacht nodig) en gespeeld, maar daar loopt hij prima op.
Het lijkt mij dat ik daarmee een hardware fout kan uitsluiten?

Overigens iets geheel anders, maar mijn oude W7 x64 is ineens "illegaal" en ik krijg dus die irritante meldingen over legitiem zijn.
Het is een zelfbouw pc en toen ik de windows kocht, heb ik de productcode: a) zo goed opgeborgen dat niemand hem meer vind, of b) zo erg niet goed opgeborgen dat hij al lang op de vuilstort ligt ;)

Afijn; op de site van Microsoft stond een hele rits van wat je dan moet doen, maar dat werkt ook niet.
Bij het bellen deden ze ook een beetje moeilijk; ik neem maar even aan dat ze het niet vertrouwen :(
Goed, kan ook wel; ik kan geen code overleggen........

Maar dan kom je al snel uit op illegale dingen om te activeren en dat is ook weer jammer; ik heb er ooit voor betaald en hoef niet illegaal te doen, maar wil ook weer niet opnieuw betalen.

Is "gewoon doorwerken en jezelf irriteren aan de meldingen" een optie? Of wordt het op een gegeven moment helemaal zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Eindelijk dan!
Omdat ik wat ruzie had met dat event log, toch eerst maar de driver geüpdatet en msi afterburner ook.
Het leek even goed te gaan, maar toch niet.
Voor de zekerheid wel alt/tab nog even geprobeerd en het viel mij op dat ik er wel uit kwam, maar niet erin; het bleef op het bureaublad.

Afijn, dat werkte dus ook niet en wat ik merkte is dat de nieuwe driver mijn beeld veel blokkeriger maakt; echt heel lelijk. In het controlepaneel heb ik nooit iets aangepast en alleen maar in het spel; hoe kan daar nu zo'n groot verschil in zitten? Afijn, is niet het belangrijkste in ieder geval.

Maar dan toch de log gevonden en ik kon hem ook van gisteravond terug vinden; zowel oude als nieuwe driver geven hetzelfde beeld in de log:
"Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld."

Tja, hersteld wel, maar mijn spel kom ik niet meer in.
Maar nu weet ik even niet wat ik verder kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Klinkt als een GPU of voeding die aan het overlijden is. Probeer een verse installatie van vindows en dan de laatste driver om een en ander uit te sluiten. Als dat niet het probleem oplost is het een hardware issue. In dit geval is dan het makkelijkste om je GPU in een andere PC met voldoende voeding te testen, verder is er weinig aan te doen.. Succes

* Welke 750w voeding praten we eigenlijk over en hoe oud?

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 27-01-2018 01:31 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Beste millman,

Hartelijk bedankt voor je reactie en ik stel dat ook erg op prijs. Helaas stel je wel vragen waarvan ik het antwoord al beschreven heb en stel je zaken die ik al onderuit heb gehaald.

Windows opnieuw installeren wil ik graag tot een allerlaatste optie zetten, maar ik ben bang dat je gelijk hebt als het echt allemaal zuidwaarts gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je een derde-partij virusscanner geinstalleerd had en weer verwijderd hebt gaat in Windows 10 automatisch Defender weer aan.

Om dit permanent uit te schakelen en zo minder geheugen en cpu te verspillen kan je de volgende register-wijziging doen:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender
Toevoegen: DisableAntiSpyware DWORD 1

bron: https://www.windowscentra...ndows-defender-windows-10

Windows update zou ik wel aanlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:23
Je hebt de games onder win7 geïnstalleerd, toen Windows 10 op een andere partitie geïnstalleerd en de games niet opnieuw geïnstalleerd?

Ik zou een verse Windows en game installatie doen. Of eerst ddu draaien en alles vers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
@Soldaatje Gedaan, maar helaas......

@418O2 Tja, dat had ik even beter uit moeten leggen; het gaat om twee games die in wel op de W10 geïnstalleerd heb, maar ik heb de bestanden op de andere/ oude (w7) partitie laten zetten.
Toen ik opstartte vanaf die oude W7, heb ik gewoon de .exe van dat spel/die spellen aangeklikt en ben ze daar gaan spelen; dat werkte toen goed.

Ondertussen weer een andere via driver geïnstalleerd omdat een onderdeel van de eerste nieuwe aangaf dat er nog een nieuwere was; beeld is wel wat beter daar die andere wel vreemd leek.
Het probleem leek ook weg, maar toch niet dus.

Toen wel in afterburner gekeken; geen rare temperaturen of vermogenspieken oid.

Nu vind ik het raar; op de oude W7 spelen ze wel goed, maar twee andere spellen (die ik wél op de W10 schijf heb staan) spelen wél goed op W10; dan is de driver toch niet defect?
Ik heb echter geen ruimte om de andere twee ook op de W10 partitie te zetten; deze staat "rechts van" de W7 partitie en (naar ik heb vernomen) kan deze dus niet uitgebreid worden.

Maar windows opnieuw installeren, met alle zooi (maar vooral veel speciale instellingen) wil ik toch heeeeel erg graag tot een allerlaatste redmiddel houden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Wauw.......das een lijst!
Maar wél wat ik zoek; top, bedankt, dat ga ik uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Interceptor,
Ik kan je ook nog wel als extra process explorer > download aanraden.
Blader naar in Deze pc naar C:\Windows\system32 en open via rechtsklik perfmon.exe
Als administrator openen
*knip*

taskschd.msc = Taakplanner (C:\Windows\System32) Wat er geplant opgestart wordt.
services.msc = Services (C:\Windows\System32) Wat er automatisch opgestart wordt.
msconfig.exe = Systeemconfiguratie (C:\Windows\System32) Hoe er opgestart wordt.

Met deze 3 beheer je wat er opgestart wordt in Windows.

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Wel nu; dat hele gebeuren van zetje heb ik gedaan, pfff......
Helaas was daar ook de oplossing niet in; het enige wat het voor mij zichtbaar heeft gedaan is dat nu de windows+P om naar een ander beeldscherm te gaan niet meer werkt. Maar daar kom ik wel weer overheen.
Wel enorm bedankt want dat was precies waar ik naar zocht!

Dat van jou Erik, ben ik nog even mee bezig; ik heb het geïnstalleerd, maar snap het niet zo heel goed en heb even wat meer tijd nodig.

Ondertussen heb ik wel nog iets gevonden op internet en dat is een register dingetje maken met TrdDelay en als dat niet werkte, dan TrdLevel op 0.
Dat werkte ook niet, maar je kon het ook voor x86 doen ipv voor x64 (heb x64, maar neem dan maar aan dat de spellen op x86 werken?) en voor nu, eventjes, lijkt het goed te gaan........
Maar dat heb ik eerder gedacht ;)

Overigens was het wel zo dat na het hele services gebeuren, er een andere melding kwam als het beeld vast liep: iets met het spel wat geen toegang meer had tot de grafische hardware was dan de melding in het log.

Duimen nu maar dat het goed is; ik wordt er nu wel wat moe van ;)

Bedankt zover en ik laat het nog even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Bedankt voor de links!
Ik heb eigenlijk nog niet op de game zelf gezocht omdat het twee verschillende spellen betreft.
Helaas is de enige info wat in de buurt komt van mijn probleem, alleen maar dat je een nieuwe vga driver moet installeren........
Dat heb ik reeds een paar keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Nou, daar ben ik dan weer....... vandaag weer geprobeerd en binnen 5 minuten stond hij weer stil.

Het lijkt wel alsof hij het wel gewoon doet als ik de driver opnieuw installeer, maar als ik hem later dan weer eens aan zet, dat het dan mis gaat.

De melding die ik nu in het log krijg is nog steeds dezelfde als de voorgaande (niet de eerste) namelijk:
Toepassing Dirt4.exe is geblokkeerd voor toegang tot grafische hardware.

Nu wordt ik er echt moeilijk van; iemand nog suggesties?
Pagina: 1