Leek in mechanische ventilatie welke maakt het minst geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardt7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-01-2021
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een mechanische ventilatie die weinig geluid maakt. Hij komt namelijk in de zelfde ruimte te hangen waarin gezeten word. Ik ben namelijk een tuinhuis aan het maken met daarin een jacuzzi dit is altijd een droom geweest.

Nu heb ik sinds kort een tweedehands jacuzzi gekocht en die komt in dit tuinhuis te staan. Het hok is 7m lang 4,5 m breed en 2,4m hoog.

De vraag is dus nu welke maakt het minst geluid ?

Zelf zat ik aan de Itho te denken:
https://www.ventilatielan...ntielen-euro-stekker.html

Graag jullie advies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
Wij hebben een Zender Stork Comfofan s p r, die is met dipswiches vrij precies in te stellen op verschillende vermogens en dus geluidsniveaus, en heeft draadloze bediening. Met Google vind je wel een handleiding met de db's en luchtverplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als de ventilator weg wordt gewerkt achter een betimmering of iets dergelijks dan kun je tussen het afzuigrozet en de afzuigbox een akoestische slang doen, scheelt je een boel geluid: https://www.ventilatielan...tilatieslang-1-meter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Heb de Orcon MVS-15RH. En die is echt heel stil. En we slapen op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaelak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Soler & Palau heeft de stilste op de markt. Bij mijn zwager geïnstalleerd; die hoor je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
Kun je de unit niet op het dak kwijt? Ik weet dat er ook dakventilatoren zijn. Op die manier heb je de unit niet in het tuinhuis.

Of je maakt bijv. een omkasting en zet de unit achter het tuinhuis neer en gaat dan met een buis (spirobuis) naar het dak toe. Dan heb je sowieso al veel minder last van het lawaai verwacht ik.

Zorg trouwens ook voor aanvoer van lucht, zo'n unit trekt een 200-300m3/h weg, dat moet dan ook ergens weer aangevoerd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardt7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-01-2021
Remco Tr schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:36:
Heb de Orcon MVS-15RH. En die is echt heel stil. En we slapen op zolder.
https://www.installand.nl...mM0V-KaWpDdwaAhnXEALw_wcB
Remco, gaat het dan om dit soort ventilatie systemen ?

Als aanvoer wou ik een rooster maken op een plek waar geen afzuiging komt.

Helaas is op dak of buiten het hok geen optie.

[ Voor 90% gewijzigd door gerhardt7 op 26-01-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p88l2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 17:19
Ik loop ook al een tijdje met deze vraag. Iemand ervaring met de Ducobox Silent?
Iedereen is de stilste... maar wie is echt de stilste?
Op basis hiervan zou je idd S&P zeggen: https://www.ventilatieshop.com/mechanische-ventilatie/
DucoBox beweert echter dat zij in de praktijk de siltste zijn. En je kunt hem nog extra dempen met een uitbreidingsset.

[ Voor 44% gewijzigd door p88l2 op 20-02-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
p88l2 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:37:
Ik loop ook al een tijdje met deze vraag. Iemand ervaring met de Ducobox Silent?
Iedereen is de stilste... maar wie is echt de stilste?
Ik ga er dit weekend een aan de muur schroeven, dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p88l2
@borft Ik ben heel benieuwd hoe je hem hoort / hoeveel hij trilt. Er hangt nu ding op de bovenste verdieping, waar wij ook slapen, waarbij bij elke stand anders dan 1 (die zo goed als niks doet) het lijkt alsof het huis gaat opstijgen (zowel het geluid als de trilling)

[ Voor 3% gewijzigd door p88l2 op 20-02-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Ik heb hier hetzelfde probleem :) maar moet nog wel even wat leidingen verplaatsen om het te laten passen, omdat de Ducobox wat andere dimensies heeft dan het archaische apparaat van Stork dat er nu hangt :)

Overigens heb ik er een genomen met een vochtsensor, zodat ie (hopelijk) automatisch harder gaat als er bevoorbeeld gedouched wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door borft op 20-02-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p88l2
Ducobox gaat bij ons ook lastig passen.. is iig wat omlegwerk voor nodig. De huidige (merk ??) is wel heel klein tov wat ik zo aangeboden zie (ook de S&P is groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je niet gelijk een WTW-unit om op je energiekosten te besparen? Lijkt me dat je de energie van de jacuzzi goed kan hergebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik zie relatief weinig antwoorden op deze post. De Duco box leek ook erg stil, maar internet lijkt ook vol te staan met Duco boxen die op hol zijn geslagen en in de hoogste stand herrie blijven maken. Dus nu twijfel ik.

Wij zoeken een ventilatiebox die twee kleine badkamers kan bedienen en twee slaapkamers en die echt echt echt écht heel stil is: houten vloeren in huis, en je hoort hier alles. Dus akoestische slangen enzo willen we sowieso doen, maar dan blijft dus: welke is écht stil? Daalderop? Stork? Duco toch? Ervaringen welkom, vooral ook van mensen die ook houten vloeren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Dit Topic is niet van jou, antwoorden zoals deze worden nog steeds bij de notificaties van de Topicstarter getoond, even een nieuwe topic aanmaken.

In het algemeen; gebruik over-gedimensioneerde boxen die op laag toerental draaien; overal geluid dempende luchtslangen gebruiken; boxen en luchtslangen in rubbers ophangen.
Er kunnen nooit grote verschillen zitten in de verschillende merken boxen met dezelfde capaciteit.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Pagina: 1