Toon posts:

beveiligingssysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoi, is er iemand die mij zou kunnen helpen met het cnfigureren van een camerasysteem zodat ik het thuis kan zien van mijn werkplek. Volgens het boekje zou het moeten werken en er is een LANport aanwezig en LANinstellingen, alleen weet ik niet precies wat ik moet doen met alles goed instelen, port forwarden, welke app ik moet gebruiken enzovoorts
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Begin eens met een VPN naar je werk, anders kan de hele wereld meekijken op je camera's.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi rippiie,

Je start van je verhaal is wel een beetje summier, vind je niet? Ik kan bijvoorbeeld niet in mijn glazenbol zien welke camera's je hebt en hoe je het precies wilt hebben ;)

Zoiets als continue cameratoezicht op je eigen huis wil je goed geregeld hebben en zeker goed beveiligd hebben. Dat snap je natuurlijk wel. En dat is meer dan stekker erin en poortje openzetten. Zeker bij de kant en klare camera's die je voor een prikkie kunt kopen. Die zijn vaak, zoals hierboven gezegd, zo lek als een mandje. |:(

Zoals je openingspost op mij overkomt, geeft mij het idee dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent. Dat is niet erg, maar wel als je van plan bent om je halve huis via het internet letterlijk zichtbaar te maken.

Ik raad je dan ook aan om het 1) of uit te besteden aan een professional of hele goede amateur die hier wel veel van weet 2) of je eerst heel goed in te lezen over hoe internet eigenlijk werkt en de technische achtergronden daarbij (NAT, DHCP, routering, port forwarding, VPN enz.).

Het is simpelweg geen kwestie van "jou er doorheen praten", daarvoor is je basiskennis simpelweg te summier. ;)

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:24:
Zeker bij de kant en klare camera's die je voor een prikkie kunt kopen. Die zijn vaak, zoals hierboven gezegd, zo lek als een mandje. |:(
Ik was vooral geshockeerd over het feit dat die Action camera een verbinding nodig heeft met een server ergens op internet.
1. Server gehackt dan kan je je lol op.
2. Server offline, de camera's doen het niet meer.

Maar hé, gemak dient de mens! (met een app op je phone) 8)7

Gelukkig wil de staat nu eisen gaan stellen aan IoT (Internet of Things) apparaten.
Want die Action camera was niet het enige probleem vorig jaar:
nieuws: Lekken in Foscam-ip-camera's laten aanvaller apparaat overnemen - update
https://www.security.nl/p...ahua+en+Hikvision+ontdekt

[ Voor 35% gewijzigd door DJMaze op 31-01-2018 15:05 . Reden: Link naar nieuwsartikel op 2018-01-31 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:24:
rippiie,

Je start van je verhaal is wel een beetje summier, vind je niet? Ik kan bijvoorbeeld niet in mijn glazenbol zien welke camera's je hebt en hoe je het precies wilt hebben ;)

Zoiets als continue cameratoezicht op je eigen huis wil je goed geregeld hebben en zeker goed beveiligd hebben. Dat snap je natuurlijk wel. En dat is meer dan stekker erin en poortje openzetten. Zeker bij de kant en klare camera's die je voor een prikkie kunt kopen. Die zijn vaak, zoals hierboven gezegd, zo lek als een mandje. |:(

Zoals je openingspost op mij overkomt, geeft mij het idee dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent. Dat is niet erg, maar wel als je van plan bent om je halve huis via het internet letterlijk zichtbaar te maken.

Ik raad je dan ook aan om het 1) of uit te besteden aan een professional of hele goede amateur die hier wel veel van weet 2) of je eerst heel goed in te lezen over hoe internet eigenlijk werkt en de technische achtergronden daarbij (NAT, DHCP, routering, port forwarding, VPN enz.).

Het is simpelweg geen kwestie van "jou er doorheen praten", daarvoor is je basiskennis simpelweg te summier. ;)

Succes!
Ik snap alles wel met de technische achtergronden, DHCP EN PORT FORWARDING enz, alleen het instelling en alles lukt met niet. camerasysteem staat in een winkel en is van Skytronic 351.115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi rippiie!

Fijn dat je aangeeft de technische achtergronden te begrijpen.

Om zaken buiten je eigen netwerk beschikbaar te maken, ben je onder andere afhankelijk van je router en je wan ip-adres. Heb je daar al over nagedacht?

Omdat je niet spontaan met deze gegevens komt (welke router heb je, vast of dynamisch ip, hoe zit je netwerk eruit) heb ik simpelweg mijn twijfels of je het echt wel begrijpt. Dat is de reden waarom ik je adviseer om het uit te besteden. Niet omdat ik je niet wil helpen, wel omdat ik denk dat het onverstandig is.

Zeker als het gaat om iets waar mensen hun brood mee verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:47:
Camerasysteem staat in een winkel en is van Skytronic 351.115
  1. Configureer een IPSec VPN op de router in de winkel
  2. Maak vanuit huis een VPN verbinding met het IP van de winkel
  3. klaar