LG 49UJ634V en Humax 5100c via Magic Remote? Of toch CI+?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Heb vandaag een LG49UJ634V gekocht en inmiddels aangesloten. Wil mijn oude Logitech Harmony 555 eigenlijk niet meer gebruiken, want daar doen veel toetsen het niet meer van.

Maar wil wel met zo min mogelijk afstandsbedieningen werken. Heb er nog een HTPC aanhangen, maar die laat ik voorlopig even buiten deze mogelijk keuze.

Bij het inrichten van de tv, kwam ik bij de keuze om de decoder via de LG universal remote te gaan bedienen, maar dit blijkt alleen met de Magic Remote te kunnen en niet met de standaard afstandsbediening. Maar dan moet de Humax 5100c dat ook nog aankunnen waarschijnlijk?

Daarnaast heeft de Humax ook een soort all-in-one remote, maar dan moet je alsnog de losse apparaten los kiezen bij elke handeling. Ook niet handig. En ik mis dan buttons van de LG remote.

Andere keuze zou nog kunnen zijn, een Quantis CI+ module aanschaffen en de Humax er volledig tussenuit. Op zich ook niet heel verkeerd misschien.

Heb de Humax aangesloten op de HDMI-CEC poort 2 in de hoop dat de Humax zou reageren op de afstandsbediening van LG, maar dat lijkt niet te werken.

Oplossing 1: Heeft iemand toevallig de LG smart remote in combinatie met een Humax 5100c decoder? En werkt dit dan goed via 1 afstandsbediening (dus de smart remote)?

Oplossing 2: Of is de keuze voor CI+ misschien toch beter? Humax eruit, alles via de standaard LG afstandsbediening.

Oplossing 3: Mijn Logitech 555 weer om programmeren, met het gedoe van knopjes die niet werken en die ik mis.

Oplossing 4: Werkt CEC wel voor deze combinatie, maar doe ik iets fout? Wat ik lees hebben al die Humax 5xxx waarschijnlijk geen CEC.

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 25-01-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Inmiddels is het toch maar CI+ geworden. Afstandsbediening minder en alles met de tv afstandsbediening.. Werkt prima zo