Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Ik heb sinds kort een Galaxy Tab tablet. Ik heb daaraan de Gmail-account van mijn vriendin gebruikt (puur om een Google-account te hebben, die gebruiken we verder niet).

Ik heb daarna aangegeven mijn mail van Microsoft outlook (een @live.nl account) ook te willen ontvangen en dat gaat prima. Nu wil ik ook daarvan de agenda synchroniseren. Maar als ik die agenda wil instellen krijg ik de melding dat die account al wordt gebruikt voor de mail.... Dat is ook de bedoeling, want ik wil zowel agenda als mail synchroniseren. Maar vervolgens wordt de agenda synchronisatie dus niet ingesteld.

Doe ik iets fout? Of is het gewoon niet mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Paulus73 op 25-01-2018 19:16 ]

Beste antwoord (via Paulus73 op 26-01-2018 11:01)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Paulus73 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:15:
Via het menu 'Instellingen' kan ik bij e-mail niets meer invullen dan synchroniseren van mail. (dat kan op mijn Windows Phone veel makkelijker ;-) ). Ook onder IMAP staat die live-account, maar daar kan ik ook niets instellen over synchronisatie van mijn agenda.
Dat is precies het probleem. Het account is nu ingesteld dmv. IMAP, die neemt de agenda en contactpersonen niet mee. Ik zou het account even verwijderen en vervolgens instellen als MS Exchange ActiveSync of Exchange. Mocht hij de instellingen niet automatisch vinden / invullen, gebruik dan de volgende:
Gebruikersnaam: e-mailadres
Domein: leeg
Wachtwoord: wachtwoord
E-mailadres: e-mailadres
Server: m.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Paulus73 het is zeker mogelijk, maar we missen nog wat informatie.

In welke app of op welke plek probeer je die dingen in te stellen? Meestal wordt de agenda en contacten automatisch meegepakt.

Mocht dat toch niet gebeuren kan ik je aanraden om Google Play: Microsoft Outlook of Google Play: VMware Boxer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
rens-br schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:49:
@Paulus73 het is zeker mogelijk, maar we missen nog wat informatie.

In welke app of op welke plek probeer je die dingen in te stellen? Meestal wordt de agenda en contacten automatisch meegepakt.

Mocht dat toch niet gebeuren kan ik je aanraden om Google Play: Microsoft Outlook of Google Play: VMware Boxer te gebruiken.
Bedankt alvast.

Ik de agenda-app ga ik naar agenda's beheren en dan 'account toevoegen'. Daar is de keuze uit samsung account (die heb ik niet); Exchange; Google of MS Exchange ActveSync.

Als ik mijn mail-adres invul bij 'exchange' krijg ik de melding: 'dubbel account'. Dan kan ik verder niets.
Als ik bij ActiveSync mail en ww. invul krijg ik de melding 'account al in gebruik'.

Via het menu 'Instellingen' kan ik bij e-mail niets meer invullen dan synchroniseren van mail. (dat kan op mijn Windows Phone veel makkelijker ;-) ). Ook onder IMAP staat die live-account, maar daar kan ik ook niets instellen over synchronisatie van mijn agenda.

Daar houdt mijn zoeken op, ik denk dat dat de logische opties zijn. Buiten het installeren van de genoemde apps. Maar het liefst doe ik alles zo 'basaal mogelijk', dus het liefst met de standaard apps.

Hoop dat je zo voldoende weet.

[ Voor 25% gewijzigd door Paulus73 op 26-01-2018 08:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Paulus73 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:15:
Dat is precies het probleem. Het account is nu ingesteld dmv. IMAP, die neemt de agenda en contactpersonen niet mee. Ik zou het account even verwijderen en vervolgens instellen als MS Exchange ActiveSync of Exchange. Mocht hij de instellingen niet automatisch vinden / invullen, gebruik dan de volgende:
Gebruikersnaam: e-mailadres
Domein: leeg
Wachtwoord: wachtwoord
E-mailadres: e-mailadres
Server: m.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73