Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe lcd-televisie, budget < € 1000, maar liefst minder. In verband met ruimte en kijkafstand is een diagonaal van 43" het absolute maximum. Volgens mij is mijn budget prima, want als ik de diagonaal even buiten beschouwing laat kan ik prima televisies vinden voor dat bedrag. Filter ik echter de pricewatch op mijn eisen (43" en 100 Hz native) dan blijven er maar 6 (!) zoekresultaten over! Wil ik dan ook nog een VA paneel (zit er toch recht voor) dan kan ik het helemaal wel schudden. Van de zoekresultaten zijn er twee boven budget, één is een Grundig (geen ervaring mee, maar liever niet) en drie Philipsen, waarvan er twee uit 2016. De Philipsen heb ik in het echt bekeken, geven een prima beeld echter zijn niet om aan te zien qua ontwerp. De voorkeur gaat uit naar zwart, aluminium en mat, niet grijs, plastic en hoogglans.
Het lijkt erop op dat alle fabrikanten zich focussen op de categorie 55" en groter en daarbij wel fatsoenlijke 100 Hz panelen aanbieden, met soms zelfs VA in die prijsklasse. Zou ik een 55" televisie kunnen plaatsen dan was ik er al lang uit geweest... Alle budgetpanelen worden doorgeschoven naar de 43" modellen, terwijl die soms qua prijs weinig onderdoen voor hun grotere broertjes, terwijl er op kwaliteit (kijkervaring) wordt ingeleverd.
Mijn vraag nu: zie ik iets over het hoofd (bepaalde modellen)? Zijn mijn eisen wellicht te streng? 100 Hz is toch niet een buitensporige eis, enkele jaren geleden stikte het van de 100 Hz tv's op 43", en nu is er niets meer over?
Het lijkt erop op dat alle fabrikanten zich focussen op de categorie 55" en groter en daarbij wel fatsoenlijke 100 Hz panelen aanbieden, met soms zelfs VA in die prijsklasse. Zou ik een 55" televisie kunnen plaatsen dan was ik er al lang uit geweest... Alle budgetpanelen worden doorgeschoven naar de 43" modellen, terwijl die soms qua prijs weinig onderdoen voor hun grotere broertjes, terwijl er op kwaliteit (kijkervaring) wordt ingeleverd.
Mijn vraag nu: zie ik iets over het hoofd (bepaalde modellen)? Zijn mijn eisen wellicht te streng? 100 Hz is toch niet een buitensporige eis, enkele jaren geleden stikte het van de 100 Hz tv's op 43", en nu is er niets meer over?
[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 25-01-2018 18:08 ]