Geen fatsoenlijke 43" televisie verkrijgbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 18:35
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe lcd-televisie, budget < € 1000, maar liefst minder. In verband met ruimte en kijkafstand is een diagonaal van 43" het absolute maximum. Volgens mij is mijn budget prima, want als ik de diagonaal even buiten beschouwing laat kan ik prima televisies vinden voor dat bedrag. Filter ik echter de pricewatch op mijn eisen (43" en 100 Hz native) dan blijven er maar 6 (!) zoekresultaten over! Wil ik dan ook nog een VA paneel (zit er toch recht voor) dan kan ik het helemaal wel schudden. Van de zoekresultaten zijn er twee boven budget, één is een Grundig (geen ervaring mee, maar liever niet) en drie Philipsen, waarvan er twee uit 2016. De Philipsen heb ik in het echt bekeken, geven een prima beeld echter zijn niet om aan te zien qua ontwerp. De voorkeur gaat uit naar zwart, aluminium en mat, niet grijs, plastic en hoogglans.

Het lijkt erop op dat alle fabrikanten zich focussen op de categorie 55" en groter en daarbij wel fatsoenlijke 100 Hz panelen aanbieden, met soms zelfs VA in die prijsklasse. Zou ik een 55" televisie kunnen plaatsen dan was ik er al lang uit geweest... Alle budgetpanelen worden doorgeschoven naar de 43" modellen, terwijl die soms qua prijs weinig onderdoen voor hun grotere broertjes, terwijl er op kwaliteit (kijkervaring) wordt ingeleverd.

Mijn vraag nu: zie ik iets over het hoofd (bepaalde modellen)? Zijn mijn eisen wellicht te streng? 100 Hz is toch niet een buitensporige eis, enkele jaren geleden stikte het van de 100 Hz tv's op 43", en nu is er niets meer over?

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 25-01-2018 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Exigence schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:06:
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe lcd-televisie, budget < € 1000, maar liefst minder. In verband met ruimte en kijkafstand is een diagonaal van 43" het absolute maximum. Volgens mij is mijn budget prima, want als ik de diagonaal even buiten beschouwing laat kan ik prima televisies vinden voor dat bedrag. Filter ik echter de pricewatch op mijn eisen (43" en 100 Hz native) dan blijven er maar 6 (!) zoekresultaten over! Wil ik dan ook nog een VA paneel (zit er toch recht voor) dan kan ik het helemaal wel schudden. Van de zoekresultaten zijn er twee boven budget, één is een Grundig (geen ervaring mee, maar liever niet) en drie Philipsen, waarvan er twee uit 2016. De Philipsen heb ik in het echt bekeken, geven een prima beeld echter zijn niet om aan te zien qua ontwerp. De voorkeur gaat uit naar zwart, aluminium en mat, niet grijs, plastic en hoogglans.

Het lijkt erop op dat alle fabrikanten zich focussen op de categorie 55" en groter en daarbij wel fatsoenlijke 100 Hz panelen aanbieden, met soms zelfs VA in die prijsklasse. Zou ik een 55" televisie kunnen plaatsen dan was ik er al lang uit geweest... Alle budgetpanelen worden doorgeschoven naar de 43" modellen, terwijl die soms qua prijs weinig onderdoen voor hun grotere broertjes, terwijl er op kwaliteit (kijkervaring) wordt ingeleverd.

Mijn vraag nu: zie ik iets over het hoofd (bepaalde modellen)? Zijn mijn eisen wellicht te streng? 100 Hz is toch niet een buitensporige eis, enkele jaren geleden stikte het van de 100 Hz tv's op 43", en nu is er niets meer over?
Die Grundig is echt geen 100Hz en die Philips zijn geen VA (staat ook nergens vermeld) dus blijven er idd nul over. Zelfs de 43KS7500 was een 50Hz model ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Philips 6501 zou kunnen. Verder is er inderdaad gewoon geen focus meer op dit formaat. Weinig vraag naar. Alles moet groot tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dit viel me ook al op toen ik even aan het oriënteren was op een tv voor de slaapkamer.
Je komt dan uit op minimaal 40 inch waarbij we nu volgens mij 26 of 32 inch hebben.
Voor de woonkamer hadden we 40 en nu 48 inch waarbij we eigenlijk naar 46 a 47 keken maar daar maakt het een stuk minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
Deze hangt hier: pricewatch: Sony Bravia KD-43XD8305 Zwart
Heel tevreden over.

100hrtz. Alleen een IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Er komt wel in 2018 een 43" Sony XF8505. Zou best kunnen dat het een VA is met 100Hz ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
bram1984 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:06:
Philips 6501 zou kunnen. Verder is er inderdaad gewoon geen focus meer op dit formaat. Weinig vraag naar. Alles moet groot tegenwoordig.
Ja, qua specs lijkt de 6501 best ok (100 Hz, paneeltype kan ik niet vinden) alleen nadat ik hem in het echt heb gezien zou ik hem niet in de huiskamer willen hebben. Erg plastic fantastic, met z'n chromen pootjes. Helaas.
Wouter36 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:22:
Deze hangt hier: pricewatch: Sony Bravia KD-43XD8305 Zwart
Heel tevreden over.

100hrtz. Alleen een IPS scherm.
Hebben mijn ouders ook hangen, prima tv d:)b. Alleen staat het mij wat tegen om een model van 2 jaar terug aan te schaffen. Ik koop een tv voor een langere periode (meerdere jaren), dus wil het graag goed doen en niet meteen 2 jaar achter lopen. Vandaar ook mijn, volgens mij niet onaardige, budget voor slechts een 43" televisie. Alleen in dit geval kun je alle budget van de wereld hebben, maar als het product gewoon niet bestaat :P
apis29 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:23:
Er komt wel in 2018 een 43" Sony XF8505. Zou best kunnen dat het een VA is met 100Hz ...
Ik heb de nieuwe XF serie inderdaad ook gezien en hoop eigenlijk dat ze met minimaal één 100 Hz model komen en liefst ook VA.

Helaas is dat nog even afwachten, want de exacte specificaties van de 2018 modellen heb ik nog nergens kunnen vinden, ook niet op de Sony website.

Ik denk dat ik de specs van XF85 serie nog even afwacht. Iemand enig idee wanneer dit normaliter vrijgegeven wordt door Sony?

[ Voor 64% gewijzigd door Exigence op 25-01-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vorig jaar was het meeste wel bekend in februari. Zal over een week of twee vast al het een en ander naar buiten komen ...

De 6501 zit een IPS paneel in (zoals ik al zei, er blijven er nul over qua 100Hz en VA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 18:28
de Sony site zegt dat deze reeks Motionflow 800 Hz, voorheen 100hz, is.

Ik zit ook al te wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Appeltjeeitje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:09:
de Sony site zegt dat deze reeks Motionflow 800 Hz, voorheen 100hz, is.

Ik zit ook al te wachten.....
Deze website spreekt ook over native 100 Hz:
http://www.avcesar.com/ac...oche-de-43-jusqua-85.html

Dat stemt positief. Nu alleen nog paneeltype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat is allemaal speculatief ingevuld, hebben in het verleden ook fouten in gezeten (vlgns mij toen de 49 en 43" W805C uitkwamen. Dat waren de eerste van dat formaat met VA paneel en toen stond er op die sites in eerste instantie ook gewoon IPS) ...
Motionflow 800 staat overigens ook nergens op de Sony site.

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 25-01-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 12:06
De 6551 is toch wel mooi om te zien in vergelijking met de 6501 maar je wilt geen grijs dus dan houdt het op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
beezjeh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:22:
De 6551 is toch wel mooi om te zien in vergelijking met de 6501 maar je wilt geen grijs dus dan houdt het op :).
Oh ja, en poot in het midden wordt ook moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:57
Koop dan gewoon een tweedehandse, dan ben je klaar met 300€.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zoek je nou echt speciefiek op 43"?? Waarom niet in de range 40-43"? Dan heb je veel meer keuze :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:25

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

43" is niet bepaald een gangbare diagonaal. 40 of 42" is veel gangbaarder. Ik zou eens kijken naar een 42" als ik jou was.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
43" niet gangbaar? De feiten vertellen iets anders.

Er staan in de pricewatch < € 1050 euro de volgende aantallen televisies:
- 43": 83 stuks (waarvan 3 stuks 100 Hz!)
- 42": 1 stuk (waarvan 0 stuks 100 Hz)
- 40": 59 stuks (waarvan slechts 1 stuk 100 Hz, en dat is een model uit 2014!)

Dus om nou te zeggen dat 43" niet gangbaar is :? Er is niet ineens "veel meer keuze" als ik de range naar 40"-43" uitbreid.

[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 26-01-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Hoe ver zit je van je scherm misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
apis29 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:20:
Dat is allemaal speculatief ingevuld, hebben in het verleden ook fouten in gezeten (vlgns mij toen de 49 en 43" W805C uitkwamen. Dat waren de eerste van dat formaat met VA paneel en toen stond er op die sites in eerste instantie ook gewoon IPS) ...
Motionflow 800 staat overigens ook nergens op de Sony site.
https://www.sony.nl/elect...uy#online-retailers-inner

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:58
De Randen van TV's zijn de laatste jaren best flink afgenomen door dunner wordende bezels. Kun je ipv op schermdiagonaal niet beter filteren op grootte van de TV?

Wat een paar jaar terug 43" was qua formaat, past nu misschien wel een 46" in, door de dunnere randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Inrage schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:38:
Hoe ver zit je van je scherm misschien?
Kijkafstand is 2,5 meter. Maar nog los daarvan staat het voor geen meter een grotere televisie dan 43" op de plaats waar hij komt te staan.
De titel in het dropdownmenu "108 cm (43 inch), Motionflow XR 800 Hz (oorspronkelijk 100 Hz), zwart met zilverkleurige standaard" stemt positief :)
tritimee schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:19:
De Randen van TV's zijn de laatste jaren best flink afgenomen door dunner wordende bezels. Kun je ipv op schermdiagonaal niet beter filteren op grootte van de TV?

Wat een paar jaar terug 43" was qua formaat, past nu misschien wel een 46" in, door de dunnere randen.
Dank voor de suggestie maar bij het noemen van 43" als absolute max heb ik daar uiteraard al rekening mee gehouden. Alle grote merken hebben vergelijkbaar kleine bezels tegenwoordig, waardoor de buitenafmetingen ook ongeveer gelijk zijn bij alle 43" modellen. Mijn huidige tv is een 32 inch met inderdaad grote bezels. Toch zou een nieuwe 43" ongeveer 16-20 cm groter worden (20-25%!).

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 26-01-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Ik kwam nog wat tegen;

Sony XF85 (Sony X850F) – 43, 49, 55, 65, 75, and 85 inches

Sony KD-43XF85 / Sony XBR-43X850F
Sony KD-49XF85 / Sony XBR-49X850F
Sony KD-55XF85 / Sony XBR-55X850F
Sony KD-65XF85 / Sony XBR-65X850F
Sony KD-75XF85 / Sony XBR-75X850F
Sony KD-85XF85 / Sony XBR-85X850F

This is the LCD model Sony expects to sell the most, in part because it comes in the most sizes: 43, 49, 55, 65, 75 and 85 inches. The entire range benefits from a 100Hz panel, so you’ll have good motion no matter which size you go for. The 43-inch one (Sony KD-43XF85) should do particularly well when it comes to bargain TV hunting for the 2018 FIFA World Cup.

Most of these will be edge-lit. The 85-inch version will be direct-lit, since edge lighting gets worse the bigger the TV – but it will not have the full-array local dimming of the XF90. We also lose the XF90’s superior X1 Extreme processor.

Oh, the aluminium chassis comes in two colours: silver for the smaller four sizes, black for the two larger ones.

Zie: http://www.trustedreviews.com/news/sony-bravia-tvs-2951944

type scherm nog onduidelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe lcd-televisie
Aankoopadviestopics doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Verhuizing die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom 100Hz, heb je 100Hz bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Olaf van der Spek schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:37:
[...]

Waarom 100Hz, heb je 100Hz bronnen?
Ben ik me niet bewust van. Ik snap je punt. Maar waarom zie ik dan altijd een duidelijk verschil tussen 50 en 100 Hz LCD tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welk verschil zie je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het ziet er vloeiender uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Exigence schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:47:
[...]

Ben ik me niet bewust van. Ik snap je punt. Maar waarom zie ik dan altijd een duidelijk verschil tussen 50 en 100 Hz LCD tv's?
Van wanneer is deze ervaring? Tegenwoordig hebben we zoveel beeldprocessingstechnieken (en daar moet je van houden natuurlijk, dat is persoonlijk) dat Hz een stuk minder belangrijk is geworden - althans, voor de average customer. Zie hier ook de reden waarom vrijwel alle TV's met 50hz zijn uitgerust.

En is die ervaring dan puur op het aantal Hz? Of heb je destijds gewoon een high-end TV en een budgetmodel naast elkaar gezien, en schuif je dat nu op het aantal Hz af?

Ik zou vooral op de paneeltechniek letten en eens langslopen bij een winkel als de Mediamarkt. Vroeger was het aantal Hz ontzettend veelzeggend, tegenwoordig (naar mijn persoonlijke mening) niet enorm meer...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
[quote]Richh schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:55:
[...]

Van wanneer is deze ervaring? Tegenwoordig hebben we zoveel beeldprocessingstechnieken (en daar moet je van houden natuurlijk, dat is persoonlijk) dat Hz een stuk minder belangrijk is geworden - althans, voor de average customer. Zie hier ook de reden waarom vrijwel alle TV's met 50hz zijn uitgerust.

En is die ervaring dan puur op het aantal Hz? Of heb je destijds gewoon een high-end TV en een budgetmodel naast elkaar gezien, en schuif je dat nu op het aantal Hz af?

Ik zou vooral op de paneeltechniek letten en eens langslopen bij een winkel als de Mediamarkt. Vroeger was het aantal Hz ontzettend veelzeggend, tegenwoordig (naar mijn persoonlijke mening) niet enorm meer...
Paneeltechnieken? Niks noemenswaardigs aan veranderd, netzoals het typen beeldprocestechnieken. Vrijwel alle tv's zijn met 50Hz uitgerust? Alle goedkopere en kleinere modellen; net als jaren geleden dus.
Een 100Hz model kan interpolatie toepassen op bronmateriaal boven 30Hz zoals een tv uitzending waardoor het beeld vloeiender wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
apis29 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 00:58:
Paneeltechnieken? Niks noemenswaardigs aan veranderd, netzoals het typen beeldprocestechnieken. Vrijwel alle tv's zijn met 50Hz uitgerust? Alle goedkopere en kleinere modellen; net als jaren geleden dus.
Ik zeg ook niet dat er iets is veranderd aan paneeltechnieken. Ik zeg alleen dat dat een interessantere variabele is dan het aantal Hz.
Beeldprocessing is wel enorm veranderd. Althans, de opties :)
En talloze TV's van een fatsoenlijk prijskaartje en een behoorlijke beelddiagonaal hebben ook gewoon 50hz.
Een 100Hz model kan interpolatie toepassen op bronmateriaal boven 30Hz zoals een tv uitzending waardoor het beeld vloeiender wordt.
Een 50hz tv (=60hz trouwens, kan prima 60fps content tonen of 30fps interpoleren, al hebben we in de EU vaak 25fps video waardoor deze toestellen op 50hz gemarket worden) kan ook prima interpoleren, alleen dan met 'slechts' 1 frame. Door deze juist te genereren kan je met minder beelden een acceptabel beeld creëren.

Sowieso, er zijn ook talloze mensen die deze motionflow-functies graag uitzetten, en het is maar de vraag of een 100hz TV ook 3 extra frames interpoleert.

Een stukje duiding: https://www.homecinemamag...zin-van-framerates-hertz/
Ook zij concluderen dat Hz tegenwoordig, nu we geen plasma's en CRT's meer hebben, eigenlijk nogal irrelevant is geworden.

[ Voor 21% gewijzigd door Richh op 27-02-2018 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Euh, uit die link:
Het verschil tussen een 50Hz en een 100Hz lcd tv is redelijk goed te zien bij sportwedstrijden of bij programma’s waarbij veel vormgeving in beeld te zien is.
Wat ze alleen zeggen is dat nog hoger dan dat weinig toevoegt en vooral marketinggeblaat is. Maar dat 100Hz (en dan echt 100Hz, en niet er komen via creatieve marketing) zinloos is staat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 01:06:
[...]

Ik zeg ook niet dat er iets is veranderd aan paneeltechnieken. Ik zeg alleen dat dat een interessantere variabele is dan het aantal Hz.
Beeldprocessing is wel enorm veranderd. Althans, de opties :)
En talloze TV's van een fatsoenlijk prijskaartje en een behoorlijke beelddiagonaal hebben ook gewoon 50hz.

[...]

Een 50hz tv (=60hz trouwens, kan prima 60fps content tonen of 30fps interpoleren, al hebben we in de EU vaak 25fps video waardoor deze toestellen op 50hz gemarket worden) kan ook prima interpoleren, alleen dan met 'slechts' 1 frame. Door deze juist te genereren kan je met minder beelden een acceptabel beeld creëren.

Sowieso, er zijn ook talloze mensen die deze motionflow-functies graag uitzetten, en het is maar de vraag of een 100hz TV ook 3 extra frames interpoleert.

Een stukje duiding: https://www.homecinemamag...zin-van-framerates-hertz/
Ook zij concluderen dat Hz tegenwoordig, nu we geen plasma's en CRT's meer hebben, eigenlijk nogal irrelevant is geworden.
Er is niks veranderd dus je moet 'vooral op de paneeltechnieken letten' omdat ...?

Het echte aantal Hz is niet irrelevant, het aantal fantasie Hz getal is irrelevant:
"Het is nagenoeg onmogelijk om twee verschillende tv’s met elkaar te vergelijken wat betreft de refresh rate aangezien de totstandkoming ervan voor 90 procent onduidelijk is. Fabrikanten proberen de aantallen zo ver mogelijk op te schroeven zodat jij als consument voor dat model met die hoge refresh rate gaat. Trap hier dus niet zomaar in.
Als je tv signaal als 25p zou binnenkomen dan kan een 50hz model er idd interpolatie op toepassen (de meesten tenminste aangezien er ook nog zijn die het helemaal niet kunnen), of op een dvd of bluray maar het is nog maar de vraag of het ook werkt bij 50i waarmee je tv signaal binnenkomt (of soms 720p/50). Sportuitzendingen bijv. worden in 50fps opgenomen en nou mag het dan wel in 50i binnenkomen, schijnbaar zijn het nog wel 50 unieke frames. In ieder geval, welke hoeveelheid interpolatie er op een 50(60)Hz model dan wel mag zijn, op de motion resolutie heeft het doorgaans nauwlijks effect.

De oorspronkelijk vraag/stelling was waarom een 100Hz er vloeiender uitzag (niet scherper, mooier, etc.) dan een 50hz model en het enige antwoord daarop is de interpolatie, alle randzaken die erbij zijn gehaald voor aankoopadvies doen er voor die vraag/stelling verder niet toe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
Tjonge wat probeer jij m'n woorden te verdraaien zeg.
apis29 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Er is niks veranderd dus je moet 'vooral op de paneeltechnieken letten' omdat ...?
Er is niks veranderd ten opzichte van vroeger aan paneeltechnieken. Dat betekent iets anders dan dat er geen verschil tussen zou zitten.. :P
Het echte aantal Hz is niet irrelevant, het aantal fantasie Hz getal is irrelevant:
Het fantasie Hz is inderdaad relevant. Dat betekent niet gelijk dat het 'echte' aantal Hz wel relevant is.
Let op: ik zeg dus nergens dat het 'irrelevant' is, naar mijn persoonlijke mening is het inmiddels niet ontzettend veelzeggend meer. Naar mijn smaak zijn er belangrijkere specificaties, zoals het paneeltype wat meer zegt over kleuren en contrast.
Als je tv signaal als 25p zou binnenkomen dan kan een 50hz model er idd interpolatie op toepassen (de meesten tenminste aangezien er ook nog zijn die het helemaal niet kunnen)
Precies. Het is ook de vraag of een 100hz met interpolatie ook daadwerkelijk 100 frames op je scherm toont.
maar het is nog maar de vraag of het ook werkt bij 50i waarmee je tv signaal binnenkomt (of soms 720p/50)
Als je al 50 frames per seconde binnen zou krijgen, dan is er geen interpolatie nodig. Overigens is er voor zover ik weet geen enkele kabelaar die 50hz aanbiedt. Ja, je tuner/settopbox wordt wel verbonden via dat protocol als wat de verbinding maximaal kan leveren, maar dat zegt helemaal niks over het aantal frames wat je daadwerkelijk op je TV binnen krijgt en/of wat je TV aan interpolatie er nog mee gaat doen.
Sportuitzendingen bijv. worden in 50fps opgenomen
Of het zo wordt opgenomen durf ik niet te zeggen, maar er is geen enkele kabelaar die een 50fps stream aanbiedt.
en nou mag het dan wel in 50i binnenkomen, schijnbaar zijn het nog wel 50 unieke frames.
Interlaced is een standaard waarbij frames voor de helft uit de volgende en voor de helft uit de volgende bestaan. Daardoor krijg je 50 'unieke' frames maar veelzeggend is het niet.
In ieder geval, welke hoeveelheid interpolatie er op een 50(60)Hz model dan wel mag zijn, op de motion resolutie heeft het doorgaans nauwlijks effect.
Geen idee hoe je nou op deze conclusie komt, maar uiteindelijk geef je me hier dus gelijk?
De oorspronkelijk vraag/stelling was waarom een 100Hz er vloeiender uitzag (niet scherper, mooier, etc.)
Nee, de oorspronkelijke vraag is of er nog 100hz 43" TV's bestaan, omdat TS een mooie goeie TV voor in de slaapkamer wil.

Daarop is mijn antwoord: nee, maar hoe belangrijk is die 100hz ('vloeiender') eigenlijk: persoonlijk vind ik een scherper en mooier beeld belangrijker.
alle randzaken die erbij zijn gehaald voor aankoopadvies doen er voor die vraag/stelling verder niet toe ...
Je zit in het forum 'consumentenelektronica aankoopadvies'. Veel relevanter dan een aankoopadvies gaat het dus niet worden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Exigence Kom toevallig deze tegen in een topic: http://www.saturn.de/de/p...pf%7C2235887%7C%7Cp%7C%7C
De overige maten zijn allemaal VA panelen dus redelijke kans dat het voor deze ook geldt. Toevallig nog een review van ook: http://satvision.de/tests/panasonic-tx-43exw754-im-test-5737
Lijkt een EXW784 te zijn zonder 3D en andere standaard/voet.

edit: andere review heeft het over brede kijkhoek en matige zwartwaarden dus waarschijnlijk toch een IPS in de 43" http://www.pc-magazin.de/...4k-fernseher-3199128.html

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 20-03-2018 21:41 ]

Pagina: 1