Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey.kuiper
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik heb nu een iMac 21,5inch uit 2013 met 2,7 GHz Intel Core i5, 8 GB 1600 MHz DDR3, Intel Iris Pro 1536 MB.

Nu wil ik deze vervangen door een nieuwe iMac 21,5 inch
Ik zit te twijfelen tussen twee modellen:

De middelste keuze met een 3,0‑GHz quad‑core Intel Core i5
Radeon Pro 555 met 2 GB VRAM
Deze upgrade ik dan met een 256 SSD.

Of het duurdere model met 3,4‑GHz quad‑core Intel Core i5
Radeon Pro 560 met 4 GB VRAM
Fusion Drive van 1 TB

Deze modellen zijn met deze specificaties ongeveer even duur dus geen merkbaar prijsverschil. Maar duurder mag het ook niet worden dus niet het duurdere model met een SSD. Al zou ik dat eigenlijk het liefst willen :p

Ik edit ook foto's en video met Lightroom, Final Cut Pro en Photoshop.
Wat zou dan de beste keus zijn?? Ik kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Ik weet niet hoe dwingend je budgetrestrictie is, maar als ik zoveel geld aan een nieuwe iMac uit zou geven konden die 120 euro voor de ssd-upgrade op het hoogste 21,5 inch model er ook nog wel vanaf. Het middelste model is, met upgrades, prijstechnisch al snel niet interessant. SSD ipv de 1TB fusion drive lijkt me sowieso een no-brainer, ongeacht het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik weet niet wat op je huidige iMac je behoefte en gebruik aan opslag is, maar voor beeldbewerking zou ik sowieso het duurdere model aanraden. Alleen maar voordelen qua CPU en GPU snelheid.

Wat Vistajevski al zij, die SSD upgrade voor het duurdere model is zeker aan te bevelen, maar ik zou als dat echt niet mogelijk is ook niet terugstappen naar het goedkopere model. Die Fusion Drive is trager met het verschuiven van grote (video)bestanden maar daar is het ook wel mee gezegd.