Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router als bridge gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views

Vraag

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
BESTE HEREN!

betreft de router.

Ik ben al een beetje verder door jullie reacties ! De router configuratie is hetzelfde al deze hier :
YouTube: How to configure Wireless settings on belkin router

Het model heb ik reeds vernoemd: http://belkintechsupport.com/how-to-setup-belkin-router/

Het klopt ik wil de router als bridge gebruiken mijn excuses voor de verwarring ik start hier van 0. Vergeet de wifi met andere toestellen.
Ik wil dus enkel met modem/router1 die verbonden is met telenet aansluiting van de straat. Draadloos verbinding maken met router2. Zodat ik op router2 de gewenste toestellen bekabeld kan aansluiten.

alvast super bedankt !!!

neen kabel trekken is geen optie.

(ik heb voldoende moeite gedaan en zelf opgezocht)
ik denk dat tweakers is bedoeld voor deze dingen...

Wubba lubba dub dub

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Paramarenko schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:09:
(ik heb voldoende moeite gedaan en zelf opgezocht)
ik denk dat tweakers is bedoeld voor deze dingen...
Wat heb je dan precies gedaan en waarom is dat niet gelukt? Melden dat je gezocht hebt is helaas niet voldoende.

Daarnaast is het kopieëren van je laatste post uit je vorige topic nou ook niet echt de bedoeling: Paramarenko in "Router gebruiken als acces point d.m.v. wifi".

Als kan ik uit je post totaal niet halen welke router je nu hebt. Kun je deze informatie nog even toevoegen?

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 25-01-2018 17:23 ]

Verwijderd

Waarom niet verder in je eerder topic?
Router gebruiken als acces point d.m.v. wifi

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Post daar anders even een reply ;) :P

@Paramarenko moet even met de gevraagde info op de proppen komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 25-01-2018 19:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom is kabel trekken geen optie?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Room42
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:13:
Waarom is kabel trekken geen optie?
Joh, laat dat toch eens. TS geeft toch duidelijk aan dat hij geen kabel kan of wil trekken? Dat is dus geen oplossing. Dat draadloos vervolgens sub-optimaal werkt, is aan TS om daar wat van te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 25-01-2018 19:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• rens-br

rens-br

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Room42 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Joh, laat dat toch eens. TS geeft toch duidelijk aan dat hij geen kabel kan of wil trekken? Dat is dus geen oplossing.
9 van de 10 keer roept iemand 'kabel trekken is geen optie' terwijl ze eigenlijk bedoelen 'ik heb geen zin om een kabel door m'n huis te laten slingeren en ik heb eigenlijk geen idee of er een andere manier is om een kabel van A naar B te krijgen'.

Door beter te begrijpen wat de exacte situatie is, is een uitspraak als 'kabel is geen optie' beter te begrijpen en te nuanceren. Sowieso aangezien meeste enigszins degelijke alternatieven voor UTP daadwerkelijk duurder zijn dan een deskundig iemand inhuren via werkspot.nl (of .be variant die geheid bestaat) om het voor je te doen incl netjes wegwerken.

Oslik blyat! Oslik!

• unezra

unezra

[...]

Joh, laat dat toch eens. TS geeft toch duidelijk aan dat hij geen kabel kan of wil trekken? Dat is dus geen oplossing.
Hij wil iets dat praktisch gedoemd is om te mislukken. Kabel trekken is by far de beste optie. WiFi bridge kan wel werken (ik heb het zelf 3 jaar lang gedaan met 2 Asus Routers) en dat ís an sich vrij eenvoudig, maar ik vraag me af of dat met de hardware van TS kan.

Anyhow: Met Asus RT-series kan het in ieder geval zonder problemen. :)
Bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Asus RT-N66U

De combinatie die ik had was die, samen met deze:
product: Asus RT-AC66U

Werkte in mijn situatie prima. Punt is wel, dat is heel specifiek in mijn situatie en ik weet nog een beetje wat ik moest doen, waar ik rekening mee moest houden, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 25-01-2018 19:22 ]

• Room42
  • Niet online
Jullie laten tactisch mijn laatste zin achterwege :P
[...] Dat draadloos vervolgens sub-optimaal werkt, is aan TS om daar wat van te vinden.
En als het echt helemaal niet werkt, is dat ook een antwoord ;)

Maar goed, de vorige topics waren ook niet echt een succes. Ik ben eerst benieuwd waar ie mee komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 25-01-2018 19:24 ]

• rens-br

rens-br

Zullen we verder discussiëren over de opties, wanneer de TS zelf wat meer duidelijkheid verschaft en reageert?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
TS had het daar over de Belkin N600 router. Da's een flink oud ding en ik heb er een manual van gevonden. Out-of-the-box ondersteund 'ie in elk geval geen wireless bridge of andere exotische opstelling.

Ook kan ik nergens iets vinden van mensen die er succesvol OpenWRT, DD-WRT of Lede op geinstalleerd hebben waarmee je wireless bridge kan opzetten.

Dus de opties die er overblijven zijn volgens mij:
a) Apparaat kopen dat wireless bridge ondersteund, of
b) kabel trekken.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

c) powerline setje proberen ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
d) investeren in een mesh systeem (bijv. Netgear Orbi).

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
E) een tp-link wa908?????????????? Accespoint kopen (deze ondersteunt de client bridge modus)
(Type ben ik niet zeker van vandaar de vraagtekens)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
Beste, ik heb eigenhandig de wifi bridge kunnen instellen. Jammer dat hier nooit echt oplossingen komen maar meer alternatieven. Zoals: waarom... of kun je nog speciefieker zijn.... de procedure voor een bridge in te stellen is standaard bij elke router. Alleen is de firmware soms anders echter het principe blijft. Ik heb dit nu zelf met 2 weken internetten en zoeken gevonden. Vandaar dat ik in mn vorige topic reeds vernoemde : niet dat ik hier veel verwacht.

Er zijn een aantal personen die geholpen hebben op de correcte manier... jammer dat er altijd moderators de topics sluiten omdat volgens hun er nooit genoeg informatie is. Zoals al reeds was vernoemd is kabel trekken geen optie omdat de kabelgoot vol is en er echt geen kabel bij kan. Moet ik nu echt mijn plan van mijn huis en foto's/distributie plan laten zien vooralleer er geholpen kan worden? Erg teleurstellende resultaten op vlak van hulp gebied.

Tips: moderator = toezicht.
Sluit niet onmiddelijk topics.... tweaken is een proces verloop en kan soms aanstallen. Geef de gebruikers de tijd. Zo kan men het topic nog steeds verduidelijken en indien nodig zelf nog als opgelost aanduiden.

Tweakers = doelgericht oplossen
Kom niet af met alternatieven wanneer deze al zijn vernoemd. Het is nutteloos en bovendien maak je het topic onduidelijker. Wanneer iemand specifieke eigenschappen opnoemd voor zijn vraag is het de bedoeling deze te volgen als richtlijnen.

Ik hoop bij deze de nederlandse versie van tweaking te hebben opgekrikt.

Alvast bedankt voor de moeite. Toch heb ik hier en daar van de goede tweakers iets gehad. (Zij weten wie)

Wubba lubba dub dub

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Paramarenko schreef op maandag 29 januari 2018 @ 03:19:
Beste, ik heb eigenhandig de wifi bridge kunnen instellen. Jammer dat .....
je dus totaal niet laat zien hoe je dit dan voor elkaar hebt gekregen 8)7
(zodat een volgende die dit topic vindt, er ook iets aan heeft)

[ Voor 10% gewijzigd door Steefph op 29-01-2018 04:39 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 07:55
Beste, ik heb eigenhandig de wifi bridge kunnen instellen. Jammer dat hier nooit echt oplossingen komen maar meer alternatieven. Zoals: waarom... of kun je nog speciefieker zijn.... de procedure voor een bridge in te stellen is standaard bij elke router. Alleen is de firmware soms anders echter het principe blijft. Ik heb dit nu zelf met 2 weken internetten en zoeken gevonden. Vandaar dat ik in mn vorige topic reeds vernoemde : niet dat ik hier veel verwacht.

Er zijn een aantal personen die geholpen hebben op de correcte manier... jammer dat er altijd moderators de topics sluiten omdat volgens hun er nooit genoeg informatie is. Zoals al reeds was vernoemd is kabel trekken geen optie omdat de kabelgoot vol is en er echt geen kabel bij kan. Moet ik nu echt mijn plan van mijn huis en foto's/distributie plan laten zien vooralleer er geholpen kan worden? Erg teleurstellende resultaten op vlak van hulp gebied.

Sluit niet onmiddelijk topics.... tweaken is een proces verloop en kan soms aanstallen. Geef de gebruikers de tijd. Zo kan men het topic nog steeds verduidelijken en indien nodig zelf nog als opgelost aanduiden.

Kom niet af met alternatieven wanneer deze al zijn vernoemd. Het is nutteloos en bovendien maak je het topic onduidelijker. Wanneer iemand specifieke eigenschappen opnoemd voor zijn vraag is het de bedoeling deze te volgen als richtlijnen.

Alvast bedankt voor de moeite. Toch heb ik hier en daar van de goede tweakers iets gehad. (Zij weten wie)
Ik vind je wederom heel negatief over komen.
Dat is jammer.
Er zijn genoeg mensen die je willen helpen, maar we verwachten wel wat meer inzet en duidelijkheid m.b.t. de vragen die gesteld worden.

Die vragen zijn enkel om ons meer duidelijkheid te geven en je te kunnen helpen.

Dat je daar wat negatief op reageert vind ik jammer.

Ik ga daar verder niet over in discussie, maar als je nog de tijd wilt nemen om tr vermelden hoe je het opgelost hebt dan kan iemand anders die dit probleem ook tegenkomt geholpen worden.

2250 WP Zuid PVoutput

• unezra

unezra

Onzin.
Bridge instellen is per merk en serie meestal juist verschillend.

Misschien moet je eens gaan nadenken waarom je topic worden gesloten en je soms wat minder vriendelijke reacties krijgt. Wat je schrijft komt dusdanig hooghartig over (terwijl je niet echt blijk heeft kennis van zaken te hebben) dat het niet echt verleidelijk is nog een keer op je topics in te gaan.

Daarbij, vragen worden gesteld om meer duidelijkheid over de situatie te krijgen, alternatieven worden aangedragen omdat een alternatief beter kan zijn dan de richting waarin jij denkt.

Wat je nu zegt is "mijn oplossingsrichting is de beste, klaar" terwijl hier mensen zitten met "iets" meer kennis en ervaring en je dus kunnen en willen helpen met een betere oplossing dan je zelf had bedacht. Moet je alleen niet zo onaardig doen, dat helpt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door unezra op 29-01-2018 07:35 ]

• rens-br

rens-br

Modbreak:Het probleem is dus opgelost, jammer dat @Paramarenko je kan vervolgens niet even aangeeft hoe je dat gedaan hebt.

Hier komt dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.