Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
Beste Tweaker vrienden :) ,

Nou ben kan ik aardig wat pc's bouwen en ben ik aardig handig met computer instellingen maar ik heb een vraag over Outlook 2010 waar ik maar niet uitkom en misschien komen mede-tweakers daar wel uit!

Op mijn werk werken we met klant orders die wij met de auto bezorgen. Deze worden allemaal automatisch in de map orders geplaatst. Echter kan je orders plaatsen voor elke dag in de week. Je raad het al als je dan op datum gaat sorteren dan krijg je alle orders die binnen zijn gekomen, maar vaak niet relevant zijn voor de daadwerkelijke bezorgdatum.

Een voorbeeld: Klant A besteld vandaag voor maandag de 29ste een order: en dat ziet er dan zo uit 29-01-2018 12:00. De binnenkomst van de mail is echter 25-01-2018

Als ik nu op de 29ste ga sorteren op datum dan staat deze bestelling dus op 25-01-2018 binnengekomen en word hij vaak over het hoofd gezien en kost het veel tijd om alles bij elkaar te zoeken.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat ik een regel in Outlook zet die bijv. alle orders van 29-01-2018 apart sorteert. En dat ook voor de rest van de dagen.

Hierbij een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/n4xQD.jpg

Ik heb nu een kolom gemaakt met bezorg datum in outlook maar hoe koppel ik dan het stukje van het onderwerp van de email: (datum/tijd) xx-xx-xxxx xx:xx aan deze kolom?

Als dit niet mogelijk is met Outlook 2010 maar wel met een andere mail client hoor ik dat graag! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zothor op 25-01-2018 16:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik zou zeggen dat Outlook daar gewoon niet geschikt voor is. Persoonlijk zou ik alle aanvragen gewoon in een Excel overzicht zetten.

Een regel kan natuurlijk maar wel met als gevolg dat e-mails met datum van ontvangst in de zelfde map belanden als de afspraken van die datum. De regel kijkt namelijk alleen maar of die datum in het bericht voor komt.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zothor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:29:
...Ik heb nu een kolom gemaakt met bezorg datum in outlook maar hoe koppel ik dan het stukje van het onderwerp van de email: (datum/tijd) xx-xx-xxxx xx:xx aan deze kolom?...
Als dat het vaste format van de onderwerp regel is, dan sorteer je toch gewoon op onderwerp?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==