Als vervolg op dit topic:
Toch tijd voor vernieuwing? Werk/low end game pc
Ik heb wat meer budget gevonden en ga toch weer even deskundig advies vragen!
Wat vinden jullie van onderstaande build t.o.v. mijn oude
Bovenstaande pricewatch gaat niet helemaal lukken aangezien ik het liefst de PC niet zelf ga bouwen. Alternate rekent ongeveer €20 meer voor de onderdelen dan bovenstaande pricewatch en natuurlijk €75 kosten.
Oud topic ter referentie:
Hoi hoi iedereen, kan iemand mij vertellen of het tijd wordt voor een nieuwe PC? Mijn huidige onderdelen:
CPU
Intel Core i5 3350P @ 3.10GHz 63°C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock B75 Pro3-M (CPUSocket) 27 °C
Graphics
BenQ GL2250H (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI) 45 °C
Storage
111GB Samsung SSD 850 EVO 120GB (SSD) 32 °C
1863GB Western Digital WDC WD20EZRX-00DC0B0 (SATA) 28 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral zal de PC dienst gaan doen als werk PC maar ik ben ook niet gek van af en toe een uurtje gamen. In mijn werk gebruik ik vooral applicaties die stevig op de processor in hakken in mijn oude build. Ter vergelijking werken de applicaties op een zelfde build van een collega met een oudere/minder hoog benchmarked processor veel minder vloeiend. Het is dus wel van belang dat de processor beter is dan de huidige, maar dat lijkt me niet zo moeilijk met dit toch wel 5 á 6 jaar oude systeem. Qua gaming gaat het me vooral dat ik weer wat nieuwere spellen kan spelen en de oude die ik nog steeds geïnstalleerd heb staan wat betere kwaliteit gaan produceren. Denk aan 1080p/30-60 fps GTA V, 7 days to die, Rainbow six siege. (niet extreem nieuw allemaal dus!)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €500, ik ben ook wel bereid om het budget iets te vergroten naar zeg +/- €750 mocht dat de prestaties flink verbeteren. Het liefst in elkaar gezet en al, ben niet echt een held met het bouwen van systemen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Mijn 3 BENQ GL2250 schermen, toetsenbord, muis en 7.1 headset gaan mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een betere of zelfde soort processor. Minimaal moet ik 3 schermen aan kunnen sluiten. SLI videokaarten mag, al is het aantal videokaarten mij om het even. 5400RPM schijf kan eventueel over op de nieuwe build als 2e schijf, SSD kan eventueel mee maar een schone schijf lijkt me beter. Alles mag dus nieuw.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig zelf richting Intel voor processorzaken en de GTX serie voor de GPU. Dit vooral omdat de processor best belangrijk is in de applicaties die ik nodig heb voor m'n werk en geen/weinig ervaring heb met AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lawaai maakt me weinig uit, liever gewoon een goed systeem.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, weinig interesse in een vlammende processor dus reken maar van niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat iemand voor mij een afweging maakt wat beter is, blijven op het oude systeem of een nieuwe halen.
Toch tijd voor vernieuwing? Werk/low end game pc
Ik heb wat meer budget gevonden en ga toch weer even deskundig advies vragen!
Wat vinden jullie van onderstaande build t.o.v. mijn oude
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 109,51 | € 109,51 |
1 | Gigabyte Z370P D3 | € 95,05 | € 95,05 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G | € 189,- | € 189,- |
1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 45,56 | € 45,56 |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 83,49 | € 83,49 |
1 | Scythe Katana 4 | € 24,50 | € 24,50 |
1 | Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm, 120mm | € 6,49 | € 6,49 |
4 | Crucial CT4G4DFS824A | € 43,03 | € 172,12 |
1 | Seasonic Focus Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 48,- | € 48,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 838,72 |
Bovenstaande pricewatch gaat niet helemaal lukken aangezien ik het liefst de PC niet zelf ga bouwen. Alternate rekent ongeveer €20 meer voor de onderdelen dan bovenstaande pricewatch en natuurlijk €75 kosten.

Oud topic ter referentie:
Hoi hoi iedereen, kan iemand mij vertellen of het tijd wordt voor een nieuwe PC? Mijn huidige onderdelen:
CPU
Intel Core i5 3350P @ 3.10GHz 63°C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock B75 Pro3-M (CPUSocket) 27 °C
Graphics
2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI) 45 °C
Storage
111GB Samsung SSD 850 EVO 120GB (SSD) 32 °C
1863GB Western Digital WDC WD20EZRX-00DC0B0 (SATA) 28 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral zal de PC dienst gaan doen als werk PC maar ik ben ook niet gek van af en toe een uurtje gamen. In mijn werk gebruik ik vooral applicaties die stevig op de processor in hakken in mijn oude build. Ter vergelijking werken de applicaties op een zelfde build van een collega met een oudere/minder hoog benchmarked processor veel minder vloeiend. Het is dus wel van belang dat de processor beter is dan de huidige, maar dat lijkt me niet zo moeilijk met dit toch wel 5 á 6 jaar oude systeem. Qua gaming gaat het me vooral dat ik weer wat nieuwere spellen kan spelen en de oude die ik nog steeds geïnstalleerd heb staan wat betere kwaliteit gaan produceren. Denk aan 1080p/30-60 fps GTA V, 7 days to die, Rainbow six siege. (niet extreem nieuw allemaal dus!)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €500, ik ben ook wel bereid om het budget iets te vergroten naar zeg +/- €750 mocht dat de prestaties flink verbeteren. Het liefst in elkaar gezet en al, ben niet echt een held met het bouwen van systemen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Mijn 3 BENQ GL2250 schermen, toetsenbord, muis en 7.1 headset gaan mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een betere of zelfde soort processor. Minimaal moet ik 3 schermen aan kunnen sluiten. SLI videokaarten mag, al is het aantal videokaarten mij om het even. 5400RPM schijf kan eventueel over op de nieuwe build als 2e schijf, SSD kan eventueel mee maar een schone schijf lijkt me beter. Alles mag dus nieuw.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig zelf richting Intel voor processorzaken en de GTX serie voor de GPU. Dit vooral omdat de processor best belangrijk is in de applicaties die ik nodig heb voor m'n werk en geen/weinig ervaring heb met AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lawaai maakt me weinig uit, liever gewoon een goed systeem.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, weinig interesse in een vlammende processor dus reken maar van niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat iemand voor mij een afweging maakt wat beter is, blijven op het oude systeem of een nieuwe halen.
[ Voor 3% gewijzigd door OverloadOfRed op 25-01-2018 17:24 ]
Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent