Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medusa007
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-04 15:58
All,

Ik wil graag op alle verdiepingen goed wireless net werk hebben, maar ook op iedere verdieping 1 vaste aansluiting.

Kan ik dan op iedere verdieping een module plaatsen, deze bedraden zodat degene vanuit hier deze op zijn PC aansluit en de rest van de verdieping gebruikt dan alleen WIFI.

Is dit mogelijk en wat is dan de beste optie: Google of TP-Link

Groeten
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bespaar een smak met geld en mogelijk brakke prestaties, trek een kabel en sluit gewoon goede AP's bedraad aan.

Zowel de Google WiFi als de Deco M5 zitten in de low-end van de mesh, met exact dezelfde hardware - zonder dedicated radio voor de backhaul. Oftewel het zijn veredelde dualband-repeaters, met alle nadelen van dien voor performance. Maar al zou je een meer high-end oplossing met dedicated backhaul (denk aan de Eero of Orbi), het blijft mesh, dus backhaul over WiFi met alle kwetsbaarheid van dien (mesh kan niet magisch door muren en vloeren heen toveren), met alle inefficiëntie van dien (met 3 mesh nodes kun je hooguit dezelfde dekking realiseren als met 2 bedrade AP's) en met alle vervuiling van dien (ieder pakketje moet niet één maar twee of worst-case drie keer door de lucht). Als je daar zelf geen last van hebt ben je asociaal tegenover je buren. Zorg gewoon voor bedrading voor het aansluiten van AP's. Allicht heb je er maar 2 nodig (wederom, 3x mesh node = dekking 2x AP). Als je bijv 2x Ubiquiti UniFi UAP AC Lite neemt, is het dermate veel goedkoper dat je iemand kunt inhuren om de bekabeling te doen incl nette afwerking en nog steeds goedkoper uit bent dan met zo'n mesh set.

Wil je bovenstaande allemaal negeren... tja, Netgear's Orbi is duidelijk de best presterende mesh-oplossing. Ik ken Google WiFi niet direct, de Deco M5 wel, en ben niet te spreken over de installatiemethode, de defaultinstellingen of het feit dat je niets daaraan kunt veranderen. Of dat bij Google anders is weet ik niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37