Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:30
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik mijn iPhone 7 Jet Black opgestuurd naar Apple voor een batterijvervanging. De batterij was al niet zo heel goed meer (viel uit bij 30%) en de 29 euro 'actie' leek mij een mooi moment om het toestel naar Apple te sturen.

Twee dagen nadat ik de iPhone heb opgestuurd kreeg ik bericht van Apple of ik maar liefst 623 euro(!) wilde betalen voor de reparatie, of dat ik hem liever kosteloos wilde retourneren. Uiteraard heb ik meteen contact opgenomen met Apple. Deze verbond mij door met een senior adviser omdat diegene er verder niets over kwijt kon. De senior adviser vertelde mij vervolgens dat er ooit in het toestel gerommeld is (lees: opengemaakt en wijzigingen aangebracht). Na dat ik heb vermeld dat dit absoluut onmogelijk was omdat ik het toestel destijds nieuw heb gekocht (met een abonnement). De Apple Senior Adviser heeft vervolgens een second opinion aangevraagd waarvan ik deze middag de uitslag heb ontvangen: er zijn inderdaad ongeoorloofde wijzigingen aangebracht. Ik had twee opties: retourneren of het idiote bedrag van 623 euro betalen. Ik ben natuurlijk voor het eerste gegaan.

De Senior Adviser adviseerde me om maar bij T-mobile (waar ik hem heb aangeschaft) aan te kloppen. Dat heb ik natuurlijk gedaan maar zoals je natuurlijk kan verwachten: ze geven aan dat er onmogelijk is gerommeld met de toestellen in de tijd van de release. Ze gaven namelijk aan dat als ik hem destijds in de release tijd heb aangeschaft er op geen manier refurbished modellen bij konden zitten.

Op dit moment is het toestel dus onderweg terug naar Nederland. De 'brakke' accu kan niet gerepareerd worden en T-mobile kan niets voor me betekenen. Ze komen namelijk niet verder dan 'stuur de telefoon maar naar ons op, wellicht kunnen wij het stukken goedkoper maken'! Voor de duidelijkheid: ik heb nooit het toestel ergens laten repareren door een derde partij óf zelf open gemaakt (of iets in die trant!). Het is voor mij dus een zeer zwakke zaak aangezien ik dit nooit kan aantonen...

Wat kan ik in deze situatie nog doen?

Beste antwoord (via snaggyheadshot op 03-02-2018 14:15)

Anoniem: 27535

snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:08:
Is misschien wel een idee inderdaad. Ik moet daarvoor wel vanuit het zuiden des landes zo'n 250km rijden.. Mag toch hopen dat dat een oplossing bied :P

Heb overigens de telefoon teruggekregen met bijbehorende brief.

[afbeelding]
Maar dit is uiteindelijk natuurlijk niet hoe het werkt. Als een serviceverzoek wordt afgewezen dan is 'ongeoorloofde aanpassingen' - geloof ons maar op onze blauwe ogen - op geen enkele wijze voldoende.

Bij een eigen verzoek tot batterij-upgrade misschien wel, maar als je het bij verkoper aanbiedt en hetzelfde antwoord komt terug niet: er zal toch echt bewezen moeten worden dat er sprake is van problemen door handelen van de koper. En als jij betwist dat de telefoon ooit open is geweest, dan zal T-Mobile toch echt aan moeten kunnen tonen dat je dat wel gedaan hebt.

Dus: neem het met T-Mobile op voor reparatie onder garantie. Zij zijn bij wet aansprakelijk, Apple niet. Komen ze met hetzelfde verhaal terug, niet accepteren. Een dergelijk zwak verhaal zal geen stand houden.

Maar telecomboeren zijn in het algemeen niet vies van het negeren van wetgeving en het verschuilen achter leveranciers. Het zal dus ongetwijfeld hard duwen gaan worden...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 13:14
Laat ze in ieder geval specificeren wat die "ongeoorloofde wijzigingen" dan zouden zijn. Het kan trouwens ook zo zijn dat ze niet zozeer fysieke wijzigingen bedoelen, als ik bijv. https://support.apple.com/en-us/HT201954 lees.
Heb je het toestel laten jailbreaken?

[ Voor 7% gewijzigd door celshof op 25-01-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Dat heb ik gevraagd (wat moet je anders zeggen als je bij T-mobile aanklopt), maar volgens de senior adviser kan het Apple repair center hier verder geen uitspraken over doen in het kader van geheimhouding. Ik heb gewoon letterlijk een super zwakke zwaak op deze manier. Overigens is het toestel ook nooit gejailbreakt (geweest) of iets dergelijks.

Ik heb ook gevraagd om een schriftelijke bevestiging van hun bevindingen, echter konden ze mij niet meer sturen dan het standaard (geautomatiseerde) mailtje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/24qoBwO.png

De senior adviser benadrukte overigens dat het hier daadwerkelijk ging om de ongeoorloofde wijzigingen, en niet om de toestand van het product.

[ Voor 58% gewijzigd door snaggyheadshot op 25-01-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou met je toestel naar een officiele Apple store stappen en gewoon nogmaals proberen.. zou mij niks verbazen als je gewoon geholpen wordt ter plekke.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Ze hebben wel een oplossing geboden: namelijk een vervangend toestel. Ik heb verder niet geinformeerd wat dit kost maar Apple kennende zal dat ook wel richting de 300 euro o.i.d. gaan. Ik wil enkel een nieuwe batterij maar dat kan dus niet.

Ik heb het toestel niet bij Apple zelf gekocht en ze leken verder weinig voor mij te kunnen betekenen.

[ Voor 18% gewijzigd door snaggyheadshot op 25-01-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad even naar een echte Apple winkel gaan, of je het toestel daar hebt gekocht of niet maakt niks uit.

[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 25-01-2018 15:35 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Is het toestel minder dan 2 jaar oud? Dan kan je bij T-Mobile aankloppen voor garantie. Als het toestel bij 30% uitvalt is dat wat mij betreft non-conform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 17:42
Hier iemand met hetzelfde probleem. In de discussie heeft iemand het over een bepaalde chip die kapot is gegaan door het gebruik van niet-geauthoriseerde opladers. Misschien heb jij hetzelfde probleem?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Stoelpoot schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:35:
Is het toestel minder dan 2 jaar oud? Dan kan je bij T-Mobile aankloppen voor garantie. Als het toestel bij 30% uitvalt is dat wat mij betreft non-conform.
Iets meer dan een jaar oud is die. Ik kon hem bij T-mobile opsturen voor reparatie voor een offerte maar dat verklaart niet al het andere.
urk_forever schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:40:
Hier iemand met hetzelfde probleem. In de discussie heeft iemand het over een bepaalde chip die kapot is gegaan door het gebruik van niet-geauthoriseerde opladers. Misschien heb jij hetzelfde probleem?
Ik laad bijna altijd op met de bijgeleverde kabel + adapter. Verder alleen sporadisch in mijn auto op een Aukey autolader en een Aukey lightning kabel (wel MFi gecertificeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leg het met alle info bij T-Mobile, hun hebben het toestel geleverd.
(daar heb je het gekocht, dus aanspreekbaar voor garantie)
* Hoe heb je geconstateerd dat je batterij niet goed was ? in een dikke 1.5j moet die nog prima zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 25-01-2018 16:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:15
Ik zou persoonlijk de telefoon naar ee Amac APR toe brengen. Die hebben een eigen technische dienst waar ze enkel Apple onderdelen gebruiken (anders zijn ze geen APR)
Wellicht dat zij meer voor je kunnen betekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Hackus schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:04:
Leg het met alle info bij T-Mobile, hun hebben het toestel geleverd.
(daar heb je het gekocht, dus aanspreekbaar voor garantie)
* Hoe heb je geconstateerd dat je batterij niet goed was ? in een dikke 1.5j moet die nog prima zijn
Bij 30% viel die uit, ging vervolgens niet meer aan (incl. icoontje dat die op is). Daarna aan de lader gehangen, iPhone gaat weer aan op 3%. Had er opzich geeneens zo erg last van maar leek me een goed moment om de accu te vervangen voor 29 euro. Heb ook geeneens garantie geclaimd o.i.d. En toen kwam dat hele gedoe met dat er ongeoorloofde wijzigingen aan het toestel zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

iMars

Full time prutser

snaggyheadshot schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:31:
[...]

Bij 30% viel die uit, ging vervolgens niet meer aan (incl. icoontje dat die op is). Daarna aan de lader gehangen, iPhone gaat weer aan op 3%. Had er opzich geeneens zo erg last van maar leek me een goed moment om de accu te vervangen voor 29 euro. Heb ook geeneens garantie geclaimd o.i.d. En toen kwam dat hele gedoe met dat er ongeoorloofde wijzigingen aan het toestel zijn geweest.
Exact dezelfde klacht als mijn iPhone 6s vorig jaar (bekende kwaal van iPhone 6s). Kosteloos vervangen en daarna probleem opgelost. Kennelijk hebben meerdere iPhone series last van deze accu kwaal.

Vervelend dat Apple het niet op wil/kan lossen...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lejavh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:08:
Ik zou persoonlijk de telefoon naar ee Amac APR toe brengen. Die hebben een eigen technische dienst waar ze enkel Apple onderdelen gebruiken (anders zijn ze geen APR)
Wellicht dat zij meer voor je kunnen betekeken?
Amac is echt het afvoerputje van de repaircentra en geeft het veelal in opdracht bij Harmony - wat gewoon Dynafix is. Veel beter naar een echte winkel of anders op z’n minst een toko die het zelf doet zoals Card Services Zwolle of Ivizi in Limburg.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:48

Hupske

AFCA

@WhatsappHack Ben eigenlijk wel benieuwd waar je aan die informatie komt?

Amac voert veelal echt alle reparaties zelf uit hoor.
Harmony is er alleen voor de verzekering?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 21:50

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Heb je geen rechtsbijstand? Dat werkt heel vaak heel goed, alleen al dreigen er mee is vaak voldoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hupske schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:04:
@WhatsappHack Ben eigenlijk wel benieuwd waar je aan die informatie komt?

Amac voert veelal echt alle reparaties zelf uit hoor.
Harmony is er alleen voor de verzekering?
Zaken met ze doen en andere ervaringen.
Verschrikkelijk incompetent personeel dat voornamelijk zelfs niet meer kan dan met moeite een iPhone diagnostics draaien, met een Macbook zijn ze helemaal hulpeloos en willen ze hem al opsturen puur om een diagnostic te draaien. En langzame reparaties die gewoon uitgevoerd werden door Dynafix, tot mijn horror.

Nee met Amac zal ik echt nooit meer in zee gaan, liever naar een goede reperateur met goed getraind personeel in de winkels; al moet ik er een uur voor rijden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:48

Hupske

AFCA

@WhatsappHack Personeel in de winkel kan idd niet veel doen. Dat personeel in de winkel is natuurlijk niet gecertificeerd om meer te doen dan een diagnostic.
Voor een MacBook kunnen ze ook niet meer doen dan fabrieksherstel en wat simpele taken testen.
Hoofdtaak van de winkel is spullen verkopen! Niet de hele dag bezig zijn met problemen van mensen oplossen waar niks mee te verdienen valt. Logisch dat ze alles in de winkel gelijk doorsturen naar hun eigen technische dienst in Utrecht.
Je moet je ook bedenken dat er van 46 winkels reparaties binnen komen op 1 punt.

En laatste half jaar zijn ze druk geweest met overnames van andere winkels in orde te brengen en zijn ze tijd bezig geweest met de verhuizing van het hoofdkantoor en TD. Waardoor er ook procedures veranderde. Inmiddels is dat allemaal achter de rug.

Winkels die jij op noemt om langs te gaan zijn natuurlijk een heel stuk kleiner en beschikken maar over 1 winkel waar je terecht kunt voor service. Die hebben idd gelijk alles centraal.

Wat ik verder van Amac weet is dat ze soms best snel een reparatie al uitvoeren waar er toch flinke twijfels zijn.

De TS heeft nu alleen wel een probleem om bij andere winkels of plekken een reparatie voor elkaar te krijgen. Zijn eerdere poging tot reparatie is gekoppeld aan zijn serienummer van het toestel. Elke premium repair centrum heeft inzicht in die gegevens en kunnen gelijk lezen dat er al een keer een poging is gedaan tot openen van het toestel.

Pas wel op met aanmelden bij andere winkels voor een reparatie. Als je toestel ouder is dan 1 jaar dan worden er onderzoekskosten in rekening gebracht. Aangezien die winkels niet de garantie van t-mobile overnemen en zelf voor de kosten moeten opdraaien.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
Mooi naar apple store gaan kijken wat daar uitkomt :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Coldbullet schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:04:
Heb je geen rechtsbijstand? Dat werkt heel vaak heel goed, alleen al dreigen er mee is vaak voldoende..
Heb ik. Echter is T-Mobile de verkopende partij en zijn hun eigenlijk de partij waar ik garantie heb en dus degene die het eigenlijk moeten oplossen. Mocht ik die willen inschakelen zal ik eerst met t-mobile in gesprek moeten gaan. Echter zullen hun niet veel verder komen dan ‘wij hebben hem nooit open gemaakt’. Ik zal het morgen nogmaals proberen bij T-Mobile en anders naar de Apple store (250km verderop :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 21:50

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

snaggyheadshot schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Heb ik. Echter is T-Mobile de verkopende partij en zijn hun eigenlijk de partij waar ik garantie heb en dus degene die het eigenlijk moeten oplossen. Mocht ik die willen inschakelen zal ik eerst met t-mobile in gesprek moeten gaan. Echter zullen hun niet veel verder komen dan ‘wij hebben hem nooit open gemaakt’. Ik zal het morgen nogmaals proberen bij T-Mobile en anders naar de Apple store (250km verderop :P).
Ben echt benieuwd hoo dat het je lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:15
WhatsappHack schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Zaken met ze doen en andere ervaringen.
Verschrikkelijk incompetent personeel dat voornamelijk zelfs niet meer kan dan met moeite een iPhone diagnostics draaien, met een Macbook zijn ze helemaal hulpeloos en willen ze hem al opsturen puur om een diagnostic te draaien. En langzame reparaties die gewoon uitgevoerd werden door Dynafix, tot mijn horror.

Nee met Amac zal ik echt nooit meer in zee gaan, liever naar een goede reperateur met goed getraind personeel in de winkels; al moet ik er een uur voor rijden.
Dynalogic/fix is enkel het bedrijf wat de leveringen/vervoer doet van de reparaties. Amac heeft een eigen reparatiecentrum zitten in Utrecht onder/naast het hoofdkantoor (nabij “the wall”. Het voert echt alle reparaties zelf uit, zelfs een bepaald deel van wat Apple aan ze doorstuurt.

Tevens wordt het personeel wat reparaties uitvoerde gecertificeerd en opgeleid door Apple (is nodig voor de APR status).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

@snaggyheadshot

Ik snap niet waarom je het toestel niet onder garantie naar t-mobile stuurt. Dit is gewoon een defect, sneller dan redelijk is. En valt onder garantie. En niet vanwege die vage melding van Apple, maar vanwege die accu.

Als ze dat niet willen verhelpen, dan gebruik je je rechtsbijstand.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:35
Een beetje bedrijf weet ook dat een rechtsbijstandverzekeraar je dan gewoon geld geeft om er vanaf te zijn i.p.v. dure uren te besteden aan een zaak. Misschien dat het een keer voor je gewerkt heeft, maar een Apple/T-Mobile/Dynafix maak je hier de pis niet lauw mee.

Dit staat los van dat alleen het woord dreigen mij al een :r SBS Hart van Nederland/dat hep op feesboek gestaen :r reflex doet opkomen.

@TS, minder dan 2 jaar oud betekend dat je toch gewoon een garantieclaim bij T-Mobile kan aanvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt beter met de Radar/Kassa tas bij Apple binnenlopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:54
Ik denk juist dat je hem wel onder de garantie had moeten claimen, dat hij bij 30% uitvalt is namelijk een bekend probleem.
Hiervoor heb je de garantie en had je niet eens €29 hoeven te betalen.
Nu dat je voor hun actie hebt gekozen val je waarschijnlijk ook onder speciale voorwaarden die Apple heeft opgesteld waarbij zij waarschijnlijk makkelijk weg komen met de reden waarvoor ze jouw apparaat hebben afgekeurd.

Ik zou dus contact opnemen met T-mobile ( jouw verkoper ) en via die weg een garantie claim indienen.
Als Apple uiteindelijk weer met de claim komt dat er ''ongeoorloofde wijzigingen'' zijn aangebracht moeten ze maar met bewijs komen dat jij dit hebt gedaan en/of dit tijdens dat je de iPhone in bezit had is gebeurt.
Kunnen ze dit niet moeten ze het gewoon alsnog repareren, je hebt en er is genoeg bewijs dat die batterij in jouw iPhone niet deugt.

Ik raad je ook aan dit verhaal bij andere fora te posten zoals Kassa en Radar.
Als Apple uiteindelijk niet mee wil werken lijkt mij dit ook een geschikte zaak voor de Kassa belbus, maar hopelijk hoeft het niet zover te komen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Ik denk dat T-mobile wel zover komt dat ze de batterij willen repareren, maar dan zijn er alsnog een aantal andere dingen met dat toestel mis. Uiteraard, dit had ik nooit geweten als het toestel niet bij Apple was geweest. Maar 623 euro aan reparatiekosten zegt mij dat er een hele hoop mis is. Het vervelende is dat ze geen uitspraken doen over wat er dan precies mis mee is..

Als ik hem bij T-mobile aanmeld voor reparatie wordt ik doorverwezen naar Dr Mobile, het toestel wordt dus niet bij Apple zelf ter reparatie gebracht. Ik twijfel momenteel nog tussen het toestel simpelweg aanmelden bij Dr Mobile (via T-mobile) en het accuprobleem onder garantie gooien, dat is immers het enige dat ik kan aantonen wat mis is, of een klacht indienen en hopen dat ze ook de andere problemen willen onderzoeken en hopelijk fixen. Daarnaast moet ik bij Dr Mobile (T-mobile) ook nog eens maximaal 50 euro onderzoekskosten betalen indien ik niet akkoord ga met het bedrag dat ik moet betalen voor reparatie. Ik zit nog liever met een toestal dat af en toe random uitvalt dan dat ik 300 euro of iets in die trant moet betalen :P

Ik vind het maar een rare situatie waar ik als klant in beland ben.

[ Voor 16% gewijzigd door snaggyheadshot op 26-01-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:08:
Ik denk dat T-mobile wel zover komt dat ze de batterij willen repareren, maar dan zijn er alsnog een aantal andere dingen met dat toestel mis. Uiteraard, dit had ik nooit geweten als het toestel niet bij Apple was geweest. Maar 623 euro aan reparatiekosten zegt mij dat er een hele hoop mis is. Het vervelende is dat ze geen uitspraken doen over wat er dan precies mis mee is..

Als ik hem bij T-mobile aanmeld voor reparatie wordt ik doorverwezen naar Dr Mobile, het toestel wordt dus niet bij Apple zelf ter reparatie gebracht. Ik twijfel momenteel nog tussen het toestel simpelweg aanmelden bij Dr Mobile (via T-mobile) en het accuprobleem onder garantie gooien, dat is immers het enige dat ik kan aantonen wat mis is, of een klacht indienen en hopen dat ze ook de andere problemen willen onderzoeken en hopelijk fixen. Daarnaast moet ik bij Dr Mobile (T-mobile) ook nog eens maximaal 50 euro onderzoekskosten betalen indien ik niet akkoord ga met het bedrag dat ik moet betalen voor reparatie. Ik zit nog liever met een toestal dat af en toe random uitvalt dan dat ik 300 euro of iets in die trant moet betalen :P

Ik vind het maar een rare situatie waar ik als klant in beland ben.
Ga gewoon naar een Apple store dan allemaal gedoe op je nek te halen :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Is misschien wel een idee inderdaad. Ik moet daarvoor wel vanuit het zuiden des landes zo'n 250km rijden.. Mag toch hopen dat dat een oplossing bied :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h3ruJHN.png

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 27535

snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:08:

[afbeelding]
Maar dit is uiteindelijk natuurlijk niet hoe het werkt. Als een serviceverzoek wordt afgewezen dan is 'ongeoorloofde aanpassingen' - geloof ons maar op onze blauwe ogen - op geen enkele wijze voldoende.

Bij een eigen verzoek tot batterij-upgrade misschien wel, maar als je het bij verkoper aanbiedt en hetzelfde antwoord komt terug niet: er zal toch echt bewezen moeten worden dat er sprake is van problemen door handelen van de koper. En als jij betwist dat de telefoon ooit open is geweest, dan zal T-Mobile toch echt aan moeten kunnen tonen dat je dat wel gedaan hebt.

Dus: neem het met T-Mobile op voor reparatie onder garantie. Zij zijn bij wet aansprakelijk, Apple niet. Komen ze met hetzelfde verhaal terug, niet accepteren. Een dergelijk zwak verhaal zal geen stand houden.

Maar telecomboeren zijn in het algemeen niet vies van het negeren van wetgeving en het verschuilen achter leveranciers. Het zal dus ongetwijfeld hard duwen gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Persoonlijk neig ik ook meer om met T-mobile de 'strijd' aan te gaan. Wat kan ik in deze situatie het beste doen? Simpelweg de telefoon aanmelden via Dr Mobile voor reparatie (batterijvervanging aangeven)?

Ik vraag me in dat geval af wat T-mobile doet met ze door Apple geconstateerde 'ongeoorloofde schade'. Of dat ze het gewoon negeren. Hoewel ik geen merkbare gebreken heb vind ik dat alsnog geen fijn idee. Dr Mobile is overigens hetzelfde bedrijf als Dynafix, wat in eerdere posts niet al te positief werd vermeld. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door snaggyheadshot op 26-01-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:51
snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:41:
Persoonlijk neig ik ook meer om met T-mobile de 'strijd' aan te gaan. Wat kan ik in deze situatie het beste doen? Simpelweg de telefoon aanmelden via Dr Mobile voor reparatie (batterijvervanging aangeven)?

Ik vraag me in dat geval af wat T-mobile doet met ze door Apple geconstateerde 'ongeoorloofde schade'. Of dat ze dat gewoon negeren. Hoewel ik geen merkbare gebreken heb vind ik dat alsnog geen fijn idee.
Als T-mobile dat ook vind dan moeten zij wel vermelden om welke dingen het gaat. Maar ik vermoed dat hij gewoon vervangen gaat worden zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
loki504 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Als T-mobile dat ook vind dan moeten zij wel vermelden om welke dingen het gaat. Maar ik vermoed dat hij gewoon vervangen gaat worden zonder problemen.
Maar dat is in dit geval juist het probleem. Het is voor hun natuurlijk veel makkelijker om dat niet te vinden. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Apple's eigen repair center en hun expertises. Volgende keer toch maar weer mooi bij Apple zelf kopen :P

[ Voor 5% gewijzigd door snaggyheadshot op 26-01-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:51
snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:46:
[...]

Maar dat is in dit geval juist het probleem. Het is voor hun natuurlijk veel makkelijker om dat niet te vinden. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Apple's eigen repair center en hun expertises.
Maar je weet niet eens wat er mis mee is.(tot nu toe merk je er niets van). Wat is dan het probleem? Je gaat toch niet 250km rijden. Om mogelijk je probleem op te lossen en 30 euro betalen als T-Mobile het gratis moet doen. Apple winkel gaat je echt niet die 6xx euro "reparatie" ineens kado geven. Hooguit ziet Apple het dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
loki504 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:57:
[...]

Maar je weet niet eens wat er mis mee is.(tot nu toe merk je er niets van). Wat is dan het probleem? Je gaat toch niet 250km rijden. Om mogelijk je probleem op te lossen en 30 euro betalen als T-Mobile het gratis moet doen. Apple winkel gaat je echt niet die 6xx euro "reparatie" ineens kado geven. Hooguit ziet Apple het dan ook niet.
Los van het feit van wat er precies mis is (dat is nu eenmaal Apple's bekende manier van werken), er is geconstateerd dat er een hoop mis is (gezien de hoge prijs). Het is toch niet zo raar dat ik dat gerepareerd wil hebben? Het maakt mij niet uit door welke partij.

Ik ga het toestel aanmelden bij T-mobile voor batterijvervanging en ga gewoon de uitslag afwachten. Zal ik de Apple brief erbij doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:06:
[...]

Los van het feit van wat er precies mis is (dat is nu eenmaal Apple's bekende manier van werken), er is geconstateerd dat er een hoop mis is (gezien de hoge prijs). Het is toch niet zo raar dat ik dat gerepareerd wil hebben? Het maakt mij niet uit door welke partij.

Ik ga het toestel aanmelden bij T-mobile voor batterijvervanging en ga gewoon de uitslag afwachten. Zal ik de Apple brief erbij doen of niet?
Waarom zou je de brief van Apple erbij doen? Hiermee biedt je ze een kant en klaar excuus aan om jouw garantie claim niet te honoreren en zul je hoogstwaarschijnlijk meer stappen moeten ondernemen om je rechten te behalen.

Je bent trouwens niet gebonden aan een Apple store in een land waar je het product hebt gekocht, het eerste jaar kan je wereldwijd bij elke Apple store langs om je garantie te claimen en in het 2e jaar kan je bij alle Europese landen met een Apple store terecht voor een garantie claim mits je jouw Apple product rechtstreeks bij Apple hebt gekocht (m.b.t. het 2e jaar). Aangezien Apple een programma heeft opgezet m.b.t. het vervangen van batterijen tegen een geringe tarief kan je hier ook aanspraak op maken bij een Apple store in Duitsland wat voor jou dichterbij is.

Zoals al eerder door anderen benoemd in dit topic, zou ik je garantieclaim bij T-mobile indienen en hier volhardend in zijn. Je staat tenslotte in je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:06:
[...]

Los van het feit van wat er precies mis is (dat is nu eenmaal Apple's bekende manier van werken), er is geconstateerd dat er een hoop mis is (gezien de hoge prijs).
Als Apple zo reageert betekent dat waarschijnlijk dat er niet-originele onderdelen inzitten. Misschien dat een vorige eigenaar hem op de eerste dag heeft laten vallen, op de hoek een nieuw schermpje heeft laten monteren en hem daarna onder WKOA teruggestuurd heeft of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chaos schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Als Apple zo reageert betekent dat waarschijnlijk dat er niet-originele onderdelen inzitten. Misschien dat een vorige eigenaar hem op de eerste dag heeft laten vallen, op de hoek een nieuw schermpje heeft laten monteren en hem daarna onder WKOA teruggestuurd heeft of iets dergelijks.
Het betreft een nieuw toestel van T-Mobile. En dat is ook het 1e aanspreekpunt voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Ik heb hem aangemeld bij T-mobile en het toestel zal maandag worden opgehaald. Ik houd jullie op de hoogte van de uitslag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
*Update

Toestel afgelopen maandag opgehaald, eergisteren plots een mailtje dat die terug onderweg was. Dus netjes gisteren ontvangen met de melding erbij dat het onderdeel is vervangen. Ik neem aan dat ze hiermee bedoelen de batterij (?). In ieder geval, valt niets van te merken (op moment van schrijven 39% zonder intensief verbruik, ook geen backup die op de achtergrond heeft gedraaid o.id. en netjes vanmorgen vol geladen). Ik denk dat ze gewoon de accu hebben gekalibreerd en dat ik over een maand weer met hetzelfde probleem zit.

Even afwachten dus :P

Edit:

Volgens de app Battery Life is de capaciteit 100% wat indiceert dat die wél degelijk nieuw is :)

[ Voor 8% gewijzigd door snaggyheadshot op 03-02-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

snaggyheadshot schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:15:
*Update

Toestel afgelopen maandag opgehaald, eergisteren plots een mailtje dat die terug onderweg was. Dus netjes gisteren ontvangen met de melding erbij dat het onderdeel is vervangen. Ik neem aan dat ze hiermee bedoelen de batterij (?). In ieder geval, valt niets van te merken (op moment van schrijven 39% zonder intensief verbruik, ook geen backup die op de achtergrond heeft gedraaid o.id. en netjes vanmorgen vol geladen). Ik denk dat ze gewoon de accu hebben gekalibreerd en dat ik over een maand weer met hetzelfde probleem zit.

Edit:

Volgens de app Battery Life is de capaciteit 100% wat indiceert dat die wél degelijk nieuw is :)
Dat zou ik zelf even doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 06:03

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

snaggyheadshot schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:15:
Ik denk dat ze gewoon de accu hebben gekalibreerd en dat ik over een maand weer met hetzelfde probleem zit.

Edit:

Wat volgens mij ook niet echt gaat per se. En daarmee bedoel ik dat er - voor zover ik weet - geen externe manier is om die batterij te kalibreren. Geberut in het algemeen gewoon door de controllerchips van de telefoon en de batterij.

Je moet eens kritisch kijken naar je apps. Het kan zijn dat er eentje is beginnen battery hoggen door een update. In mijn ervaring zijn Skype en Facebook trouwens twee apps die absoluut te vermijden zijn wil je een beetje genieten van fatsoenlijke batterijduur.
Pagina: 1