Hallo, een goede vriend van mij wil een nieuwe computer. Hij heeft nu een laptop die helemaal af is, maar aangezien hij die nooit ergens mee naar toe neemt is het tijd voor een desktop. Ik heb mijn eigen computer zelf gebouwd, maar ben verre van een expert. Ik wou graag advies vragen op de samenstelling die ik tot nu toe heb gemaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil de computer gebruiken voor audio-productie (niets over de top) en om AAA titels op 1080p, lage settings te kunnen gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1000,- incl beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een muis en toetsenbord. Dat is alles. Het beeldscherm dat ik heb gekozen heb ik zelf ook en die wil hij ook wel graag. We zijn geen hardcore gamers, dus die is voldoende.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er in de lijst staat is denk ik voldoende voor zijn systeem. (500 GB SSD, 1 TB HDD, 16 GB RAM)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Er zijn een paar punten waar ik graag hulp bij zou hebben.
Ten eerste: De CPU. Deze lijkt mij voldoende voor audio-productie en laag gamen, maar ik heb niet veel ervaring met Ryzen. Kan iemand mij vertellen of dit een goede keuze is? (en of de stock koeler voldoende is?)
Ten tweede: Ik heb altijd moeite met het kiezen van een voeding. Een stille voeding is handig (wegens opnames), maar ik zou graag nog een bevestiging willen of deze het systeem aankan.
Ten derde: Het leek ons leuk om een small formfactor PC te bouwen. Ik heb hier alleen geen ervaring mee. kan iemand mijn vertellen of de kast die ik gekozen heb goed is en of alles er goed in past? Of is er een andere die beter is?
(bonusvraag!) Is het handig om nog een fan erbij te bestellen? deze kast heeft volgens mij geen ingebouwde.
Andere tips, op of aanmerkingen of foutontdekkingen zijn altijd welkom. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil de computer gebruiken voor audio-productie (niets over de top) en om AAA titels op 1080p, lage settings te kunnen gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1000,- incl beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een muis en toetsenbord. Dat is alles. Het beeldscherm dat ik heb gekozen heb ik zelf ook en die wil hij ook wel graag. We zijn geen hardcore gamers, dus die is voldoende.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er in de lijst staat is denk ik voldoende voor zijn systeem. (500 GB SSD, 1 TB HDD, 16 GB RAM)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Er zijn een paar punten waar ik graag hulp bij zou hebben.
Ten eerste: De CPU. Deze lijkt mij voldoende voor audio-productie en laag gamen, maar ik heb niet veel ervaring met Ryzen. Kan iemand mij vertellen of dit een goede keuze is? (en of de stock koeler voldoende is?)
Ten tweede: Ik heb altijd moeite met het kiezen van een voeding. Een stille voeding is handig (wegens opnames), maar ik zou graag nog een bevestiging willen of deze het systeem aankan.
Ten derde: Het leek ons leuk om een small formfactor PC te bouwen. Ik heb hier alleen geen ervaring mee. kan iemand mijn vertellen of de kast die ik gekozen heb goed is en of alles er goed in past? Of is er een andere die beter is?
(bonusvraag!) Is het handig om nog een fan erbij te bestellen? deze kast heeft volgens mij geen ingebouwde.
Andere tips, op of aanmerkingen of foutontdekkingen zijn altijd welkom. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 113,90 | € 113,90 |
| 1 | MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC | € 145,95 | € 145,95 |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 42,45 | € 42,45 |
| 1 | Thermaltake Core V1 Zwart | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | BenQ GW2470H Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 168,- | € 168,- |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 135,- | € 135,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 982,25 | |