• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Ik zoek een?
Nieuwe telefoon, vergelijkbaar met de Nexus 5x die ik met plezier een kleine 2 jaar gebruikt heb tot het moment dat hij gisteravond plotseling overleed

Wat is je budget?
Moeilijk, 200-300€ als het vergelijkbaar is met de Nexus 5X, als ik met de nieuwe telefoon er echt op vooruit ga en er 2-3 jaar mee vooruit kan dan wil ik tot 500€ gaan

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik gebruik mijn telefoon heel divers zoals denk ik de meeste mensen. Ik wil graag een vlot toestel, een goede camera, goede accu, minimaal 32gb geheugen liever meer of uitbreidbaar, vingerafdrukscanner liefst achterop zoals ik gewend ben van de Nexus 5x, 3,5mm aansluiting, liefst USB-C, liefst zo kaal mogelijke android en liever niet groter dan 5,2 inch.

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric...79;1107681;964451;903559/
Ik denk aan 1 van deze toestellen.

Ik kan natuurlijk nog een Nexus 5x oppikken ergens maar €350 voor een twee jaar oud toestel vind ik te gortig.

De Motorola G5s (Plus) biedt veel voor weinig geld. De plus lijkt me dan eigenlijk wat te groot.

De Samsung A8 lijkt een mooi toestel maar is redelijk fors en ik ben geen Samsung fan. Coolblue heeft hem wel voor een nette prijs nu.

HTC U11 Life spreekt me wel aan, goede prijs voor wat je lijkt te krijgen. Ik heb meerdere HTC's gehad en die bevielen me goed al lijkt de reputatie van HTC wat minder te zijn geworden. Deze mist helaas een 3,5mm aansluiting. Ik kan nog niet veel vinden over dit toestel. Reviews op Amazon.de zijn niet heel positief, camera lijkt erg tegen te vallen.

Huawei P10 is ook een heel mooi pakket aan features voor een redelijke prijs. Alleen Huawei voelt voor mij niet lekker, ik denk aan veel bloatware, bugs en matig updatebeleid.

OnePlus 5T is eigenlijk te groot en in het geval van 8/128gb ook te duur maar hij spreekt me wel erg aan. Lijkt me een toestel waar ik wel 2-3 jaar mee vooruit kan. Kan ik wennen aan de grote vorm? Verder heeft die wel alles wat ik zoek. Snel genoeg, genoeg geheugen, vingerafdruk op achterkant, 3,5mm aansluiting, redelijk kale android. Alleen ik lees over een matige camera, scherm wat snel krast en ook wel wat bugs. Is Oneplus dan ook niet waar ik bij Huawei bang voor ben? Is de 6/64gb voor 50€ minder net zo goed?

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan iemand mij helpen in mijn keus? Gewoon voor de OnePlus gaan, en is de €50 meer voor 8/128 gb de moeite waard? Mis ik nog een toestel? Toch die HTC of de Samsung?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Xiaomi Mi A1 wellicht eens bekijken. Qua updates zit je met Android One voorlopig goed, hij is goed geprijsd, alleen net te groot...

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54
Ik ben in november ook van een Nexus 5X naar een Onplus 5T gegaan. Mijn enige punt van kritiek is dat de achterkant erg glad is, verder ben ik er zeer tevreden over (en die achterkant heb je geen last van als je 'n hoesje gebruikt)

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 06:59
Misschien toch ook eens naar de ZTE Axon 7 kijken. Goede specs en bij Botom voor €259,- voor een open doos gevalletje.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 10:54
Nokia, eigenlijk de 8, maar die valt buiten budget.
Eerlijk gezegd is dé vervanger van de 5x er (nog) niet.

Je schrijft overigens over een kleine twee jaar: wellicht heb je nog garantie?

PVO

• Timminator
ChinaGeek schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:43:
Xiaomi Mi A1 wellicht eens bekijken. Qua updates zit je met Android One voorlopig goed, hij is goed geprijsd, alleen net te groot...
Deze is inderdaad ook niet verkeerd. Mist helaas wel NFC, gebruik ik niet veel maar zou ik misschien toch kunnen missen. Is inderdaad ook wat aan de grote kant.

• Timminator
S0epkip schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:52:

Goede! Niet gezien. Ik zie dat die wel onder de 500€ te krijgen is dus zou net in budget vallen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 25-01-2018 16:14 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:02
Ik heb zelf de overstap gemaakt van een Nexus 5X naar een Moto G5S. Bevalt in principe goed, echter vond ik persoonlijk de camera in de Nexus 5X veel beter. Ik weet dat de Moto G5S Plus een andere camera heeft dan de G5S, maar met de Plus heb ik geen ervaring.

• Timminator
UTwizard schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:09:
Ik heb zelf de overstap gemaakt van een Nexus 5X naar een Moto G5S. Bevalt in principe goed, echter vond ik persoonlijk de camera in de Nexus 5X veel beter. Ik weet dat de Moto G5S Plus een andere camera heeft dan de G5S, maar met de Plus heb ik geen ervaring.
De Nexus 5x camera vind ik top, zou niet graag erop achteruit gaan met de camera. Helaas lees ik over alle toestellen in mijn lijstje, ook van de Nokia 8, gemengde meningen over de camera. Over de Nexus 5x camera lees je alleen maar positieve meningen.

• Timminator
S0epkip schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:52:

Ik moet inderdaad maar eens kijken of ik nog garantie heb. Ik geloof dat ik hem in april 2016 gekocht heb bij Coolblue.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 25-01-2018 16:14 ]

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 16:19
Volgens mij komt de Motorola x5 binnenkort uit. Ziet eruit als een mooie en degelijk telefoon.

• Timminator
12erik1234 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:47:
Volgens mij komt de Motorola x5 binnenkort uit. Ziet eruit als een mooie en degelijk telefoon.
Ziet er inderdaad ook niet slecht uit, 5,9 inch wel fors. Ik heb vrij kleine handen. Van 4,7 inch (HTC One X) naar de 5,2 inch LG G2 (helaas laten vallen na 2 jaar anders had ik er nog een jaar mee gedaan) vond ik erg wennen. Toen van de LG G2 naar de iets grotere Nexus 5x vond ik ook weer erg wennen. Ik twijfel erg om naar een groter toestel te gaan, het zal wel wennen maar het wordt wel erg groot.
Eigenlijk komen de Huawei P10, de Motorola G5S en de Samsung A8 het dichtst in de buurt wat betreft afmetingen. Al is de Samsung A8 wel wat langer maar minder breed dan de Nexus 5x. Allle andere toestellen zijn toch weer aardig groter.

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 12:42
Lg g6 is behoorlijk in prijs gedaald, mooie opvolger voor je 5x.
Maar ook aan de grote kant, ondanks de 18:9 beeldverhouding.

[ Voor 32% gewijzigd door richy t op 25-01-2018 22:27 ]

• Timminator
richy t schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:25:
Lg g6 is behoorlijk in prijs gedaald, mooie opvolger voor je 5x.
Maar ook aan de grote kant, ondanks de 18:9 beeldverhouding.
Deze heb ik inderdaad gemist. Wat betreft afmetingen is die bijna identiek aan de Nexus 5x daar kan ik mee leven denk ik. Ik vraag me alleen af of ik €400 moet neertellen voor een telefoon van vorig jaar met een processor van 2 jaar geleden? De Nokia 8 of One Plus5T 6/64 gb zijn dan betere toestellen om 2-3 jaar mee te doen en hebben wat kalere Android beleving denk ik. Al zijn die wel weer erg groot. G6 heeft wel als voordeel dat die waterdicht is.
Het wordt steeds moeilijker.

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-11 16:15
Persoonlijk zou ik voor de OnePlus 5T gaan. Die heb ik ondertussen bij 2 vrienden gezien en vast gehad. Ik ben ook een Nexus 5X gebruiker en gelukkig is hij nog in orde. Deze zomer was hij ook dood gegaan na een bootloop issue, maar was in garantie en heeft nieuw MoBo gekregen. Hij voelt nu ook terug sneller aan en wordt minder warm als toen.
Als je de OnePlus 5T neemt, kies dan maar voor die 50€ extra. Het geeft je weer wat extra ruimte. Misschien denk je anders binnen 2 jaar terug dat je beter deze zwaardere versie genomen had om het 3de jaar nog goed door te komen.

• Timminator
Shadow_J schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:29:
Persoonlijk zou ik voor de OnePlus 5T gaan. Die heb ik ondertussen bij 2 vrienden gezien en vast gehad. Ik ben ook een Nexus 5X gebruiker en gelukkig is hij nog in orde. Deze zomer was hij ook dood gegaan na een bootloop issue, maar was in garantie en heeft nieuw MoBo gekregen. Hij voelt nu ook terug sneller aan en wordt minder warm als toen.
Als je de OnePlus 5T neemt, kies dan maar voor die 50€ extra. Het geeft je weer wat extra ruimte. Misschien denk je anders binnen 2 jaar terug dat je beter deze zwaardere versie genomen had om het 3de jaar nog goed door te komen.
Van Coolblue te horen gekregen dat ik nog garantie heb op mijn Nexus 5x. Dus hij gaat nog op reparatie. Als hij zoals bij jou inderdaad weer als nieuw terug komt met een nieuw moederbord dan wacht ik waarschijnlijk nog even met de aanschaf van een nieuw toestel. Ik was overigens al vrijwel zeker voor de OnePlus gegaan. Die spreekt met het meeste aan als ben ik wel een beetje bang voor de afmetingen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nexus 5x kan nog goed mee en is al sinds Dec op android 8 te gebruiken. oa Bootloop probleem valt onder garantie en is algemeen bekend. btw, je weet wat je nu hebt en bent gewend aan dit toestel. Succes d:)b

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-11 16:15
Timminator schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:45:
[...]
Van Coolblue te horen gekregen dat ik nog garantie heb op mijn Nexus 5x. Dus hij gaat nog op reparatie. Als hij zoals bij jou inderdaad weer als nieuw terug komt met een nieuw moederbord dan wacht ik waarschijnlijk nog even met de aanschaf van een nieuw toestel. Ik was overigens al vrijwel zeker voor de OnePlus gegaan. Die spreekt met het meeste aan als ben ik wel een beetje bang voor de afmetingen.
Dat is mooi nieuws, normaal ben je hem 2 à 3 weken kwijt als hij moet opgestuurd worden. Maar nadien kan je weer volop van een goed toestel genieten. Bij mij is het na de zomer kijken wat er van nieuwe telefoons op de markt zijn. In november 2018 krijgen we de laatste security patches op onze Nexus 5X, dan wordt het de tijd voor naar een waardige vervanger op zoek te gaan :)

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 19:28
[...]

Van Coolblue te horen gekregen dat ik nog garantie heb op mijn Nexus 5x. Dus hij gaat nog op reparatie.
Super die van mij is rond dezelfde tijd kapot gegaan. Heb de oneplus besteld en ga de Nexus 5x in de oven leggen. Want heb helaas geen garantie meer. Kijken of ie het daarna doet. Zoja dan vertrouw ik hem toch niet meer en mag ie fijn magi coin gaan minen naast mijn oude moto X. Verdienen ze over 10 jaar wel een nieuwe telefoon samen :P

• TechTweaker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-10 22:54
[...]

Lees dat hij nog onder garantie gerepareerd is.
Zelf ben ik ook opzoek naar een vervanger voor mijn nexus 5x.
https://tweakers.net/pric...-xa2-zwart/specificaties/ Deze van sony zit in dezelfde prijsrange en heeft goede specs. Afmetingen zijn nagenoeg hetzelfde als de 5X (op dikte na).
Misschien is dat een waardige vervanger mocht je toch klaar zijn met de 5X ?

Het enige probleem is dat deze nog vrij nieuw is en er weinig reviews te vinden zijn. :N

[ Voor 0% gewijzigd door TechTweaker op 30-01-2018 20:34 . Reden: typo ]

• Timminator
TechTweaker schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Lees dat hij nog onder garantie gerepareerd is.
Zelf ben ik ook opzoek naar een vervanger voor mijn nexus 5x.
https://tweakers.net/pric...-xa2-zwart/specificaties/ Deze van sony zit in dezelfde prijsrange en heeft goede specs. Afmetingen zijn nagenoeg hetzelfde als de 5X (op dikte na).
Misschien is dat een waardige vervanger mocht je toch klaar zijn met de 5X ?

Het enige probleem is dat deze nog vrij nieuw is en er weinig reviews te vinden zijn. :N
Hij is nog op reparatie maar ik ga ervan uit dat die inderdaad gerepareerd gaat worden.
Ik loop nu nog met mijn oude HTC One X, 4,7 inch en eigenlijk is dat best wel een prima afmeting. Die is nog met 1 hand te bedienen.
Ik had eigenlijk besloten om voor een One Plus 5T te gaan als ik zou moeten vervangen, dat is toch echt wel het meeste telefoon voor het geld. Ik denk alleen dat ik die echt te groot ga vinden.
Bij de Mediamarkt heb ik even de Nokia 8 vast gehad en daar was ik toch ook wel van gecharmeerd, wel groter dan de Nexus 5X maar niet zo huge als de One Plus 5T en die doet kwa specificaties niet heel veel onder voor de One Plus 5T. Ik denk als ik moet vervangen en ik kan de Nokia 8 voor €400 oppikken dat ik die neem.
Nu ik weer een weekje met een 4,7 inch rondloop en dat eigenlijk ook wel best vind kan ik natuurlijk ook naar de Sony XZ1 compact kijken. Ben alleen niet zo fan van het Sony ontwerp, te grote bezels. Waterdicht is wel fijn en natuurlijk een fijne accuduur en top specificaties. Ook de in de reviews beschreven matige camera en de Sony software (geen kale android) zijn minpunten voor me.

Wat ik me nu vooral afvraag hoe verhoudt zich de camera van de Nokia, de OnePlus en de Sony zich t.o.v. de Nexus 5X. Twee jaar geleden was de camera in de 5X een top camera, zijn de camera's in de huidige top toestellen beter geworden en worden ze dan al snel als wat minder aangeduidt als ze dus minder zijn dan de huidige topcamera's? Als ik t.o.v. de Nexus 5X een vergelijkbare camera in 1 van die toestellen heb ben ik tevreden, ik wil er alleen niet op achteruit gaan. Twee jonge kinderen rondlopen en ondanks een goede spiegelreflex en ook een zeer goede compact camera in huis worden vaak toch de leukste foto's en filmpjes spontaan gemaakt en dus met de telefoon.

• S0epkip
Timminator schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:39:
[...]

Hij is nog op reparatie maar ik ga ervan uit dat die inderdaad gerepareerd gaat worden.
Ik loop nu nog met mijn oude HTC One X, 4,7 inch en eigenlijk is dat best wel een prima afmeting. Die is nog met 1 hand te bedienen.
Ik had eigenlijk besloten om voor een One Plus 5T te gaan als ik zou moeten vervangen, dat is toch echt wel het meeste telefoon voor het geld. Ik denk alleen dat ik die echt te groot ga vinden.
Bij de Mediamarkt heb ik even de Nokia 8 vast gehad en daar was ik toch ook wel van gecharmeerd, wel groter dan de Nexus 5X maar niet zo huge als de One Plus 5T en die doet kwa specificaties niet heel veel onder voor de One Plus 5T. Ik denk als ik moet vervangen en ik kan de Nokia 8 voor €400 oppikken dat ik die neem.
Nu ik weer een weekje met een 4,7 inch rondloop en dat eigenlijk ook wel best vind kan ik natuurlijk ook naar de Sony XZ1 compact kijken. Ben alleen niet zo fan van het Sony ontwerp, te grote bezels. Waterdicht is wel fijn en natuurlijk een fijne accuduur en top specificaties. Ook de in de reviews beschreven matige camera en de Sony software (geen kale android) zijn minpunten voor me.

Wat ik me nu vooral afvraag hoe verhoudt zich de camera van de Nokia, de OnePlus en de Sony zich t.o.v. de Nexus 5X. Twee jaar geleden was de camera in de 5X een top camera, zijn de camera's in de huidige top toestellen beter geworden en worden ze dan al snel als wat minder aangeduidt als ze dus minder zijn dan de huidige topcamera's? Als ik t.o.v. de Nexus 5X een vergelijkbare camera in 1 van die toestellen heb ben ik tevreden, ik wil er alleen niet op achteruit gaan. Twee jonge kinderen rondlopen en ondanks een goede spiegelreflex en ook een zeer goede compact camera in huis worden vaak toch de leukste foto's en filmpjes spontaan gemaakt en dus met de telefoon.
De huidige generatie camera's is een pak beter dan wat er in de 5X zit. Kijk en vergelijk maar eens op www.gsmarena.com

PVO

• Timminator
S0epkip schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:43:
[...]

De huidige generatie camera's is een pak beter dan wat er in de 5X zit. Kijk en vergelijk maar eens op www.gsmarena.com
Op gsmarena Nexus 5X vergeleken met Nokia 8, Sony XZ1 compact en de OnePlusOne 5T. Dan vallen de Sony en de Nokia toch wel erg tegen, m.i. een mindere camera dan de Nexus 5X. De OnePlusOne 5Tlijkt wat beter.

• S0epkip
Bedoel je niet de OnePlus 5T? En als je met de HTC U11 of een recente Samsung Galaxy vergelijkt?

PVO

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:37
Ik gebruik al een hele tijd een N5X naar volle tevredenheid.
Ondertussen wel aan het rondkijken naar een opvolger en ik ben uitgekomen op de Nokia 8.
De laatste tijd wordt die met leuke kortingen hier en daar aangeboden.

Ik zit alleen nog te wachten op de 2018 Nokia 8 waarvan rond deze tijd het 1 en ander bekend gemaakt zou worden.

Mijn profiel op Discogs

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Ik ben van een Nexus 5X naar een Moto G5+ gegaan, en niet helemaal tevreden.
De Moto X die ik voor mijn 5X had vind ik nog het fijnst van het stel

De G5+ is wat te groot. De vingerafdrukscanner op de voorkant vind ik onhandiger. Het scherm registreert aanrakingen minder nauwkeurig. En zo zijn er nog wel meer dingen die mijn 5X beter deed.

• Timminator
Ad de Jong schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:07:
Ik gebruik al een hele tijd een N5X naar volle tevredenheid.
Ondertussen wel aan het rondkijken naar een opvolger en ik ben uitgekomen op de Nokia 8.
De laatste tijd wordt die met leuke kortingen hier en daar aangeboden.

Ik zit alleen nog te wachten op de 2018 Nokia 8 waarvan rond deze tijd het 1 en ander bekend gemaakt zou worden.
Als je de camera belangrijk vind dan zou ik de Nokia 8 eens bekijken op www.gsmarena.com echt een stuk minder dan de 5X.
Ik neig nu toch echt wel weer naar een OneplusOne 5T ondanks de grote. Ga nog wel even verder kijken misschien toch de LG G6, of de opvolger van Huawei P10. Ik zag op gsmarena ook een soort van aankondiging van een Sony compact met een 5inch 18:9 scherm, als daar een beetje knappe camera in zit en die verder dezelfde specs heeft als de huidige compact. Dan kan dat weleens de opvolger van mijn Nexus 5X worden.

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:02
OnePlus 5T is een prima keuze voor jouw wensen. Ik raad je wel aan de Google HDR+ port camera te downloaden, daarmee veranderd de camera van mêh naar wow!
Mocht je dit toch een te groot toestel vinden dan zou ik inderdaad wachten op die nieuwe Sony. Deze zal wel wat duurder zijn ...

persoonlijk denk ik dat je gauw zult wennen aan het grote scherm van oneplus 5t. Daarnaast zijn er veel accessibility-opties om alsnog met één hand te kunnen bedienen

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:37
Timminator schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:03:
[...]

Als je de camera belangrijk vind dan zou ik de Nokia 8 eens bekijken op www.gsmarena.com echt een stuk minder dan de 5X.
Eigenlijk 1 van de redenen dat ik de 2018 versie van de Nokia 8 zou overwegen mocht de camera beter zijn.
Ik weet dat de app ook alles behalve geweldig is (volgens gebruikers) maar dat is op te lossen door de Google camera app te installeren.

Jammer genoeg nog niets bekend van de N8 2018 :|

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1