Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pfSense xml restore (XenServer vm > ESXi vm)

Pagina: 1
Acties:

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 11:43
Hallo,

ik heb het plan om mijn XenServer 7.3 te vervangen door ESXi 6.5
Op de XenServer draait een live pfSense vm die ik graag wil overzetten naar de nieuwe ESXi server.
Vraag:
zou dit simpel gaan door een backup/restore te doen vanuit pfSense met een xml bestand?
(Een verse pfSense installatie op de nieuwe ESXi uitvoeren en het backup.xml bestand daarna importeren).
Heeft iemand hier ervaring mee?

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-11 08:55
https://www.google.nl/sea...e+pfsense+to+new+hardware

Daar is het een en ander te vinden. Zo te lezen in het eerste resultaat, is het een kwestie van nieuwe machine optuigen, met vergelijkbare software/firmware versie en dan de XML inlezen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tijdens het herstellen van de configuratie vraagt pfsense zelf om de juiste interfaces te koppelen aan de zones. Daarna herstart pfsense nog een keertje en ben je weer online.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja precies, dat werkt echt prima. Zeker zolang de versie waarmee je de XML genereert identiek is aan de versie waarop je hem terugzet.

Enige wat je handmatig moet doen inderdaad is de netwerk interfaces koppelen (wordt vanzelf gevraagd tijdens de restore).

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 11:43
Dat klinkt goed! Ik ga ermee aan de slag.

-edit- Inmiddels draait pfSense (m.b.v. restore) succesvol in de nieuwe ESXi server d:)b

[ Voor 53% gewijzigd door EverLast2002 op 26-01-2018 15:09 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)
Pagina: 1