Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghiamkiii
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-10-2023
Hallo,

Ik heb een ASUS Z170 Pro Gaming main board met daarop een LAN poort met chip Intel I219-V.
Deze is gekoppeld aan een router Sitecom WLR-4100 v001 met verbindingsnelheid 1Gb/s
Na 2 uur video streaming is ineens de verbinding verbroken en geeft het netwerk icoontje van windows een "!"
geen netwerk meer dus. Het ping commando geeft "time out". Het IP address van de LAN poort van de Intel controller is nog steeds aanwezig, maar de Sitecom Router word niet meer gezien. Om de verbinding weer tot stand te brengen moet de Intel LAN adapter gereset worden. Na 2 uur gaat het weer mis....

Als ik de Pc met de Intel poort direct aansluit op een internet modem gaat het zonder problemen,
Als ik een Realtek LAN adapter op de Sitecom router aansluit gaat het ook goed.

Het is echt een combinatie probleem van deze Sitecom router met de Intel LAN adapter I219-V

Wat zou dit kunnen zijn ?

Beste antwoord (via rens-br op 04-02-2018 12:42)

• ghiamkiii
Probleem opgelost :)

Het zit hem in de browser die ik gebruik, Google Chrome.
Chrome gebruikt een experimenteel protocol QUIC waarbij de driver van de Intel i219V LAN adapter
random kan crashen en de verbinding valt weg.

Oplossing is of een andere browser gebruiken of in Chrome QUIC uitschakelen ;

in Chrome type URL : " chrome://flags/ " , zoek het experimenteel QUIC protocol en zet op disable, dus uit !

probleem opgelost ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nou, euh, verkeerde firmware op je sitecom? Verkeerde drivers op je netwerk kaart? Verkeerde versie van je OS? Of misschien wel het verkeerde OS? Je geeft 0,0 informatie. Dan kunnen wij je niet helpen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghiamkiii
Info ;

Windows 10 64bit, i7, 16Gb memory
Laatste driver van Intel 22.0.3.0 voor de I219-V
Laatste firmware router 3.1

Ik denk dat het een software bug in de router is, als dat zo is, komt er dan nog een update ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ghiamkiii welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen en eisen die we eraan stellen. Zo ontbreekt er een hoop belangrijke informatie en mist wat eigen inzet. De informatie is inmiddels gegeven, maar let daarop bij je volgend topic

ghiamkiii schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:38:
Ik denk dat het een software bug in de router is, als dat zo is, komt er dan nog een update ???
Dat kan je het beste even zelf opzoeken op de website van de fabrikant of even contact met hun opnemen. Maar die router is uit sinds 2012 en is / was een budget dingetje, ik acht de kans dus erg klein.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ghiamkiii
Probleem opgelost :)

Het zit hem in de browser die ik gebruik, Google Chrome.
Chrome gebruikt een experimenteel protocol QUIC waarbij de driver van de Intel i219V LAN adapter
random kan crashen en de verbinding valt weg.

Oplossing is of een andere browser gebruiken of in Chrome QUIC uitschakelen ;

in Chrome type URL : " chrome://flags/ " , zoek het experimenteel QUIC protocol en zet op disable, dus uit !

probleem opgelost ;)