Asus ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Ik had een vraag over de Asus ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING, uiteraard heb ik zer zelf al wat onderzoek naar gedaan. Maar Asus claimt met de nieuwe videokaarten dat ik er een case fan op kan aansluiten

https://rog.asus.com/arti...-what-is-asus-fancontrol/

En als ik er 1-2 fans op aansluit gaat dan heel veel extra wattage kosten? Want wil ook gaan minen met de kaart, dus het lijkt mij wel handig als ik de kaart extra kan coolen door fans van de case, maar niet als het me dan ook veel meer energie gaat kosten. Ook neem ik aan dat de fans op de kaart gewoon blijven werken?

Het is redelijk nieuw dus heb er totaal geen ervaring mee.

Groetjes Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je je fans op aansluit maakt niets uit voor het stroomverbruik.

Het wattage verbruik is het verbruik van de fans. Dat zal je dus op de fans moeten opzoeken.

maar ik kan je wel een hint geven - als je fan-stroom-verbruik het kantelpunt is om wel of niet te minen, dan is het antwoord heel makkelijk. niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Dus als ik het goed begrijp, als ik de videokaart gewoon in de PCIE slot doe van mijn moederbord kost dat me 180 watt (Verbruik van de kaart)

Bij wijze van als ik er nog 2 casefans op aansluit = 2*3 watt (Gok)

Uiteindelijk zou de kaart dan 186 watt gebruiken? De 3 andere fans op de kaart blijven ook gewoon werken of worden die uitgeschakelt als ik 2 case fans er op aanluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 180W TDP is het verbruik onder bepaalde, gecontroleerde omstandigheden. Afhankelijk van belasting (games / mining) kan of lager of iets hoger zijn.
Zoals Intelligo al schreef, als je je om die 6W druk maakt, kun je beter niet beginnen met minen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2018 13:32 ]