Ik ben op zoek naar een stukje software om muziek te kunnen afspelen in ons ''kroegje''
Dit klinkt makkelijker dan het is. Zal allereerst een situatieschets maken en daarna vermelden waar ik al naar heb gekeken.
Elke week zitten we met een aantal vrienden (10 tot max 20) bij elkaar, schuur met bar + enkele biertjes.
Voor de muziek staat een versterker met 2 boxen. Voorheen werd met een Aux kabel en mobiele telefoon de muziek afgespeeld. Dit was vooral via Youtube / Internetradio en af en toe Spotify
Nu heb ik echter een PC over, waarmee voortaan de muziek kan worden afgespeeld. Muziekbestanden wil ik lokaal gaan opslaan en afspelen. Hierdoor ben ik op zoek naar een handig/goed programma om dit te doen.
Gebruikte PC:
pricewatch: HP EliteDesk 800 G1 SFF J9Z28ES
Windows 7
vereisten zijn:
- eenvoudig in gebruik
- overzichtelijke afspeellijst kunnen maken
- nummers moeten goed in elkaar overlopen (geen stiltes tussen verschillende nr's)
wat heb ik al gekeken of getest?
- Windows media speler / BS player (laat stiltes tussen nummers)
- BPM studio / Virtual DJ / Traktor / Serato etc (ervaringen? prijs minpunt-)
Liefst iets wat freeware is of niet te duur.
Ben op zoek naar ervaringen die vergelijkbare situatie kennen.
Mijn dank is groot
Dit klinkt makkelijker dan het is. Zal allereerst een situatieschets maken en daarna vermelden waar ik al naar heb gekeken.
Elke week zitten we met een aantal vrienden (10 tot max 20) bij elkaar, schuur met bar + enkele biertjes.
Voor de muziek staat een versterker met 2 boxen. Voorheen werd met een Aux kabel en mobiele telefoon de muziek afgespeeld. Dit was vooral via Youtube / Internetradio en af en toe Spotify
Nu heb ik echter een PC over, waarmee voortaan de muziek kan worden afgespeeld. Muziekbestanden wil ik lokaal gaan opslaan en afspelen. Hierdoor ben ik op zoek naar een handig/goed programma om dit te doen.
Gebruikte PC:
pricewatch: HP EliteDesk 800 G1 SFF J9Z28ES
Windows 7
vereisten zijn:
- eenvoudig in gebruik
- overzichtelijke afspeellijst kunnen maken
- nummers moeten goed in elkaar overlopen (geen stiltes tussen verschillende nr's)
wat heb ik al gekeken of getest?
- Windows media speler / BS player (laat stiltes tussen nummers)
- BPM studio / Virtual DJ / Traktor / Serato etc (ervaringen? prijs minpunt-)
Liefst iets wat freeware is of niet te duur.
Ben op zoek naar ervaringen die vergelijkbare situatie kennen.
Mijn dank is groot
[ Voor 9% gewijzigd door Purehz op 25-01-2018 12:03 ]