Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:35
Ik ben op zoek naar een stukje software om muziek te kunnen afspelen in ons ''kroegje''
Dit klinkt makkelijker dan het is. Zal allereerst een situatieschets maken en daarna vermelden waar ik al naar heb gekeken.

Elke week zitten we met een aantal vrienden (10 tot max 20) bij elkaar, schuur met bar + enkele biertjes.
Voor de muziek staat een versterker met 2 boxen. Voorheen werd met een Aux kabel en mobiele telefoon de muziek afgespeeld. Dit was vooral via Youtube / Internetradio en af en toe Spotify

Nu heb ik echter een PC over, waarmee voortaan de muziek kan worden afgespeeld. Muziekbestanden wil ik lokaal gaan opslaan en afspelen. Hierdoor ben ik op zoek naar een handig/goed programma om dit te doen.

Gebruikte PC:
pricewatch: HP EliteDesk 800 G1 SFF J9Z28ES
Windows 7

vereisten zijn:
- eenvoudig in gebruik
- overzichtelijke afspeellijst kunnen maken
- nummers moeten goed in elkaar overlopen (geen stiltes tussen verschillende nr's)

wat heb ik al gekeken of getest?
- Windows media speler / BS player (laat stiltes tussen nummers)
- BPM studio / Virtual DJ / Traktor / Serato etc (ervaringen? prijs minpunt-)

Liefst iets wat freeware is of niet te duur.

Ben op zoek naar ervaringen die vergelijkbare situatie kennen.
Mijn dank is groot _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Purehz op 25-01-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:22

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Hallo Purehz,

Heb je spotify premium? Daar is namenlijk ook een desktop (windows) programma voor, en daarbij kun je ook nummers in elkaar over laten lopen.

Anders kun je ook gewoon een 1-10 hour mix op youtube opzoeken.

Gr, DeMwoan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56
Heb je dit al geprobeerd? Ik weet niet of het op Windows 10 nog werkt, maar je zou het kunnen proberen ;)
https://www.lifewire.com/...er-12-crossfading-2438894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Vanmiddag/vanavond ga ik EasyJBPlayer eens testen. Qua functies ziet het er redelijk uit met wat ik in gedachte heb. Qua looks, tja...

Iemand die het bij voorbaat al kan aan- of afraden?
DeMwoan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:44:
Hallo Purehz,

Heb je spotify premium? Daar is namenlijk ook een desktop (windows) programma voor, en daarbij kun je ook nummers in elkaar over laten lopen.

Anders kun je ook gewoon een 1-10 hour mix op youtube opzoeken.

Gr, DeMwoan.
Spotify zijn niet alle nummers die wij graag horen. Daarom zijn we op zoek naar een meer offline manier van muziek afspelen; door een eigen muziekcollectie te hebben.

Wifi verbinding is niet optimaal; vrijstaande schuur op rand van bereik van WIFI.
theblindman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:48:
Heb je dit al geprobeerd? Ik weet niet of het op Windows 10 nog werkt, maar je zou het kunnen proberen ;)
https://www.lifewire.com/...er-12-crossfading-2438894
niet vermeld welke pc + besturingsysteem. Dit aangepast in openingspost.
Ga hier even naar kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Purehz op 25-01-2018 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:54
kijk eens op http://www.techradar.com/news/the-best-free-music-player - daar staan 4 goede spelers beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan z
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 05:31
[b][message=54029085,noline]
Spotify zijn niet alle nummers die wij graag horen. Daarom zijn we op zoek naar een meer offline manier van muziek afspelen; door een eigen muziekcollectie te hebben.
als je er gewoon een (externe) harde schijf met muziek bij zet kan je die ook in spotify afspelen met 'local files'.

Echter ben je er niet al gewoon met een simpel programma als Foobar2000? Ik vind het de beste audio player die ik ooit gebruikt heb.
Is esthetisch niet het allerfraaiste programma maar wel zeer customizable, en wat ik zeer prettig vind is het zoeken in folder structuur.
Mocht je enige wifi connectiviteit in de schuur hebben kan je ook door je offline muziek collectie scrollen vanaf je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Alan z schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:26:
[...]

als je er gewoon een (externe) harde schijf met muziek bij zet kan je die ook in spotify afspelen met 'local files'.

Echter ben je er niet al gewoon met een simpel programma als Foobar2000? Ik vind het de beste audio player die ik ooit gebruikt heb.
Is esthetisch niet het allerfraaiste programma maar wel zeer customizable, en wat ik zeer prettig vind is het zoeken in folder structuur.
Mocht je enige wifi connectiviteit in de schuur hebben kan je ook door je offline muziek collectie scrollen vanaf je telefoon.
Zoiets is inderdaad wat ik zoek, simpel maar toch veel kunnen instellen.
Ga het eens uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 12:18
misschien is deze klassieker :) wel wat voor je:

Winamp 8) (even googlen) met sqrsoft crossfader plugin (link)

Ondanks dat Winamp niet meer verder ontwikkeld wordt, gebruik ik het nog steeds. Simpel in gebruik en de crossfader is ook nog goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:59

Mad-Matt

TheDoctor#2181

"Winamp, it really whips the llama's ass"
Wat een heerlijk simpel programma was dat toch.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Winamp, zit een crossfader in. Gebruik Winamp anno 2018 nog steeds vol trots. :)

Moet je wel vanaf deze mirror downloaden want de originele is (tijdelijk) offline, aldus het Winamp forum: http://meggamusic.co.uk/winamp/Winamp_Download.htm

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Shortlistje gemaakt wat ik ga testen:

1. EasyJBPlayer (2 afspeelijsten spreekt me aan)
2. Winamp + plugins (heel vroeger gebruikt;) )
3. Foobar2000 (eenvoud)

evt. Aimp (gebruik ik op Android) of Mediamonkey

Als iemand nog overtuigd is dat er een beter alternatief is, hoor ik dat natuurlijk graag!

[ Voor 18% gewijzigd door Purehz op 25-01-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:54
Purehz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:08:
1. EasyJBPlayer (2 afspeelijsten spreekt me aan)
In andere tools kun je toch ook meerdere afspeellijsten maken?

Wat is het voordeel van meerdere afspeellijsten tegelijkertijd? (ik neem tenminste aan dat je bedoelt dat er 2 lijsten naast elkaar geopend kunnen zijn en dat afwisselend uit de ene en dan uit de andere lijst een nummer wordt afgespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan z
Ik zou Foobar2000 persoonlijk boven Winamp verkiezen. EasyJBPlayer ken ik niet

Al die plugins (crossfader, replay gain + veel meer) zitten al standaard in Foobar2000. Vind ik een enorm voordeel.
Ook meerder afspeellijsten zijn zo gemaakt. + Automatische metadata/covers

Out of the box voldoet dit denk ik perfect voor je gebruiksdoel, voor de echte finetuning zou ik eenvoud trouwens niet direct noemen.
Ik zocht laatst een album met nummers van allemaal 30 seconden. Dan kan ik gewoon in de zoekbalk %length% EQUAL 30 intypen.
Nog een voorbeeld, view op genre, '%length% GREATER 3600' en ik krijg een mooie lijst van allerlei DJsets per genre die langer dan een uur zijn.
Door dit soort dingen maakt het voor mij echt de ultieme audio player.

Voor echte crossfading/mixing tussen nummers in één genre (bv techno) is een programma als Mixxx misschien wel leuk. Gratis DJ programma, ben zelf echter niet bekend met het programma (wel met Traktor)

[ Voor 28% gewijzigd door Alan z op 25-01-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Simpel mediaspelertje met KODI niet iets?
pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Knoop d'r een toetsenbordje aan:
pricewatch: Rii Mini Wireless Keyboard i8+ (RF USB 2.0)

Monitor en versterker d'r aan en gaan met die banaan. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Technisch inhoudelijke vraag, dus meer iets voor CSA.
FTM->CSA

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
Pat911 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:27:
[...]

In andere tools kun je toch ook meerdere afspeellijsten maken?

Wat is het voordeel van meerdere afspeellijsten tegelijkertijd? (ik neem tenminste aan dat je bedoelt dat er 2 lijsten naast elkaar geopend kunnen zijn en dat afwisselend uit de ene en dan uit de andere lijst een nummer wordt afgespeeld)
Eerder wel eens met BPM gewerkt waar dat erg fijn werkt.
Verzoeknummers in een 2de afspeelijst bijvoorbeeld.

Laatste jaren geen gebruikgemaakt van muziekspelers gebruikt; alleen internetradio. Dus niet echt op de hoogte welke speler tegenwoordig wat allemaal kan.
unezra schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:36:
Simpel mediaspelertje met KODI niet iets?
pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Knoop d'r een toetsenbordje aan:
pricewatch: Rii Mini Wireless Keyboard i8+ (RF USB 2.0)

Monitor en versterker d'r aan en gaan met die banaan. :)
Mediaspelertje is niet nodig; PC is ''over'. Kodi erop is ook nog een mogelijkheid natuurlijk.
Alan z schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:32:
Ik zou Foobar2000 persoonlijk boven Winamp verkiezen. EasyJBPlayer ken ik niet

Al die plugins (crossfader, replay gain + veel meer) zitten al standaard in Foobar2000. Vind ik een enorm voordeel.
Ook meerder afspeellijsten zijn zo gemaakt. + Automatische metadata/covers
Foobar stijgt een plaatst en krijgt een serieuze kans. Gebruikservaring waar ik wat mee kant, top!
Met eenvoud doel ik meer op dat meerdere mensen met weinig pc / software affiniteit er mee zullen werken.
Veel instelopties vooraf om daarna eenvoudig te gebruiken is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik kom nogal eens in de kroeg, en ik zie dat de kroegen die het zelf oplossen (en dus niet een of ander pakket met voorgedefineerde muziek afnemen) naar Virtual DJ grijpen.
Foobar en Winamp zijn leuk voor thuis, maar je wilt iets robuuster.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:18
Ik gebruik zelf al jaren MediaMonkey. Eenvoudig, licht, overzichtelijk en er zijn meerdere skins beschikbaar. Indeling van het venster is ook zelf in te stellen en er zit een crossover ingebouwd (al gebruik ik die zelf nooit). Ik vind dat MediaMonkey 2 grote voordelen heeft boven andere players als Winamp en Foobar. 1) er is een live verkenner (zelfs naar netwerklocaties) dus nummers importeren/scannen naar een playlist is niet perse nodig (kan wel) en 2) de tag-editor is uitgebreid en makkelijk. Je kunt zelfs op hele selecties velden naar hetzelfde editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MediaMonkey is idd ook best wel OK.
Toch denk ik dat Kodi een van de beste opties is, ook omdat mensen die vanaf hun GSM kunnen bedienen. :)

PC kan dat prima aan natuurlijk maar persoonlijk vind ik zo'n doosje als ik noemde interessanter. In feite is dat een soort van raspi on steroids. Het enige dat je dan verder nog nodig hebt is een beeldscherm, een versterker en een paar speakers. (Maar die heb je toch nodig.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan z
Ook een prima optie. Was vergeten dat VDJ ook gratis is.
Programma is een stuk verbeterd sinds ik het voor het laatst gebruikt heb. (versie 2.x)

Automix werkt 'redelijk' in hetzelde muziek genre. Library bladeren/zoeken blijft een drama

[ Voor 5% gewijzigd door Alan z op 26-01-2018 15:23 ]

Pagina: 1