nieuwe iPhone SE, batterij in standby verliest 4% per uur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
De topictitel zegt het al. Ik heb voor mijn dochtertje een iPhone SE gekocht. Na de eerste dag viel me meteen op hoe snel de batterij leeg was. Ik ben de afgelopen dagen dus aan het testen geweest. Er staan slechts 2 apps op (whatsapp en Youtube).

Als de telefoon werkeloos (dus alleen standby) op de tafel ligt dan dan staat hij na een uur van 100% op 96%. Toen ik gisteravond naar bed ging, had de telefoon 50%. Vanmorgen om 7 uur was hij uit. (ik weet niet hoe laat hij uit ging), maar hij hoe lager het percentage hoe meer hij per uur dus verliest.

Screen brightness staat onder het midden (maar zou niet uit moeten maken want in het uur dat ik checkte waren er geen meldingen op het scherm gekomen, in de periode tussen 22.00 en uitvallen ook niet). Ververs op de achtergrond staat uit, bluetooth ook. De telefoon ligt in de kamer waar de router zit, dus hij hoeft ook niet heel veel moeite te doen om signaal te vinden.

Dit kan voor een nieuwe telefoon niet goed zijn toch? Even ter vergelijk. Mijn eigen telefoon (iPhone X) is vandaag in 3 uur tijd van 100% naar 94% gegaan, maar in die periode heb ik hem gewoon normaal gebruikt (appen, nieuwslezen, kort filmpje).

[ Voor 3% gewijzigd door kadoendra op 25-01-2018 11:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:16
Voeding en batterij6
Gesprekstijd:
Tot 14 uur via 3G
Internetgebruik:
Tot 12 uur via 3G,
tot 13 uur via 4G LTE,
tot 13 uur via wifi

Video afspelen:
Tot 13 uur
Audio afspelen:
Tot 50 uur
Stand-bytijd:
Tot 10 dagen

Dat zijn volgens Apple de tijden dat de batterij moet kunnen redden. Dus nee als het toestel standby is dan mag hij zeker niet zo snel leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En als je bij het batterijverbruik kijkt op de telefoon?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 16:19
kon je op een iphone niet de battery health ergens zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik kan het batterijverbruik nu even niet zien. Ik heb de iPhone SE namelijk net hersteld en om te testen als nieuw ingesteld maar dan met mijn eigen Apple ID om uit te sluiten dat er niet iets raars aan de hand is met de Apple ID van mijn dochter. Hij geeft nu nog niks aan dus, omdat hij te kort aan staat.

Ik had echter wel een batterij app erop staan (dus er stonden in totaal 3 apps op, geen 2 zoals ik eerder schreef) en die gaf aan dat de batterij perfect was (100%).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:24
In mijn ervaring heeft een nieuwe Iphone altijd een aantal dagen nodig om een normaal batterij verbruik te realiseren. De eerste dagen is het kort, maar lijkt zich altijd na een aantal dagen te stabiliseren.

Er zijn genoeg tips te vinden om het batterij gebruik zo hoog mogelijk te krijgen (o.a. apps niet verversen op de achtergrond e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
(RSH) schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:00:
In mijn ervaring heeft een nieuwe Iphone altijd een aantal dagen nodig om een normaal batterij verbruik te realiseren. De eerste dagen is het kort, maar lijkt zich altijd na een aantal dagen te stabiliseren.

Er zijn genoeg tips te vinden om het batterij gebruik zo hoog mogelijk te krijgen (o.a. apps niet verversen op de achtergrond e.d.)
Maar in standby moet hij het toch in begin wel gewoon een volle dag kunnen volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk even de instellingen na van gebruik in WA en YT. YT moet je niet aan laten staan WA verbruikt nagenoeg niets in die periode. Het YT probleem zou in eerder updates opgelost moeten zijn. Ik gebruik het niet en niemand hier in huis na update FR iOS11 in sept. sluit het toestel aan laadsysteem en druk de home+powerbutton in tot het Apple teken verschijnt (zwart/wit). dan laten laden en bij 100% nog 30/45min laten liggen.Dus niet gebruiken of je code indrukken en zet wifi en data aan en veeg je Apps weg (voor het opladen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ok. Na weer wat testen de volgende resultaten. En die zijn erg vreemd:

Vanochtend om 7:15 was de telefoon volledig opgeladen. Vanmiddag om 14:51 had de telefoon nog 29%. Er staan 3 apps op (whatsapp, youtube en battery life). Ververs op de achtergrond staat uit, push e-mail staat uit, locatievoorzieningen staat uit. Echt het minimale dus.

De batterij-instellingen geven het volgende aan. Stand-by 7 uur, 36 minuten. Gebruik: 6 uur, 4 minuten. Daar kan nooit wat van kloppen want de telefoon ligt ongebruikt op tafel. Het enige dat ik af en toe check is het batterijpercentage. Ook slurpt niet één van de drie apps de batterij leeg. Op het tabblad "afgelopen 24 uur" heeft Whatsapp het meest verbruikt (43%), maar dan 4 minuten op het scherm en 12 minuten achtergrond. Daarna staat instellingen (13 min op scherm) met 27%, daarna begin/toegangscherm met 14 min op scherm en 10%. Daarna battery life, app store, foto's (4% en 1 min op scherm) en mail.

Wat is hier aan de hand? Kennelijk gaat de telefoon niet echt op standby (gelet op het kleine verschil tussen gebruik en stand-by), maar dit is niet te verklaren door de gebruikstijden van de apps.

Nogmaals, het is een spiksplinternieuwe iPhone. Het serienummer geeft aan dat hij van oktober 2017 is. Het is dus ook niet zo dat hij al jaren ergens op de plank ligt ofzo (mocht dat al wat uitmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:37
Hmm, mijn SE was vanochtend om half acht volledig opgeladen en nu nog 92% vol, inclusief whatsapp, paar keer een spelletje spelen, bluetoooth aan, 4x per uur mail checken enzo. Dus het lijkt er op dat jouw exemplaar gewoon niet goed is.

Enige wat je nog even kan proberen: toestel terug naar fabrieksinstellingen en compleet NIETS aan apps installeren en instellingen ongewijzigd houden. En dan een dag aankijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@kadoendra
Voor de duidelijkheid: zit er ook een simkaart in de telefoon?
Minder goede netwerkdekking komt plaatselijk en in bepaalde gebouwen n.l. nog steeds voor, en dit kan een batterij echt wel snel leegtrekken.
Voorbeeld: een tante had jaren geleden een telefoon van Telfort (toen nog niet op het netwerk van KPN), geen smartphone, maar een model, dat 't met KPN of Vodafone gemakkelijk tien à veertien dagen op stand-by uithield. Met haar Telfort simkaart, was die telefoon binnen twee dagen leeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Nee het hoort niet. Het kan inderdaad aan een slechte simkaart/netwerkinstellingen liggen. Dat trekt je batterij leeg.

Probeer vannacht eens je telefoon op de vliegtuigstand te zetten. Loopt die dan ook nog zo snel leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Staat YouTube wel uit.. ?

Jr

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lekker terug naar de winkel met dat ding. Dit is niet goed, ongeacht Whatsapp en YouTube is dit te veel gebruik, ook voor de eerste dagen.

Zeker als je er bijna een dumbphone van maakt door alles uit te schakelen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadoendra
Ja YT stond uit.

Ik heb er nu even een andere simkaart in gedaan. Na anderhalf uur nog steeds 100%. Dat ziet er goed uit. Heb nu net even die simkaart die er eerst in zat in een andere telefoon gedaan. Even zien wat er gebeurt. Helemaal niet aan gedacht dat het weleens aan de sim zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kadoendra schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:22:
Ja YT stond uit.

Ik heb er nu even een andere simkaart in gedaan. Na anderhalf uur nog steeds 100%. Dat ziet er goed uit. Heb nu net even die simkaart die er eerst in zat in een andere telefoon gedaan. Even zien wat er gebeurt. Helemaal niet aan gedacht dat het weleens aan de sim zou kunnen liggen.
als 1e kijk je of er verbinding is en of niet het zgn wieltje blijft draaien. hoeveel Apps er geïnstalleerd zijn maakt niets uit. oa App als Tubidy die zelf bij YouTube muziek weg haald, zal het wieltje constant laten draaien wat batterij extra vreet. het is het teken dat er verbinding gemaakt wordt en normaal op Safari zal dat even zijn, maar constant zal je batterij niet fijn vinden. Dan kun je beter bij kinderen een SIM er uit laten mits ze geen 3-4g nodig zijn. Dan zet je mobiele netwerk uit en gebruikt je toestel alleen WiFi.

Pagina: 1