Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
Hallo allemaal,

Iedereen kent natuurlijk de dual simkaart telefoons maar zijn er ook telefoons met plaats voor 2 micro sd kaartjes?

En als dat zo is bestaat er dan zoiets als RAID in Android?

Ik ben op deze gedachte gekomen omdat ik met 2 dingen tegelijk bezig was, een mooie nieuwe NAS aan het zoeken en een gecrasht micro sd kaartje te herstellen.

Dus toen dacht ik: Hoe mooi zou het zijn als je een telefoon hebt met 2 sd kaartjes in RAID 1.

Mocht één van de twee kaartjes crashen dan is er altijd de mogelijkheid tot herstel.

Je kunt natuurlijk ook regelmatig backups maken, maar je zal net de pech hebben dat je aardig wat foto's hebt gemaakt en voordat je thuis bent gebeurt er iets met je sd kaartje....

Dus ik hoor graag of er überhaupt telefoons zijn met dual sd slot en of er RAID software bestaat voor Android.

Mvrgr.

Nossie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:45
cloud.

je kunt natuurlijk live een back-up maken naar de cloud(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

OTG-adapter en elke dag even handmatig een diff-copy maken ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@nossie63 welkom op Tweakers.

Er zijn wel toestellen die dual SD hebben, maar die zijn echt heel erg schaars. Verder de toestellen die dat hebben ondersteunen vervolgens geen Raid o.i.d. het is dus gewoon twee keer opslag en meer niet.

Voor backuppen e.d. zijn ook een stuk beter methodes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is handiger te investeren in een onbeperkt data abonnement om vervolgens realtime een backup te maken van al je foto's. Dat gaat je meer opleveren dan SD kaartjes in RAID1.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
Dank je wel allemaal voor jullie reacties.

Ik ken natuurlijk de cloud oplossingen. Maar ik wil geen abonnement op een cloud dienst. Want 128Gb cloud is best wel prijzig.
In theorie zou volgens mij RAID wel mogelijk moeten zijn. Er zijn een aantal NAS merken die een op Linux gebaseerde software RAID besturingssysteem hebben. En Android is ook een Linux variant.

Het mooiste zou eigenlijk een app zijn die zodra er contact is met mijn thuisnetwerk een back-up maakt. Bestaat er zoiets? Ik heb al wat backup apps geprobeerd maar die functie nog nooit tegen gekomen. Misschien een idee voor de developers hier op tweakers.net.

Mvrgr.

Nossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
O, nog een vraagje: ik weet niet waar ik aan moet zetten dat ik een mail krijg bij nieuwe reacties.
Kan iemand mij dat uitleggen.

Alvast bedankt.

Nossie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:45
nossie63 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:39:
Dank je wel allemaal voor jullie reacties.

Ik ken natuurlijk de cloud oplossingen. Maat ik wil geen abonnement op een cloud dienst. Want 128Gb cloud is best wel prijzig.
Stack <--- Nederlands is 1TB helemaal gratis in de cloud..
https://www.transip.nl/stack/

@nossie63 en dan kun je vanuit stack alles naar huis in sync houden.

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 25-01-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nossie63 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:41:
O, nog een vraagje: ik weet niet waar ik aan moet zetten dat ik een mail krijg bij nieuwe reacties.
Kan iemand mij dat uitleggen.
offtopic:
https://tweakers.net/instellingen/notificaties/. Echter kan je geen e-mail notificaties aanzetten voor het forum. Je kan echter wel Push Notificaties aanzetten.
nossie63 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:39:
Het mooiste zou eigenlijk een app zijn die zodra er contact is met mijn thuisnetwerk een back-up maakt. Bestaat er zoiets?
Ik geloof dat Google Play: FolderSync dat wel kan.

Overigens heb ik zelf op mijn telefoon alleen backup aanstaan voor de foto's de rest komt uit de cloud of staat gaat er automatisch naar toe:
Whatsapp -> Google Drive
Muziek -> Google Play Music of Spotify
Apps -> Google Drive
Foto's / video's -> Dropbox, Google Foto's of hierboven genoemde Stack.

Welke gegevens wil jij nog allemaal backuppen?

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 26-01-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Ik kreeg 100GB gratis aan Onedrive bij mijn S8 en nog eens 100GB bij mijn Note8 dus daar kan je ook nog slim shoppen.

Of een telefoon met bijvoorbeeld 256GB intern als je echt veel opslag wil?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je beter Nextcloud en/of Syncthing op je mooie nieuwe nas installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
Wederom iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb me opgegeven bij stack en ik zal ook de genoemde app gaan proberen, dank je wel voor deze tips.

Ik wil gelijk iets met jullie delen.

Ik heb dus een gecrasht 128GB micro SD kaartje. Via de Android telefoon waar het inzat kreeg m'n vrouw iedere keer foutmeldingen, foto's waren niet meer zichtbaar, apps die op het kaartje stonden deden het niet meer... Maar het belangrijkste waren de foto's. Er staan maar liefst 13500😱 foto's op. Maar niets meer mee te doen. Kaartje in de laptop gedaan, kopiëren.... Lukte niet, liep steeds vast, geen melding, bleef gewoon hangen. Kaartje met Windows gecontroleerd en hersteld, maakte niet uit.
Toen in een Samsung Galaxy Tab A geprobeerd, ook niets, foto's per stuk geprobeerd te verplaatsen, werkte ook niet. Conclusie: Kaartje was dus onleesbaar, maar eigenlijk ook niet want ik kan wel de map structuur zien en ook de bestanden maar op het moment dat je een bestand wilt openen 'verdwijnen' alle mappen en bestanden ineens.

Ik had nog een oude Galaxy Tab 2 P5110 liggen in de kast, opgeladen. Nog even de specificaties gelezen: max. SD kaart 32GB.

Toch maar even geprobeerd (niet geschoten is altijd mis...) en hij zit gewoon de 128GB SD kaart. In één keer mappen kopiëren en/of verplaatsen lukt niet. Foto's openen ging wel. Geprobeerd om zo'n 15 tot 45 foto's te verplaatsen... En dat werkt. Zal even duren maar mijn vrouw is erg blij met mij.

Maar best apart toch dat het oudste Android apparaat wat ik nog had liggen wel de bestanden kan openen en verplaatsen/kopiëren.

Wat ik net al zei, het zal wel even duren voordat ik op deze manier alles veilig te stellen, maar het werkt.

Gr.

Nossie
Pagina: 1