P5A onder win2k -> 3d probs

Pagina: 1
Acties:

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Hey folks

Ik heb als ik win2k install flink veel last van applicaties die ervoor zorgen dat ik een reboot krijg. Nou ligt dit geloof ik aan de TNT die ik gebruik, maar nou zag ik net op ntcompatible dat als je in de bios het "K6 Write Allocate" uitzet dat dan alles ook een stuk beter moet werken.
Is er iemand die dit ff kan proberen of zo met een P5a-TNT1 combinatie? (er zijn namelijk mensen waarbij de tnt1 wel goed draait onder win2k en bij andere mensen weer niet..zou dus misschien hier aan kunnen liggen of zo..)

Verwijderd

Op een P5a mobo zit de agp-controller Aladdin V (5). Ik heb hem zelf ook in de combo P5a-TNT2. Bij mij liep windows 98 al vast als de iconen verschenen bij het opstarten > ik raad je aan om agp-drivers down te loaden bij www.ali.com.tw .
De versie ligt ergens bij 1.66

Succes

Verwijderd

fuck, laat maar, alleen drivers voor win98
sorry ik zal verder zoeken

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-08 11:05
Ik heb ook een P5A met een (asus) TNT1.
Sinds ik de 3.81 drivers heb kan ik wèl D3D gebruiken (in games en dxdiag bijvoorbeeld).
Dat van "K6 Write Allocate" heb ik (nog) niet geprobeeerd.

• Coyote
Zetje01, Hoe draait win2k voor de rest op jouw systeempje? Stabiel?
Ik zit nl nu nog onder NT te werken voor al mijn grote pakketten omdat het zo lekker stabiel is, maar Ik wil wel naar win2k overschakelen eigenlijk omdat daar toch een aantal dingen wat makkelijker gaan.

P.S. als je dat write-allocate geprobeerd hebt, kun je je resultaten dan ff posten?

Verwijderd

<offtopic>
ik heb win2k 30 keer geinstalleerd bij verschillende mensen.. en alleen op een PIII 450 heb ik wat problemen gehad maar dat lag echt aan de hardware..
met NT heb ik veel meer problemen gehad..
</offtopic>

Ik denk dat het een driver probleem is

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-08 11:05
Nou, ik ben niet zo tevreden over stabiliteit van W2K; klikken op een link wil nog wel eens tot reboot leiden.
Vandaag een halve dag met "K6 Write Allocate" op disabled gewerkt. Lijkt wel redelijk stabiel, ook nog wat spelletjes gespeeld, maar win98 wilde absoluut niet meer opstarten, dus heb ik 'm maar weer enabled.
Wat is dat "K6 Write Allocate" eigenlijk? In m'n mobo-boek wordt dat regeltje niet vermeld.

• Coyote
Wat dat write allocate precies inhoud weet ik ok niet.. Ik zal alleen op NTCompatible dat ze zo wat problemen hebben opgelost.
Pagina: 1