Outlook Agenda item niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 10:10
Dag,

Onze directiesecretaresse beheert (mede) de agenda's van de leden van het MT (bestaande uit een directeur en een aantal teamleiders). De secretaresse heeft ook toegang tot de mail van de directeur.

Nu speelt het volgende scenario waar ik een oplossing voor zoek:

1. Directeur nodigt teamleiders en directiesecretaresse uit voor overleg (via office 365 web applicatie)
2. Teamleiders accepteren de uitnodiging waarna deze in hun eigen agenda's verschijnt (mix web en Outlook 2016)
3. Directeur krijgt de afspraak ook in zijn eigen agenda (Office 365 Web dus - so far so good)
4. Directiesecretaresse ziet in de gedeelde agenda's alle afspraken behalve die van de directeur (!!) (Outlook 2016)

Bij puntje 4 gaat het dus mis. De directiesecretaresse ziet de zojuist gemaakte afspraak niet staan in de agenda van de directeur. Het risico is dat er dubbele afspraken ingepland worden wat natuurlijk niet erg netjes is. Ook als we Outlook 2016 herstarten wordt de agenda niet juist gesynct. We krijgen geen foutmeldingen, de afspraak verschijnt gewoon niet.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

We gebruiken dus Office 365 waarbij sommige collega's liever de "offline" Office 2016 gebruiken.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via LollieStick op 25-01-2018 11:19)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

- Outlook Cached Mode?
- Publishing Interval?

Test het eens niet in Outlook maar log eens in met de secretaresse en de teamleider op OWA / webmail en plan daar eens een afspraak.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
- Heeft het wel gewerkt ?
- Is er iets veranderd qua rechten
- Als de sec een afspraak maakt in de agenda van de directeur komt deze dan wel in zijn outlook ?

Cloud ☁️

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

- Outlook Cached Mode?
- Publishing Interval?

Test het eens niet in Outlook maar log eens in met de secretaresse en de teamleider op OWA / webmail en plan daar eens een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skate master

Autodesk Educator Expert

Kan de secretaresse uberhaupt wel agenda items zien wie niet door haar gemaakt zijn?
Heb onlangs een vergelijkbaar geval hier gehad, was een rechten probleem.
Persoon kon wel items maken, echter geen items zien wie niet door hem gemaakt waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LollieStick
HKLM_ schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:44:
- Heeft het wel gewerkt ?
- Is er iets veranderd qua rechten
- Als de sec een afspraak maakt in de agenda van de directeur komt deze dan wel in zijn outlook ?
- Voor zo ver ik weet heeft het altijd gewerkt. Het enige wat er onlangs veranderd is, is dat er er 2018-01 patches geinstalleerd zijn. Nu weet ik dat er meer problemen zijn met deze updates, dus wellicht zit daar iets niet lekker (ga ik nader uitzoeken).

- Er zijn geen wijzigingen in de rechten.

- Als de secretaresse zelf een afspraak maakt in de agenda van de directeur komt, is deze in zijn outlook wel te zien.
MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:47:
- Outlook Cached Mode?
- Publishing Interval?

De afspraak is reeds gemaakt in OWA. Als ik met de secretaresse inlog op OWA ziet ze de afspraken wel allemaal staan. In Outlook 2016 dus niet.

- Ik heb caching mode uitgezet. Hiermee lijkt het problem opgelost. Ik houd nog wel even een vinger aan de pols totdat ik het zeker weet.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

LollieStick schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:19:
- Ik heb caching mode uitgezet. Hiermee lijkt het problem opgelost. Ik houd nog wel even een vinger aan de pols totdat ik het zeker weet.

Bedankt!
No worries :)

Gebruik je ook Exchange Online (dus mailboxen in de cloud) of heb je een on-prem of hybrid oplossing? Als er nog lokaal Exchange-servers staan, zou je allicht kunnen bekijken of de Calendars en het Publishing Interval kunnen worden aangepast.

FYI; Cached Mode haalt in veel gevallen alleen "headers" binnen en geen full items. Dit kan je ook aanpassen per client. Headers, en zeker voor Calendars, zijn funest omdat de headers niet voldoende info bevatten om een Calendar / Shared View te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
We hebben alles in de wolken staan ;)

Bedankt voor de aanvullende info. Ik heb via GPO Caching uitgeschakeld. Ik verwacht dat het hiermee opgelost is!
Pagina: 1