Toon posts:

Onheilzame video-bios-flash: Now what??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is iets vreselijks gebeurd: ik heb mijn gloednieuwe Powercolor GTS2 Pro naar de maan geholpen door het BIOS te flashen met een reference bios van nVidia. Nu start de computer niet meer op (alleen een zwart beeld en wat vage piepjes). Nu schrijf ik deze noodkreet met een nVidia TNT onder de motorkap :'(

Is er nog hoop? Kan ik de Powercolor nog tot leven wekken (alleen het BIOS is verknald, fysiek is er niks kapot)? Ik heb het donkere voorgevoel van niet, maar aangezien er een hele hoop intelligente tweakers op dit
forum zijn, hoop ik dat jullie misschien toch een oplossing hebben.

Ik heb het originele BIOS wel opgeslagen op mijn harde schijf, alleen: hoe krijg ik die weer op de GTS2 kaart? Ik heb maar 1 AGP slot (net als iedereen) dus opstarten
met twee AGP videokaarten kan niet. Heeft het misschien zin om een goedkope PCI videokaart te kopen, de GTS2 in het
AGP slot te steken, op te starten, en alsnog de GTS2 te flashen met met originele BIOS? Of kun je alleen een actieve videokaart flashen?

Hoe dan ook, I'm in big trouble en ik baal stevig van mijn achterlijke tweakpoging (de eerste echte fuckup sinds ik tien jaar geleden een lowlevel format op de
harde schijf van daddy uitvoerde...) en waarschijnlijk 400 ballen naar de maan. AAAAAHHHH!!!!!!!!

Welke tweaker weet mij weer hoop te geven?

Groeten,

Sebas21

Verwijderd

Ik heb dit probleem vorig jaar ook gehad.
Ik kreeg zowat een hartverlamming toen mijn gloednieuwe kaart geen beeld meer gaf.
Uiteindelijk heb ik het, zoals jij ook al voortstelde, opgelost door een pci videokaart erbij te steken.
Toen kon ik gewoon mijn AGP-kaart flashen en die werkte uiteindelijk weer *D

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Het flash programma kan je via een aantal commandline switches automatisch je bios laten flashen.
Zet je oude bios en flash util op een bootflop, en zet de commandoregel + switches in de autoexec.bat.
boot je pc met je GF2 en de flop erin, en je bios wordt weer teruggeflashed.

voor de commandswitches moet je even in de FAQ of de readme.txt van die util kijken.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is alleen dat de computer niet verder komt dan wat bliepjes: hij doet niet eens een poging om de diskdrive te lezen. Aangezien de computer eerst het BIOS van de videokaart initialiseert en dan pas het systeem BIOS, kom ik niet ver...

Maar ik ga het PCI-AGP verhaal maar eens
proberen, ik heb gisteren al een cheap-ass
PCI kaartje besteld (met ee SIS chispset en
wel 4 MB videogeheugen!!! YESS!!!): ff
wachten tot 'ie komt en gaan met die banaan (hoop ik).

C ya!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Op vrijdag 13 juli 2001 16:15 schreef Sebas21 het volgende:
Probleem is alleen dat de computer niet verder komt dan wat bliepjes: hij doet niet eens een poging om de diskdrive te lezen. Aangezien de computer eerst het BIOS van de videokaart initialiseert en dan pas het systeem BIOS, kom ik niet ver...

Maar ik ga het PCI-AGP verhaal maar eens
proberen, ik heb gisteren al een cheap-ass
PCI kaartje besteld (met ee SIS chispset en
wel 4 MB videogeheugen!!! YESS!!!): ff
wachten tot 'ie komt en gaan met die banaan (hoop ik).

C ya!
Dat ding is altijd handig als je nog ergens een oude monitor hebt staan en je deze ook wil gebruiken.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb precies hetzelfde probleem met leadtek gf2 pro. ik heb pci kaartje maar hij wil toch echt niet booten daarmee.

als ik de agp kaart eruit haal geen probleem gewoon beeld maar zogauw die agp erin gaat doet tie noppes. als ik de agp kaart erin druk terwijl pc in windows zit (ja lekker gezond ik weet tet) dan gaattie rebooten nu ja rebooten dan doet tie gewoon niks.

anyone?

Verwijderd

Dit moet werken.
Denk er wel even aan dat je in het BIOS even je PCI-kaart als eerste laat initialiseren ipv je AGP!!

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Thanx y'all!

Verwijderd

Kent er iemand ook toevallig een oplossing voor een foute bios flash? Ik heb er laatst een mobo mee verneukt maar als dat ding het nog zou kunnen doen...
voor de duidelijkheid ik kreeg meteen een melding van can't fin ram dus kon niet in windows of bios en videokaart wisselen werkt ook niet.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Op zaterdag 14 juli 2001 00:19 schreef madashell het volgende:
Dit moet werken.
Denk er wel even aan dat je in het BIOS even je PCI-kaart als eerste laat initialiseren ipv je AGP!!

suc6
helaas dat had ik al gedaan dus. beetje vaag dus

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 14 juli 2001 03:33 schreef Roderick het volgende:
Kent er iemand ook toevallig een oplossing voor een foute bios flash? Ik heb er laatst een mobo mee verneukt maar als dat ding het nog zou kunnen doen...
voor de duidelijkheid ik kreeg meteen een melding van can't fin ram dus kon niet in windows of bios en videokaart wisselen werkt ook niet.
Maar hij vraagt ook niet om een flop, maw de diskdrive begint lawaai te maken.
Zodra dat wel het geval is, kun je hem terug flashen.
Wat het beste is, druk er effe een oud ISA videokaartje in, deze moet zelf een bios tjip hebben.
Je krijgt, als je Award hebt, een Bootblock melding en je moet er een bootflop in drukken.
Druk er een kale bootflop in, dus geen win98 kreng maar een C:\Format A;/s, en op de flop moeten de flash.exe en ****.bin bestand van je Bios staan (kijk op de website van je MoBo fabrikant voor deze bestanden).
Start dan de Flash, en dan kun je weer een werkend MoBo hebben.

Ps, Smokey, probeer es als garantie gevalletje.

And The Only One

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Op zaterdag 14 juli 2001 14:51 schreef Diamon het volgende:

[..]

Maar hij vraagt ook niet om een flop, maw de diskdrive begint lawaai te maken.
Zodra dat wel het geval is, kun je hem terug flashen.
Wat het beste is, druk er effe een oud ISA videokaartje in, deze moet zelf een bios tjip hebben.
Je krijgt, als je Award hebt, een Bootblock melding en je moet er een bootflop in drukken.
Druk er een kale bootflop in, dus geen win98 kreng maar een C:\Format A;/s, en op de flop moeten de flash.exe en ****.bin bestand van je Bios staan (kijk op de website van je MoBo fabrikant voor deze bestanden).
Start dan de Flash, en dan kun je weer een werkend MoBo hebben.

Ps, Smokey, probeer es als garantie gevalletje.
het is een videokaart, geen mobo

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Nee zit geen isa slot in en met een pcikaart kom ik er ook niet en de flop begint niet eens lawaai te maken het is een awardflash over een phoenix heen.
Ik had wat drank op en heb de verkeerde gedownload. hij gaat maar met het oud vuil mee

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 14 juli 2001 23:18 schreef Roderick het volgende:
Nee zit geen isa slot in en met een pcikaart kom ik er ook niet en de flop begint niet eens lawaai te maken het is een awardflash over een phoenix heen.
Ik had wat drank op en heb de verkeerde gedownload. hij gaat maar met het oud vuil mee
Euhhhhh, waar woon je, dit zijn leuke vakantie projectjes.
Dus als je hem in de kliko gooit, stuur maar op :)

And The Only One

Verwijderd

Groningen maar lijkt me sterk dat je hem nog aan de praat krijgt hoor ik ben er zelf ook al mee aan het klooien geweest en heb inmiddels een nieuwe dus...

• Diamon

Diamon

The Weird One

Mmmmmmm, wat voor MoBo is het, en zal niet in 1 van deze dagen in groningen komen, of jij moet nog in Tunesië komen >:)

And The Only One

Pagina: 1