Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Binnenkort ga ik met de auto naar Oostenrijk. Dan wil ik graag een film kijken op mijn smartphone. Om te voorkomen dat ik een ´lamme' pols krijg van het vasthouden van de telefoon, dacht ik; ´ik koop een VR bril´.

Afijn, de bril besteld en die heb ik dus net binnen. Maarrrr wat blijkt, VR is helemaal niet wat ik wil! Ik wist niet dat VR twee losse beelden waren om een 3D illusie te creeren.

Wat ik wil is eigenlijk gewoon een bril die als ´houder´ fungeert voor mijn telefoon. Geen twee losse schermen, maar 1 groot scherm.
Niks VR, niks mooie 3D beelden, maar gewoon een houder voor op mijn hoofd waar ik mijn telefoon in kan schuiven.
Bestaat zoiets?

O ja, de afstand tot het scherm bij een VR bril, is voor mij prima in geval van zo een houder (als die bestaat). Ik heb slecht zicht en houd mijn telefoon altijd op zo een 3 tot 5 cm van mijn gezicht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Elke headset film/vr kijk bril werkt met twee scherm (of 1 splitscreen) en of icm lenzen,en geeft altijd de illusie dat je naar een groot scherm kijkt op een afstand) anders is er niet, een telefoon voor je gezicht hangen zonder lenzen op die afstand ga je nog geen 5 min volhouden en is zeer slecht voor je ogen, daarom bestaat dat niet.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat je zoekt is een FPV.

Het probleem als je je telefoon 3-5cm van je hoofd houd met 1 beeld dat dit te dicht op je ogen is om continue 1 groot scherm te zien. Elke headset die of met telefoon of scherm werkt (2D, 3D, split of mono) werkt altijd met lenzen, zo dicht op je telefoon kijken hou je geen 10 minuten vol.

Er zijn cheapy oplossingen zoals de Quanum FPV diy kit, wel een lomp groot ding op je hoofd, voordeel dat het wel aardig goed zichtbaar is (geen frensel lens) en werkt mono scherm.

Een andere optie is gewoon beide beelden '2D' te houden, je scherm wordt wel opgesplits maar geeft gewoon hetzelfde beeld voor elk oog. probleem dat je daar de juiste software voor nodig hebt en je zit met lagere resolutie (en verhouding). Daar kan je ook drone FPV's voor kopen, als je een ander apparaat hebt dat gewoon beeld naar een scherm kan sturen (afaik gros werkt s-vhs).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Je zou kunnen kijken naar apps als dezehttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.candlify.vrplayer&hl=en_GB&rdid=com.candlify.vrplayer die een normale video gesplitst afspelen - werk dan niet met de Netflix.

edit: andere app gevonden die het mogelijk maakt om je beeld stil te houden als je je hoofd beweegt.

edit2: je zou zelfs bij de action een VR houder kunnen kopen en dan kijken of je met het aanpassen of verwijderen van de lenzen goed zicht krijgt. Hoe slecht is je zicht? Misschien dat je opticien wil meedenken?

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 25-01-2018 01:57 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• knippie5
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09-2020
Hi,

Ik zit met een soortgelijk probleem.
Ik heb een VR telefoon houder aangeschaft, met als doel gebruik te maken een augmented reality app op mijn telefoon.

Dit werkt prima, door de telefoon met mijn handen voor me vast te houden.
Echter in de VR bril/houder, wordt inderdaad het beeld opgesplitst in 2 beelden.

Is er een mogelijkheid om dit werkend te krijgen?

Alvast bedankt.