Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 11:53
Super tevreden over mijn huawei p10.
14 dagen in gebruik zonder enige opmerking.
Na 14dagen kocht ik mij een originele smart flip cover en de miserie is begonnen.
Kleine krasjes (putjes) verschijnen terhoogte van de uiterst rechtse zijde van het scherm.
Daar waar het doorschijnend deel van de cover het scherm raakt.
Het aantal krassen neemt toe naarmate en hoelanger ik de cover gebruik.
Het stoffen gedeelte heeft geen enkel probleem.

Iemand met hetzelfde probleem of iemand met een oplossing?
Mijn samsung a5 2016 was bijna 2jaar oud en zag er uit als nieuw.
Ik snap het niet.
Zie dropboxlink: https://www.dropbox.com/s...emX-Ucz2S6UFCPfLgAOa?dl=0

Alle tips zijn welkom.

Beste antwoord (via rens-br op 26-02-2018 16:59)

• Samvis
Vandaag mijn gsm toestel terug afgehaald nadat ik hem een 10tal dagen geleden mocht binnenbrengen voor herstelling.
Het glas is vervangen en de cover is terugbetaald. Voor mij een kleine vorm van toegeven dat er iets mis is.
Huawei weet nog steeds van niets terwijl de winkel die mijn toestel hersteld heeft meerdere klachten heeft gehad over identiek hetzelfde probleem.
De tijd tussen herstellen en afhalen heb ik de tijd genomen om wat navraag te doen over de P10 en de smart cover.
Blijkt dat er verschillende ketens het probleem kennen. Alleen komen er veel weg met de uitleg dat de schade normaal is en niet onder garantie valt.

Soit, screenprotector plaatsen is dus de enige oplossing.
Zoek eens even op: screenprotector P10.
90% van de gevallen past hij niet goed, komt hij los van het scherm of geeft hij een storend gevoel aan de vingerscanner.

Bij deze, gsm is hersteld, smartcover komt er niet meer op en het wordt een gewone lederen case.
Advies, koop geen P10 en een smart cover. Gegarandeerd miserie.

:( Update:
Na het terugzetten van mijn backup en de nodige instellingen gemaakt te hebben viel het me op dat mijn schermverlichting 'helder' bleef.
Geen erg, automatische verlichting aanzetten en klaar. Maar dat lukt niet meer want de checkbox is er niet meer.
Alle instellingen overlopen maar niets terug gevonden.
Net op dat moment kreeg in een oproep en tijdens het bellen merkte ik dat mijn scherm nog steeds verlicht was. Proximity sensor werkt ook niet.

Daarop heb ik de app Sensors test geïnstalleerd en daarop is geen van beide sensoren terug te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/nrl7a8krx26dsxl/2018-02-25%2010.38.12.jpg?raw=1

https://www.dropbox.com/s...02-25%2010.38.12.jpg?dl=0

Verkeerd scherm gemonteerd of iets vergeten aan te sluiten?
Iemand een idee?

thanks.

[ Voor 29% gewijzigd door Samvis op 25-02-2018 11:01 . Reden: Update issue na vervangen scherm ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Stoppen met gebruiken van de flipcover? :X

of plak er anders een screenprotector op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
huawei p series hebben geen gorilla glass protectie... je wilt niet weten hoe mijn p9 lite er uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
Er zit gorilla glas 5 op. En stoppen met die cover, daar was ik al uit. Een ander model origineel bestaat er niet.
By the way, de schade is er ondertussen al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Samvis als het een originele cover is van Huawei, zou je eventueel contact op kunnen nemen met Huawei om te kijken of die nog iets voor je kunnen betekenen.

Bij de Samsung Galaxy S6 / S7 Edge speelde dit probleem ook en hebben er een aantal mensen aanspraak kunnen maken op hun garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
Volgens huawei simpel: normale wear and tear. Geen reden tot garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Kcetin1994 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 01:58:
huawei p series hebben geen gorilla glass protectie... je wilt niet weten hoe mijn p9 lite er uit ziet :)
De lite series misschien niet. De niet budget lijn toch echt wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
Kcetin1994 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 01:58:
Hoe bedoel je dat er geen protectie opzit?

@-36- Waarom zou ik er een screenprotector moeten opzetten?
Ik heb al zolang ik weet Samsung of Ericsson gehad. Na 2 jaar geen spoortje op te vinden.
Die miniscule krasjes die je enkel ziet als je je telefoon naar het zonlicht houdt en dan draait tot je ze ziet, daar spreek ik niet over.
Dit lijkt wel weggeschuurd. En dan komt Huawei af met normale gebruikssporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Samvis schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Hoe bedoel je dat er geen protectie opzit?

@-36- Waarom zou ik er een screenprotector moeten opzetten?
Ik heb al zolang ik weet Samsung of Ericsson gehad. Na 2 jaar geen spoortje op te vinden.
Die miniscule krasjes die je enkel ziet als je je telefoon naar het zonlicht houdt en dan draait tot je ze ziet, daar spreek ik niet over.
Dit lijkt wel weggeschuurd. En dan komt Huawei af met normale gebruikssporen?
Een screenprotector kun je erop zetten om je scherm te beschermen. Tegen krassen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
@ChinaGeek
Dat weet ik maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een gsmtoestel koopt en dan:
Een extra glas moet gaan opplakken, een rubberen bumper er rond, een extra batterij, ...
Je weet wat ik bedoel en ik snap wat jij bedoelt.
Op geen van mijn vorige toestellen ooit zo'n ding opgeplakt. Nooit geen last gehad van krassen.
En heb je al eens gezien hoe zo'n screenprotector op zo'n P10 zit? Geen zicht, echt niet.
Bijkomend is dat je met zo'n protector op deze P10 een totaal ander zicht krijgt. Kleuren zijn anders, beeld is totaal anders.
Het gekleefde glas zit niet mooi rond het originele glas en blablabla.
Kortweg, ik hoef geen telefoon van +400 euro nog eens uit te rusten met een glas van nog eens bijna 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:21
Is het een echte, orgininele Huawei cover?
Dan zou je verwachten dat het wel op elkaar is afgestemd...

Misschien vuil tussen gekomen?

Ik heb tot nu toe, altijd screenprotectors gebruikt, gewoon voor t behoud van je telefoon, wel of geen gezicht...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

@Samvis Kom je hier nu om te klagen dat je de kwaliteit van Huawai ondermaats vind? of voor een oplossing?

Die zijn namelijk genoeg geboden;
-Een screenprotector (kost je minder dan 2 euro, en heb zelf nog nooit last van verkleurd beeld oid gehad)
-Een ander hoesje
-Contact opnemen met Huawai dat je dit geen normale gebruiksslijtage vind.

Opmerkingen over hoe goed je vorige telefoons waren lijken me verder niet relevant voor de discussie of het probleem

[ Voor 21% gewijzigd door -36- op 25-01-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
-36- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:06:
@Samvis Kom je hier nu om te klagen dat je de kwaliteit van Huawai ondermaats vind? of voor een oplossing?

Die zijn namelijk genoeg geboden;
-Een screenprotector (kost je minder dan 2 euro, en heb zelf nog nooit last van verkleurd beeld oid gehad)
-Een ander hoesje
-Contact opnemen met Huawai dat je dit geen normale gebruiksslijtage vind.

Opmerkingen over hoe goed je vorige telefoons waren lijken me verder niet relevant voor de discussie of het probleem
Allé, even van onderwerp veranderen om het probleem een beetje te verduidelijken.
Ik koop een goedkope Mercedes.
En ik koop mij ook een set originele velgen met banden erbij.
Na het plaatsen van de originele wielset rammelt de auto.
Dan is de oplossing simpel:
Doe de originele velgen eraf of zet er nog een paar van auto5 bij op.

Klopt toch niet? Of wel?

Vergelijkingen van mijn vorige modellen lijkt mij heel relevant. Ze tonen aan dat zo'n extra glas nutteloos is indien de fabrikant zijn accessoires of toestellen juist uitrust.

Maar ik zie dat wel als een oplossing maar ga ze niet toepassen.
Stoppen met de cover te gebruiken is ook een oplossing, ondertussen uitgevoerd.
Er komen geen krassen meer bij 'maar' ondertussen staan ze er al wel op.

Met andere woorden, mijn probleem is nog niet van de baan.

Mijn 2de punt was of er mensen zijn die een zelfde combinatie gebruiken en hun bevindingen daarbij.

Ik wil niemand bekritiseren en zagen en klagen doet iedereen... maar feedback kan nuttig zijn.

Huawei doet of hun neus bloed. Normale schade, simpel.
2 maanden oud en het toestel ziet er niet meer uit.
Ik kies bewust voor originele hoesjes zodat ik van die miserie gespaard blijf.
Bij mijn vorige gsm's geen enkel probleem.
Bij deze wel. Eigen aan smart covers?
Er bestaan geen originele covers van huawei zonder die smart brol.

Bij deze, nogmaals no offence.
Zodra ik meer weet over mogelijk garantie via de dienst van waar ik de cover gekocht heb laat ik dat hier na.
Ik heb nog een kleine maand om gebruik te maken van de vip dienst van huawei, één gratis scherm vervangen.
Niet echt de oplossing maar toch een beetje.
Als ik dat zou doen probeer ik het covertje om te ruilen in één van een ander hopelijk betrouwbaar merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Begrijpelijk, en No offense taken, maar het komt over alsof je vooral erg baalt van de krassen op je scherm en dat ergens op af wilt reageren zonder dat je nu direct op zoek bent naar een oplossing.

En om met je auto vergelijking te spreken het is eerder alsof je met je nieuwe auto na een snelweg rit steenslag in je lak ontdekt. Een A-merk auto heeft dat minder snel dan een B-merk.. Als je daarvoor enkel A-merk auto's hebt gehad is je verwachting misschien dat het niet zo hoort maar de fabrikant zal het onder normale gebruikersslijtage scharen. De auto rijd immers zonder problemen en de schade is enkel optisch. En de fabrikant kan ook niet zien of je over een stuk weg met veel los grind hebt gereden. Op den duur zal elke laklaag hoe stevig ook steenslag vertonen. Dan kan je dan misschien een fabieksoplossing als spatlappen op je auto monteren maar daar word je lak niet harder van en 100% garantie op voorkomen van steenslag heb je ook niet.

Als 4e oplossing zou je misschien de telefoon met wat verlies (zie het als leergeld) kunnen verpatsen, veel mensen vinden wat kleine krassen niet heel storend. En weer een Samsung of andere niet krassende telefoon kopen?

Iig succes en ben benieuwd hoe je het uiteindelijk op gaat lossen :)

[ Voor 16% gewijzigd door -36- op 25-01-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
Afreageren niet hoor. Ben vrij nuchter.
Huawei bekeek ik niet als een B merk, maar mis dus.
Ik probeer verhalen te zoeken, via verschillende wegen, dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Was destijds bij Samsung ook het geval (6reeksen dacht ik), hier boven ook vermeld door Rens-Br.
Heeft een tijdje aangehouden voordat Samsung er wat aan deed.
Volgende GSM gaat sowieso terug Samsung worden, jammer want voor de rest kan ik van deze niets slecht zeggen. Tenzij Huawei of iemand anders een gouden oplossing heeft.

De 2 weken voor ik de cover had zat hij in de bijgeleverde backcover of hoe noemt dat ding en gewoon in mijn zak.
Niks mis mee, behalve vingerafdrukken.

Gorilla glas 5 is momenteel de hoogste standaard in dat type glas. Tenzij ze met safier beginnen of dergelijks.

Ik hoop dat de aanhouder wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Van Gorilla glas 5 valt dat me dan idd erg tegen. Je zou toch denken dat dat harder is dan het plastic van de cover. Enigste wat ik dan kan bedenken is dat er iets sleutels of zand tussen is gekomen (of als het magnetisch is mischien zelfs ijzervijzel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
Ik heb mij laten vertellen dat er een 'laag' op het gorilla glas zit en die zou gevoelig kunnen zijn voor 'schurende oppervlakken'. Of het waar is weet ik niet, maar het zou kunnen kloppen. Want het is enkel op dat deel van het scherm en niet op de rest van de binnenkant van de cover.
Aangezien mijn toestel nooit bij sleutels of los in mijn zak zit, twijfel ik sterk aan je bedenking, maar het had gekund.
Zand kan, maar betwijfel ik ook. Gsm ligt de ganse dag op mijn bureau of in de zak van mijn vest of jas.
En die zijn 'zandvrij' ;-)

Zodra ik meer weet laat ik het hier zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Laatste gokje: je hebt niet toevallig de fabrieks screenprotector er nog opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
Nee hoor, dat was zo'n cheap plastic klevertje. Net of je wreef met je vinger over polijstpapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Heeft er iemand enige idee hoe de kwaliteit van de originele screenprotector is meegeleverd? Zit erover te denken om deze te vervangen, maar de kwaliteit van de originele goed genoeg is laat ik hem er natuurlijk op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@deimos jou vraag gaat over iets heel anders dan de vraag van de TS. Het kapen van topics is dan ook niet toegestaan. Maak even een nieuw topic aan of vraag het in het accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:02:
[mbr]@deimos jou vraag gaat over iets heel anders dan de vraag van de TS. Het kapen van topics is dan ook niet toegestaan. Maak even een nieuw topic aan of vraag het in het accessoires topic.[/]
Je hebt gelijk, heb het in acc topic gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit is als je het mij vraagt alleen maar mogelijk wanneer er iets tussen de cover en het glas heeft gezeten dat harder was dan het glas zelf. Zandkorreltje wellicht?

Anyway, da's het nadeel van flip covers. Ik zou ook een flip cover altijd combineren met een screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
Frietsaus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:13:
Dit is als je het mij vraagt alleen maar mogelijk wanneer er iets tussen de cover en het glas heeft gezeten dat harder was dan het glas zelf. Zandkorreltje wellicht?

Anyway, da's het nadeel van flip covers. Ik zou ook een flip cover altijd combineren met een screen protector.
Ik kan bij deze bevestigen dat ik op al mijn gsm toestellen een flipcover gebruikt hebt.
Geen van de vorige toestellen had daar enig probleem mee.
Mocht er alsnog iets tussen komen te zitten zou ik het kunnen begrijpen als dat 'zandkorreltje' komt vast te zitten in het stoffen gedeelte van de cover.
Maar in mijn geval is daar geen spraken van. Deze beschadiging situeert zich vooral aan de uiterste rand van het covertje en het gsm glas.

De uitleg dat er waarschijnlijk zand of stof of ijzer of glas of een steentje is tussen gekropen wordt in de 2 verkooppunten ook aangehaald. Ook bij Huawei is dit waar op aangestuurd wordt.

Exact wat ik verteld heb op deze 3 plaatsen:
1. Ik speel niet met mijn gsmtoestel in de zandbak en nee ik ben geen bouwvakker.
2. Het stof in mijn huis, in mijn jas of vest en zelfs het fijnstof van het verkeer kunnen deze krasjes niet veroorzaken.
3. In mijn onmiddellijke omgeving vliegt er geen ijzer rond, en zeker niet tot tussen mijn gsm en de cover.
4. Ik gebruik glas om door te kijken of om uit te drinken. Ik stop het dus niet tussen de cover en de gsm.
5. Dat steentje is wel een mogelijkheid. Misschien is er een steentje uit het plafond net in de zak van mijn vest gevallen én komen vast te zitten tussen de cover en het scherm.
Dat steentje heeft dan ook nog eens de vervelende eigenschap om onzichtbaar en onvoelbaar te zijn. Ook kan dat steentje zich vast houden aan enkel het plastic deel van de cover.
En het raarste van allemaal, het kan zichzelf verplaatsen over de volledige lengte van de zijkant van de cover.

.... stil aan de balie...

Ik terug: "wat denkt u nu?"

... nog steeds stil...

Tja, misschien is er toch een probleem met het concept en bent u één van de weinigen die dit probleem aanziet als een probleem en niet als normale slijtage.
By the way, dit werd slechts op één plaats bevestigd, samen met het verhaal van de S6 reeks van Samsung.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
Vandaag mijn gsm toestel terug afgehaald nadat ik hem een 10tal dagen geleden mocht binnenbrengen voor herstelling.
Het glas is vervangen en de cover is terugbetaald. Voor mij een kleine vorm van toegeven dat er iets mis is.
Huawei weet nog steeds van niets terwijl de winkel die mijn toestel hersteld heeft meerdere klachten heeft gehad over identiek hetzelfde probleem.
De tijd tussen herstellen en afhalen heb ik de tijd genomen om wat navraag te doen over de P10 en de smart cover.
Blijkt dat er verschillende ketens het probleem kennen. Alleen komen er veel weg met de uitleg dat de schade normaal is en niet onder garantie valt.

Soit, screenprotector plaatsen is dus de enige oplossing.
Zoek eens even op: screenprotector P10.
90% van de gevallen past hij niet goed, komt hij los van het scherm of geeft hij een storend gevoel aan de vingerscanner.

Bij deze, gsm is hersteld, smartcover komt er niet meer op en het wordt een gewone lederen case.
Advies, koop geen P10 en een smart cover. Gegarandeerd miserie.

:( Update:
Na het terugzetten van mijn backup en de nodige instellingen gemaakt te hebben viel het me op dat mijn schermverlichting 'helder' bleef.
Geen erg, automatische verlichting aanzetten en klaar. Maar dat lukt niet meer want de checkbox is er niet meer.
Alle instellingen overlopen maar niets terug gevonden.
Net op dat moment kreeg in een oproep en tijdens het bellen merkte ik dat mijn scherm nog steeds verlicht was. Proximity sensor werkt ook niet.

Daarop heb ik de app Sensors test geïnstalleerd en daarop is geen van beide sensoren terug te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/nrl7a8krx26dsxl/2018-02-25%2010.38.12.jpg?raw=1

https://www.dropbox.com/s...02-25%2010.38.12.jpg?dl=0

Verkeerd scherm gemonteerd of iets vergeten aan te sluiten?
Iemand een idee?

thanks.

[ Voor 29% gewijzigd door Samvis op 25-02-2018 11:01 . Reden: Update issue na vervangen scherm ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Samvis dat wijst er waarschijnlijk op dat een aantal sensoren niet zitten aangesloten / ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoGraper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 21:23
Alhoewel deze draad al wat ouder is blaas ik deze even wat nieuw leven in, want...
Ik heb in januari een P Smart 2019 (voor de vrouw) en Honor 8x (voor mijzelf) gekocht.
Had ik dit maar eerder gelezen, want ik heb bij Ali 2 flipover hoesjes besteld en vrees dat deze net zo slecht zijn als eerder genoemde.
Alhoewel het 2 verschillende merken fliopvers zijn is het toch wel typisch dat dit nog steeds/weer gebeurd.
Kan er iemand nog iets nieuws melden omtrent dit, heb al contact gehad met Huawei ben afwachtende hun antwoord.
Pagina: 1