Waar parketvloer kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.545 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Wij gaan over een paar maanden verhuizen en zouden graag op de eerste verdieping een nieuwe houten vloer leggen (net als in de rest van het huis). De vloer die nu op de andere verdiepingen ligt, lijkt prima, maar de oude bewoners weten niet waar die vandaan komt.

Vloeren is altijd iets waar veel consumentengeschillen over ontstaan (net als keukens), dus ik vroeg me af waar je nu goed een parketvloer kunt aanschaffen. Is het handig om gewoon naar een bouwmarkt te gaan, een vloer uit te zoeken en via werkspot iemand in te schakelen die het goed en betaalbaar kan leggen? Of moet ik naar een speciaalzaak?

Uiteraard willen we niet onnodig veel geld uitgeven, dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en wat jullie zouden aanraden.

Voor zover relevant: het is omgeving Amsterdam.

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-01-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom heb je over vloeren veel geschillen? Ontwijk de dmg achtige winkels en het komt wel goed zou ik zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Uiteraard willen we niet onnodig veel geld uitgeven"
Wat is het budget en om hoeveel m2 gaat het? is het een gladde vloer of moet je deze ook nog egaliseren? is er vloerverwarming? etc etc

kortom, iets meer informatie is welkom...

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 24-01-2018 23:16 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ikea

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Ikea is laminaat, geen parket...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Hoe lang blijf je er wonen? Als dat echt lang is dan zou ik naar een speciaalzaak gaan en een goede vloer nemen. Is wat duurder maar dan heb je vaak wel een vloer die de bewoners overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DiedX schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:18:
[...]

Ikea is laminaat, geen parket...
In de volksmond spreekt men al snel van parket. Parket kun je evt. opschuren eo waxen

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 24-01-2018 23:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:46

ArCadE

No banana available

http://www.baxhouthandel.com/

goede vloeren voor een goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 12:08
Ik heb nog ongeveer 20 vierkante meters aan parket liggen volgens mij, (kloosterland 22 willibrord)

Hoeveel heb je nodig :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Onze vloer is destijds besteld via een parketlegger die écht een vakman vakidioot is. Deze persoon heeft ons geadviseerd in het type vloer en wat voor soort hout. Mijn idee was namelijk eerst een bamboevloer maar dat heeft hij deskundig uit mijn hoofd gepraat. Ik vind bamboe écht een mooi materiaal, maar als vloer is het voor mijn woning niet geschikt.

We hebben nu een mooie multiplank, zoals ze dat noemen: 15-18mm multiplex met een 4-6mm dikke laag eikenhout er op. Dit is goedkoper dan vloerplanken van alleen eikenhout.

De beste man heeft het gelijmd, en bijzonder strak om de kozijnen en trap gelegd.

Afhankelijk van waar je woont: http://www.rubenmulderparket.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wij hebben onze vloeren (parket in de woonkamer, vloerbedekking in mijn werkkamer) aangeschaft bij en laten leggen door De Jager uit Nieuwegein: http://www.jjjdejager.nl/

Overloop en andere kamers ligt gewoon Ikea laminaat dat we samen met een vriend hebben gelegd.

Ervaring met De Jager is zó goed, dat ze dit jaar ook onze trap mogen gaan stofferen en we ze zonder pardon nog een keer bellen als er op een andere plek ook nog iets te stofferen valt. :)

[ Voor 26% gewijzigd door unezra op 25-01-2018 07:29 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Dank allemaal voor alle reacties. Ik zal eens bij Bax, Rubern Mulder en De Jager gaan kijken.

@Fietsbel: Uit mijn startpost blijkt al dat ik een enorme n00b op dit gebied ben.

Het gaat om ongeveer 35m2 op de eerste verdieping. Op de overloop (ongeveer 3m2) ligt al (lamel)parket, maar in de hoofdslaapkamer (ongeveer 18m2) en de inloopkast (ongeveer 4m2) ligt tapijt en in het (op dit moment) washok (ongeveer 5m2) liggen nu tegels.

Omdat de oude bewoners niet meer weten waar zij hun parket hebben gekocht (ik weet niet eens wat voor soort het is, volgens de man die bouwtechnische keuring deed, lamelparket) wil ik op de hele verdieping de boel vervangen. Dat er gewoon hetzelfde ligt.

Ik neem aan dat de vloer onder de huidige vloerbedekking / parket / tegels glad is. Er is geen vloerverwarming en of er een ondervloer aanwezig is, weet ik niet.

Heb ook niet een specifiek budget. We gaan er zeker wel een tijd wonen en hoef ook niet voor een duppie op de eerste rij te zitten. Het is echter ook weer niet de woonkamer, dus ik hoef ook weer niet all-in te gaan en ik besteed ons geld ook liever verder aan de verderer inrichting van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.beboparket.nl/

Goedkoop (let op de kleine lettertjes, excl btw etc.) en leg/bezorgservice doen ze ook allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:18:
https://www.beboparket.nl/

Goedkoop (let op de kleine lettertjes, excl btw etc.) en leg/bezorgservice doen ze ook allemaal.
offtopic:
ex btw adverteren richting particulieren is een overtreding op de Wet op de Omzetbelasting. niet erg netjes; consumenten moeten er altijd vanuit kunnen gaan dat prijzen inclusief BTW zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 26-01-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RodeStabilo schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:32:
[...]

offtopic:
ex btw adverteren richting particulieren is een overtreding op de Wet op de Omzetbelasting. niet erg netjes; consumenten moeten er altijd vanuit kunnen gaan dat prijzen inclusief BTW zijn.
Is inderdaad niet erg netjes, maar aan t eind van de rekensom is het nog steeds goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Is inderdaad niet erg netjes, maar aan t eind van de rekensom is het nog steeds goedkoop :)
En toch, als ze je al op zo een slinkse manier proberen te lokken belooft dat niet veel goeds. Dan heb ik al genoeg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Ik ken bebo parket redelijk goed, inderdaad grote boeven maar je kunt er erg goedkoop een kwalitatief goede vloer kopen ! Het blijven handelaren ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verdomd goed, kwaliteitsspul en hele scherpe prijzen: https://www.escovloeren.nl
Een van de grootsten van NL, maken en importeren ook zelf. Doen ik meen al 30+ Jaar niks anders dan vloeren. Ze zijn niet zo goed in onderhandelen maar weten wel alles, maar dan ook echt alles van houten vloeren en laminaat plus wat er onder ligt/kan. Dus ook ondervloeren, (on)mogelijke combinatie met vloerverwarming, you name it :)
Westerhoven is hoofdvestiging (ben ik zelf geweest) dus daar zitten de guru's maar ik neem aan dat de overige vestigingen net zo goed zijn want ze hebben een naam hoog te houden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:01:
Dank allemaal voor alle reacties. Ik zal eens bij Bax, Rubern Mulder en De Jager gaan kijken.

@Fietsbel: Uit mijn startpost blijkt al dat ik een enorme n00b op dit gebied ben.

Het gaat om ongeveer 35m2 op de eerste verdieping. Op de overloop (ongeveer 3m2) ligt al (lamel)parket, maar in de hoofdslaapkamer (ongeveer 18m2) en de inloopkast (ongeveer 4m2) ligt tapijt en in het (op dit moment) washok (ongeveer 5m2) liggen nu tegels.

Omdat de oude bewoners niet meer weten waar zij hun parket hebben gekocht (ik weet niet eens wat voor soort het is, volgens de man die bouwtechnische keuring deed, lamelparket) wil ik op de hele verdieping de boel vervangen. Dat er gewoon hetzelfde ligt.

Ik neem aan dat de vloer onder de huidige vloerbedekking / parket / tegels glad is. Er is geen vloerverwarming en of er een ondervloer aanwezig is, weet ik niet.

Heb ook niet een specifiek budget. We gaan er zeker wel een tijd wonen en hoef ook niet voor een duppie op de eerste rij te zitten. Het is echter ook weer niet de woonkamer, dus ik hoef ook weer niet all-in te gaan en ik besteed ons geld ook liever verder aan de verderer inrichting van de woning.
Parket kun je oa door wax,opschuren weer opfrissen. alles op je vloer is vloerbedekking bestaand uit o.a. tapijt,laminaat, vinyl, kurk etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R. Moreno
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-01 16:39
snip

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 02-10-2024 11:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.