Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Topicstarter
Ik overweeg een een Harman Kardon Onyx Studio 3 of 4 te kopen om te gebruiken in de badkamer. Bijv. tijdens het douchen. Maar nu vraag ik me af: gaat deze op den duur kapot door stoom en of vocht?

Ik weet dat er waterproof speakers zijn, maar vandaag geluisterd naar de Flip 4, Charge 3, JBL Xtreme (duur) en k vond de kwaliteit niet echt geweldig. Ik vind de Onyx Studio 3 en 4 wel heel mooi klinken. Zou zo'n Onyx een jaar of 5 jaar mee kunnen in de badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:26
Dat zal er maar van af hangen waar in de badkamer je hem neerzet. Als je goede ventilatie hebt zal het wel gewoon blijven werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 17:38

TommieW

Numa numa.

Ik verwacht het van niet. 't Komt vrij vaak voor dat speakers van karton zijn gemaakt. Dan kan je natuurlijk al raden wat er gebeurt als dat nat wordt. Ik weet niet van welk materiaal die specifieke speaker is gemaakt, maar ik verwacht niet dat hij heel lang mee zal gaan. Zo'n hoge luchtvochtigheid is al snel funest voor een speaker en de elektronica.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 479106 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:54:
Ik overweeg een een Harman Kardon Onyx Studio 3 of 4 te kopen om te gebruiken in de badkamer. Bijv. tijdens het douchen. Maar nu vraag ik me af: gaat deze op den duur kapot door stoom en of vocht?

Ik weet dat er waterproof speakers zijn, maar vandaag geluisterd naar de Flip 4, Charge 3, JBL Xtreme (duur) en k vond de kwaliteit niet echt geweldig. Ik vind de Onyx Studio 3 en 4 wel heel mooi klinken. Zou zo'n Onyx een jaar of 5 jaar mee kunnen in de badkamer?
Kort gezegd een jaar of 5?

Denk het niet. Denk dat je zoiets zelfs al niet haalt met een Charge 3 bijvoorbeeld.

5 jaar is lang voor iets op een accu sowieso al erg lang imho. In een stopcontact constant is ook niet handig in de badkamer.`

Denk alleen dat je bij zo'n onyx ook weer andere problemen op de hals haalt omdat het ding deels van stof is. Vocht blijft dus hangen in het apparaat.

Wat belangrijker is, laat je hem permanent in de badkamer staan. Wat voor badkamer betreft het? Hoe is de ventilatie daar.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja permanent in de badkamer, en als er gedoucht wordt dan is het gewoon heel vochtig en niet al te beste ventilatie. Na een uurtje is alles weer droog, dat wel... Ik wil gewoon graag internetradio of een BT speaker voor in de badkamer met een goede kwaliteit voor rond de €100. De Studio 3 zie ik nu ergens staan voor €125, nieuw. Dus ik dacht... Een andere optie is om een pc speakersetje er neer te zetten, bijv. van Logitech voor zeg €50. Het hoeft maar een paar jaartjes mee te gaan... Maar die hebben wel een best goed geluid. Bijv. Z333 of de Z200. Alleen die laatste is een beetje zacht... Wil hem graag in het wit. Iemand anders nog een andere tip of idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 479106 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:10:
ja permanent in de badkamer, en als er gedoucht wordt dan is het gewoon heel vochtig en niet al te beste ventilatie. Na een uurtje is alles weer droog, dat wel... Ik wil gewoon graag internetradio of een BT speaker voor in de badkamer met een goede kwaliteit voor rond de €100. De Studio 3 zie ik nu ergens staan voor €125, nieuw. Dus ik dacht... Een andere optie is om een pc speakersetje er neer te zetten, bijv. van Logitech voor zeg €50. Het hoeft maar een paar jaartjes mee te gaan... Maar die hebben wel een best goed geluid. Bijv. Z333 of de Z200. Alleen die laatste is een beetje zacht... Wil hem graag in het wit. Iemand anders nog een andere tip of idee?
Iets met een subwoofer zou ik dan weer niet halen. Simpel gezegd. Dat ding is gemaakt van spaanplaat of MDF en ongeacht of er een mooi laagje zwart fineer op zit je gaat gegarandeerd krijgen dat het ding zichzelf vol met vocht zuigt. Een subwoofer van plastic zie ik niet snel gebeuren :+

Heb ook van dat soort speakers in een vochtige ruimte gehad en op een begeven moment groeide er paddenstoelen uit de subwoofer. Ding werkte nog wel perfect alleen als er champignons op groeien gaat die de deur uit :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien de Logitech Z207?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 01:27
Is een Sonos Play1 ook een optie? Deze is vochtbestendig en volgens de website van Sonos geschikt voor in de badkamer (https://www.sonos.com/nl-nl/shop/play1.html). Niet geschikt voor onder de douche trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou die Sonos is me te duur... En geen Bluetooth.. Maar bedankt. Ik vind die Logitech wel een goeie, Z207 met Bluetooth, jammer alleen dat ze ietsje te weinig vermogen hebben, maar ik vond ze goed klinken in de Saturn vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:02

JTfoto

Work hard

De sonos heeft dan misschien geen bluetooth, maar deze verbind je met je apparaten via wifi. Werkt net zo makkelijk, kan altijd aan staan en je hebt er zo verbinding mee.
Daarnaast is de sonos maar een paar tientjes duurder dan de door jou genoemde opties, en gezien je het een paar jaar mee wil laten gaan lijkt mij het een goede optie. Je kan de speaker uiteindelijk prima verkopen of in een andere ruimte neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:37
Een draagbare bluetooth speaker ook een optie? De Logitech UE boom 2 is een mooi waterdicht speakertje met een best volume. Zelf al lang in gebruik nemen ook al onder water geprobeerd; zwembad, bad, douche. Heeft ie allemaal overleefd! Accuduur ook bijzonder lang.

Edit: excuus, te snel gelezen. Weet niet hoe de UE klinkt voor audiofielen, ik vind hem goed klinken maar ben ook niet zo kritisch.

[ Voor 20% gewijzigd door Sibrand op 25-01-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sonos en WiFi? Dat ga ik dan ff lezen. Ik vind de Onyx Studio 3 echt geweldig klinken, ik vraag me af of de Sonos die kwaliteit kan evenaren. Als die Onyx nou gewoon water resistent was, was het opgelost!

Die Jbl flips, chargers en UE booms vind ik allemaal niet echt geweldig klinken, en ik vind het design van de Onyx ook mooi. Sonos ook trouwens... Wordt vervolgd.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 25-01-2018 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
De Sonos Play1 is qua geluidskwaliteit echt niet slecht, in de app van Sonos heb je ook nog de mogelijkheid om e.a. aan te passen qua geluid. De MediaMarkt heeft momenteel de btw-actie en de Play1 kost daar nu nog €148. Ik weet niet of er een MediaMarkt bij je in de buurt is, maar anders zou je daar even kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:37
Ik heb al vele jaren een internetradio (eerst Revo Blik, nu Logitech Squeezebox Radio) in de badkamer en dat gaat prima. De Revo staat nu al een paar jaar afgekoppeld naast de Logitech en die zou ik eens open moeten schroeven om e.e.a. te bekijken. Ik verwacht echter niets aan te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 21:05

Metro2002

Memento mori

Grappig dat het hier gaat om welke speaker het beste gebruikt kan worden, welke het beste klinkt etc maar er niemand over nadenkt of je een speaker uberhaupt HOORT als je onder de douche staat :D
Tenzij je de buren erg haat wil je dat ding ook niet héél hard zetten, zeker niet in een badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien is de Heos 1 wel een goede optie? Ik wil ook een Marantz versterker aanschaffen, de NR1608 ofzo. De Heos 1 is ook waterbestendig.
Oh, lees net dat de sonos betere geluids kwaliteit biedt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 25-01-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
De Heos1 is wel in het voordeel qua aansluitingen t.o.v. de Play1. De Heos heeft namelijk ook een bluetooth functie en kan ook zonder stroomaansluiting worden gebruikt i.c.m. met het Heos accu-pack , welke onder de speaker geschroefd kan worden. Je zou hem dus bijvoorbeeld ook mee kunnen nemen naar het strand op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Ik heb een Sony SRS-XB30 (IPx5) en die kan in de badkamer, geluidskwaliteit moet je je sowieso niet heel druk om maken denk ik want je badkamer is over het algemeen een galmbak eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb inmiddels besloten, en gekocht, de Sony XB10, voor €33 bij Amazon.de. Ik vind het mooi, handzaam, microfoon, en, best een goed geluid hebben. Bovendien kan die tegen vocht.
Ik heb in de winkel geluisterd naar de Sonos Play 1 en ik vond dat echt bijzonder tegenvallen, zeker voor dat geld. Het is vooral design, maar kwalitatief vind het echt niet veel bijzonder. Helaas dus wel afscheid moeten nemen, van de Onyx Studio 3, wat dat vond ik qua design EN geluid echt het mooiste, maar HK zelf antwoorde mij op mijn e-mail dat de Studio 3 in de badkamer niet zou overleven. Nu dus een mooie en goedkope oplossing met goed geluid. Ik vond de JBL's echt niet veel kwaliteit bieden qua geluid en die kosten meteen bijna 100 euro. Bedankt!
Pagina: 1