Game PC - Ruim budget

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 14:04
Beste mede-tweakers,

Ik ben lange tijd zelf actief geweest in de wereld van hardware, maar de laatste jaren steeds minder daar ik mij meer en meer aan het richten ben op carrière en dergelijke real-life stuff. Ik zou daarom gebruik willen maken van jullie kennis en kunde op dit onderwerp.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game met name op mijn pc, naast dat ik er af en toe wat werk gerelateerde zaken op onderneem, maar die gaan niet verder dan een spreadsheetje, word documentje of wat onderhoud via de nodige portalen. Voor het gamen speel ik momenteel met name ARK welke ik op mijn huidige PC aardig terug moet schroeven aleer ik met een normale FPS kan spelen. Geen idee of het haalbaar is, maar laten we beginnen te zeggen dat ik alle sliders helemaal naar rechts wil kunnen slepen (en motion blur uit!) en alles maximaal laten knallen. Ik ben mij ervan bewust dat ARK slecht geoptimaliseerd is, maar ARK is uiteraard niet de enige game. Ik game graag nieuw materiaal en dan vooral AAA's.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Normaliter ben ik ook niet het type die voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, dus ik ben bereid de portemonnee te trekken voor kwaliteit, zowel in hetgeen wat uiteindelijk op het beeldscherm verschijnt alsmede hetgeen wat uiteindelijk op het bureau komt te staan. Esthetisch is daarbij wel een belangrijke factor, en dat is lastig voor jullie te bepalen natuurlijk. Laten we voor nu het maximum op € 5.000,- zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, alles is nodig, van keyboard/muis, tot scherm. Enige uitzondering is mijn Z-5500 van Logitech. Deze staat in 2.1 aangesloten, in mijn nieuwe huis in april wil ik daar echter wel weer de 5.1 van maken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem van mijn dromen is snel. Sneller dan wat voor mij nodig is als simpele gamer. Ik kick op 'hoge' nummers en wil sneller puur omdat het kan. Daarbij dient wel opgemerkt te worden dat de tijd van overclocken achter mij ligt. Het moet dus snel zijn omdat het al snel is, niet omdat ik het nog sneller ga maken. Daarbij doen minimale marges mij weer niet zoveel als het ten koste gaat van 'reliability'.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik merk wel dat ik een voorkeur heb voor Asus, maar ik sta eigenlijk voor bijna alle merken open. Belangrijk hierbij is dat een merk betrouwbaar is (hier zullen mensen vast lachen als ze zien dat ik voor Asus kies). Uiteraard is mijn aantal observaties ook maar n=2, maar de 2 keer dat ik een systeem bouwde zaten er Asus mobo's en GPU's in en daar ben ik altijd erg tevreden over geweest. De bloatware van al deze merken doen mij niets. Ik houd van lean / clean. Wel een voorkeur voor nVidia / Intel. nVidia omdat ik nu al 2 systemen achter elkaar AMD heb en ik best wel ontevreden ben over het feit dat AMD geen drivers meer update voor mijn oude AMD HD 6990. Intel omdat ik het GEVOEL heb dat deze nog altijd wel de heer en meester is omtrent gaming CPU's.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het liefst een PC (en monitor, keyboard/muis) willen die dus mooi is om op het bureau te hebben staan. Ik heb niet zoveel met kleurtjes, maar dat mag op zich wel, vooral veel zwart houd ik van. :+

De monitor die ik nu heb gekozen is geen harde eis. Het maakt mij vooral uit dat hij in hoogte verstelbaar is en dat hij op z'n minst 144hz bij 1440p ondersteunt. Buitenom dat wil ik gewoon een verdomd goede monitor.

Ik vind omvang van ondergeschikt belang.

Wel zou ik hem graag in willen richten met een AOI waterkoeling kit voor de CPU en de GPU, maar ook hier heb ik niet echt de nodige kennis, dus als dat afgeraden wordt neem ik dat advies ter harte.
Als we het geluidsniveau tot een minimum kunnen beperken zou ik dat zeker fijn vinden. Ik heb met regelmaat een headset op mijn kop, maar zodra dat niet het geval is wil ik mijn PC het liefst zo min mogelijk horen. Aangezien een case met een window wel leuk is, zou het dus fraai zijn als ik naar binnen kijk er ook wat te zien valt en niet alleen een wirwar aan kabels. (Ik snap dat dat ook in grote mate afhangt van hoe je het zelf wegwerkt haha.)

Energieverbruik is niet relevant.

Hardware technisch moet er in ieder geval een >= 1TB SSD in zitten. Gamen op 1440p met een 144hz scherm. Hoewel een 200 FPS mij niet veel doet, wil ik toch echt wel zeker weten dat ik in ieder geval geen problemen heb met een te lage FPS. Nu verwacht ik wel dat mijn voorgestelde budget daar prima mee uit de voeten moet kunnen.

In mijn huidige PC zit een 4TB RAID5 voor opslag, maar ik wil naast een nieuwe PC ook een NAS gaan aanschaffen waar de nodige films/series, muziek en foto's naartoe gaan. Grootschalige opslag verdwijnt dus en heb ik geen behoefte meer aan. Daarnaast ruim ik mijn PC vaak op en herinstalleer ik ook vaak, zodoende zit mijn PC nooit heel erg vol met zooi die ik niet gebruik waardoor ik niet extreem veel ruimte nodig heb. Meestal focus ik mij ook op een game, dus het komt zelden voor dat ik meer dan 3 games geïnstalleerd heb op mijn PC die een grootte van meer dan 60GB hebben.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken. Ik heb de zin niet meer om mij daar wederom in te gaan verdiepen zoals ik dat in het verleden wel deed.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf wel e.e.a. samengesteld en kom dan op een PC uit van iets minder dan € 4000,-, maar ik merk dat ik 'out of depth' ben. In mijn hoofd blijft maar rondspoken, is dit het beste wat ik voor mijn geld kan krijgen? Mis ik misschien iets? Dus vandaar mijn post hier.

Wat ik al had samengesteld is het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 370,01€ 370,01
1Asus ROG Maximus X Code€ 340,49€ 340,49
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 857,89€ 857,89
1NZXT H700i Zwart€ 196,-€ 196,-
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 769,-€ 769,-
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 151,99€ 151,99
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2F4000C19€ 421,50€ 421,50
1Seasonic Prime Ultra 750W Titanium€ 190,-€ 190,-
1Samsung 960 Pro 1TB€ 551,-€ 551,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.847,88

Wie bovenstaande heeft gelezen merkt dat een aantal dingen ontbreken. Ik noemde bijv. een muis/toetsenbord, hierin heb ik echt GEEN benul wat te doen. Ik gebruik nog steeds een eerste serie G15 van Logitech en ben letterlijk verslaafd aan de MX518 muis. Ik heb op dit moment vooral behoefte om ze te vervangen omdat ze oud en lelijk worden, niet omdat ze niet functioneren. Daar kom ik echter wel uit, ik ben namelijk van mening dat dat vooral zal moeten op basis van wat ik fijn vind. (Tips altijd welkom natuurlijk haha)

Daarnaast ontbreekt er dus een AOI koeler voor de GPU... ik heb het idee dat dit misschien niet haalbaar is of hoog gegrepen. (Ik zag een kast van NZXT, maar het was volgens mij een render, waarin een CPU en GPU waterkoeler zaten, zag er heel vet uit, dus daar komt het idee ook vandaan haha) Hierin dus advies, kan dit, moet ik dit wel doen, of haal ik teveel hooi op de vork.

Wat ik niet nodig heb is advies over dat ik mijn geld beter aan iets anders uit kan geven of dat het overkill zou zijn. Diep van binnen doe ik dit ook gewoon omdat ik het vet vind voor mijzelf. Ik hoef er niet mee te pronken naar anderen en ik koop 1x in de ~7 jaar een nieuwe PC als ik mijn huidige patroon blijf volgen.

Alle advies van harte welkom! Schiet er eens op los zou ik zeggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Ten eerste: waterkoeling zou ik persoonlijk niet persé aanraden tenzij het voor de looks is. Het is gewoon het geld niet waard vergeleken lucht naar mijn mening.
Ten tweede: denk je echt dat je 1200 watt nodig hebt? Ik denk dat een Seasonic Focus Plus 650 Watt prima is.
Ten derde: ram is nu heel duur, en het verschil tussen 16 en 32 gb ga je op dit moment niet merken. Misschien beter nu 16 gb halen en over een paar jaar wanneer je 32 gb nodig hebt 16 gb bij prikken?
Ten vierde: het budget is er, en dat is heel mooi maar heb je een i7 8700k echt nodig voor gaming? Een i5 8600k zou ook genoeg zijn lijkt mij, maarja i7 is meer future proof.
Tot slot: ik denk niet dat je een samsung 960 pro nodig hebt, ik denk dat een Crucial MX500 1TB meer dan genoeg is. Ook dat moet je zelf bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716775

Ondanks dat je het verschil tussen een 960 en een mx500 nauwelijks gaat merken, zou ik toch een 960 nemen. Juist met zo een budget. Zo een ding gaat wel langer dan 7 jaar mee bij normaal gebruik. Het is al helemaal future proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
LucaDeTweaker schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:47:
Ten eerste: waterkoeling zou ik persoonlijk niet persé aanraden tenzij het voor de looks is. Het is gewoon het geld niet waard vergeleken lucht naar mijn mening.
Ten tweede: denk je echt dat je 1200 watt nodig hebt? Ik denk dat een Seasonic Focus Plus 650 Watt prima is.
Ten derde: ram is nu heel duur, en het verschil tussen 16 en 32 gb ga je op dit moment niet merken. Misschien beter nu 16 gb halen en over een paar jaar wanneer je 32 gb nodig hebt 16 gb bij prikken?
Ten vierde: het budget is er, en dat is heel mooi maar heb je een i7 8700k echt nodig voor gaming? Een i5 8600k zou ook genoeg zijn lijkt mij, maarja i7 is meer future proof.
Tot slot: ik denk niet dat je een samsung 960 pro nodig hebt, ik denk dat een Crucial MX500 1TB meer dan genoeg is. Ook dat moet je zelf bepalen
1: Kan ik mij voorstellen, het doet voor mij wel iets met de looks, maar dat moet wel opwegen tegen eenvoud van installatie en het moet minstens zo goed werken. Als het bijv. minder goed werkt OMDAT het een AOI is dan zie ik er met liefde van af.
2: Ik moet bekennen dat die 1200watt eigenlijk niet ergens op gebaseerd is. Zolang het maar een voeding is die trouw is aan de waardes die hij levert. Ik kan mij goed voorstellen dat 1200 overdreven is haha.
3: Die prijs zal mij worst wezen eerlijk gezegd haha.
4: Ik kies wel opzettelijk voor future-proof ja. Ik vind tevens dat het prijsverschil (370 vs 260) insignificant is op mijn budget. :)
5: Ik kies wel liever voor MLC vs. TLC, dus vandaar de keuze voor de PRO. Daarnaast ook wel eens met @Anoniem: 716775 om die reden.

[edit]
Heb er voor het verschil even een 750watt voeding van gemaakt in de bovenstaande lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
Aangezien er nog wat ruimte in het budget is, zou je eens een blik kunnen werpen op het nieuwe alienware monitor AW3418DW :D
Behoorlijk prijskaartje maar ziet er wel zeer goed uit.
Wordt trouwens niet in NL verkocht. Dus je moet even creatief zijn met bestellen ervan, indien je ervoor zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07 15:35

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zie dat je een kast met window koopt, maar nauwelijks RGB in je kast hebt.
Wellicht ook iets om naar te kijken. (De een vind het mooi, de ander verschrikkelijk. Een kast met window leent zich wel voor een mooie RGB setup.)

Qua CPU zou ik zeker ook eens kijken naar de AMD Ryzen 7 1800X. Dat is een behoorlijke high-end CPU en een leuke concurrent voor Intel op het moment.

Qua toetsenbord en muis, ik ben vrijwel blind over gegaan van laptop-achtige toetsenborden naar mechanisch en wil nooit meer terug. Mijn set (op kantoor heb ik hetzelfde toetsenbord maar dan met enkel witte LED's ipv ful RGB):

Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)
pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)

Logitech G602 Wireless Gaming Mouse
pricewatch: Logitech G602 Wireless Gaming Mouse

Ik zie ook dat je geen eigen fans d'r in hebt zitten. Is dat een bewuste keuze?

En ik zie geen monitoren. :) Da's vaak ook een forse hap uit je budget.

Ter inspiratie nog mijn build van september vorig jaar die ook redelijk compromisloos was (hoewel ik nu misschien de EVO nog had willen vervangen door de Pro en er nog een RGB controller en LED strip aan de onderkant ontbreken):

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 344,75€ 344,75
1Gigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 156,-€ 156,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G€ 697,-€ 697,-
1Toshiba X300 (retail), 5TB€ 138,50€ 138,50
1Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart€ 152,-€ 152,-
1NZXT Internal USB Hub€ 17,38€ 17,38
1TP-Link USB 3.0 7-Port Hub€ 32,50€ 32,50
3Lenovo P27h Zwart€ 330,50€ 991,50
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 98,49€ 98,49
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair HD120 RGB LED (met PWM-controller), 120mm€ 33,85€ 33,85
6Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan, 140mm€ 24,50€ 147,-
1Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)€ 113,10€ 113,10
1Logitech G602 Wireless Gaming Mouse€ 69,99€ 69,99
1Logitech G29 Driving Force€ 257,90€ 257,90
1Logitech Gaming Driving Force Shifter€ 42,95€ 42,95
1Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Zwart€ 119,-€ 119,-
1Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2€ 119,98€ 119,98
1Corsair Vengeance RGB CMR64GX4M4C3200C16€ 816,-€ 816,-
1Pioneer BDR-209DBK Zwart€ 59,-€ 59,-
1Corsair RM650x Zwart€ 98,-€ 98,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 219,49€ 219,49
1Raidsonic Icy Box IB-867€ 33,50€ 33,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.807,87

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:47

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Waarom 5 TB misschien 6 terabyte pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ludwig005 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:10:
Waarom 5 TB misschien 6 terabyte pakken.
TS heeft er helemaal geen HDD in zitten.
Voor mij was de reden dat die 5T redelijk in de sweet spot zaten qua prijs/Gbyte. Heel veel opslag heb ik lokaal niet nodig, daarvoor heb ik mijn NAS. Yet, een beetje slow-storage lokaal is altijd handig. (In de praktijk zit mijn oude 3T er ook nog in en gebruik ik van de 5T disk nog maar iets meer dan 1T.)

Mocht ik daar ooit te kort aan hebben, vervang ik ze wel, gooi d'r een disk bij of zet grotere disks in mijn NAS. (NAS heeft nu 4x5T in een striped mirror.)

[ Voor 13% gewijzigd door unezra op 25-01-2018 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Zanamama schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:42:
Aangezien er nog wat ruimte in het budget is, zou je eens een blik kunnen werpen op het nieuwe alienware monitor AW3418DW :D
Behoorlijk prijskaartje maar ziet er wel zeer goed uit.
Wordt trouwens niet in NL verkocht. Dus je moet even creatief zijn met bestellen ervan, indien je ervoor zou gaan.
Heb er naar gekeken, maar vind het jammer dat het een 120hz monitor is en daarnaast curved. Ik vind persoonlijk curved helemaal niets haha.
unezra schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 06:46:
Ik zie dat je een kast met window koopt, maar nauwelijks RGB in je kast hebt.
Wellicht ook iets om naar te kijken. (De een vind het mooi, de ander verschrikkelijk. Een kast met window leent zich wel voor een mooie RGB setup.)

Qua CPU zou ik zeker ook eens kijken naar de AMD Ryzen 7 1800X. Dat is een behoorlijke high-end CPU en een leuke concurrent voor Intel op het moment.

Qua toetsenbord en muis, ik ben vrijwel blind over gegaan van laptop-achtige toetsenborden naar mechanisch en wil nooit meer terug. Mijn set (op kantoor heb ik hetzelfde toetsenbord maar dan met enkel witte LED's ipv ful RGB):

Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)
pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)

Logitech G602 Wireless Gaming Mouse
pricewatch: Logitech G602 Wireless Gaming Mouse

Ik zie ook dat je geen eigen fans d'r in hebt zitten. Is dat een bewuste keuze?

En ik zie geen monitoren. :) Da's vaak ook een forse hap uit je budget.

Ter inspiratie nog mijn build van september vorig jaar die ook redelijk compromisloos was (hoewel ik nu misschien de EVO nog had willen vervangen door de Pro en er nog een RGB controller en LED strip aan de onderkant ontbreken):

*knip*
Thanks voor de info!

Wat betreft de case en het RGB verhaal. Ik heb persoonlijk weinig behoefte om hardware te kiezen die RGB ondersteund vs. de hardware te kiezen die ik wil (of die aangeraden wordt!) en per toeval RGB ondersteund. Het RGB verhaal klinkt namelijk leuk, maar met name als ik 's avonds game en er staat een enorme bak met licht naast me klinkt niet als super fijn. Overigens vermoed ik dat het allemaal uitgezet kan worden, maar ik zou het momenteel als leuke bijkomstigheid zien i.t.t. erop aansturen zodat het erin zit. :)

Wat betreft CPU heb ik mij vooral gericht op wat benchmarks/reviews waarbij de Intel CPU's toch over het algemeen een kleine edge hadden over de AMD's. Zodoende kies ik toch liever voor Intel. Tevens vind ik het voor iemand die lang met hardware doet nog te vroeg om in te stappen op de nieuwe Ryzen experience. Was het een 2e serie geweest van de Ryzen's had ik nog wel anders durven stellen.

Toetsenbord en muis, thanks voor de info! Ga ze zeker eens bekijken, maar ik zal mij eerst maar eens in gaan lezen in de wereld van mechanische keyboards. Ik heb werkelijk geen idee wat al die 'switches' nou doen en wat ik moet hebben haha.

Ik heb nog geen fans gekozen, dat is zeker geen bewuste keuze, maar ik doe dat meestal aan het einde als ik een idee heb van welke kast ik definitief kies.

In de lijst zoals in de TS staat wel een monitor, dus ik denk dat je die over het hoofd hebt gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

sn0x0r schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:32:
[...]
Thanks voor de info!

Wat betreft de case en het RGB verhaal. Ik heb persoonlijk weinig behoefte om hardware te kiezen die RGB ondersteund vs. de hardware te kiezen die ik wil (of die aangeraden wordt!) en per toeval RGB ondersteund. Het RGB verhaal klinkt namelijk leuk, maar met name als ik 's avonds game en er staat een enorme bak met licht naast me klinkt niet als super fijn. Overigens vermoed ik dat het allemaal uitgezet kan worden, maar ik zou het momenteel als leuke bijkomstigheid zien i.t.t. erop aansturen zodat het erin zit. :)
Mijn PC is ehm, stevig qua verlichting en ik had verwacht dat ik het allemaal uit zou willen zetten. In de praktijk blijkt dat ik 'm op strak donker blauw hou en ondanks dat het veel licht geeft, me dat totaal niet stoort. (Ik zie het letterlijk niet, terwijl de machine pal naast mijn hoofd staat. Je hebt zo'n RGB doos natuurlijk niet om 'm vervolgens in een kastje onder je bureau te stoppen.)

Maar goed, met mijn PC heb ik dan dan ook wel een deel van het geld echt dedicated aan RGB uitgegeven. Er zijn fans met vergelijkbare airflow en geluidsniveau die goedkoper zijn want geen RGB.

Dat is echt iets heel persoonlijks. Ik vind het zelf heel mooi en heb daarom ook een kast gekozen met vol glas zijpaneel en véél RGB d'r in. (Komt nog meer in dus.) Voor een ander is dat bijna bijzaak.
Wat betreft CPU heb ik mij vooral gericht op wat benchmarks/reviews waarbij de Intel CPU's toch over het algemeen een kleine edge hadden over de AMD's. Zodoende kies ik toch liever voor Intel. Tevens vind ik het voor iemand die lang met hardware doet nog te vroeg om in te stappen op de nieuwe Ryzen experience. Was het een 2e serie geweest van de Ryzen's had ik nog wel anders durven stellen.
In de praktijk blijkt het een prima platform te zijn. Relatief nieuw, maar ook goed toekomstbestendig. Zeker die 1800X is een fantastische CPU en er is een redelijke kans dat ze over 1-2 jaar met een nieuwe AM4-based CPU aankomen.

Ik ben ook iemand die lang met zijn hardware wil doen (planning is 5-10 jaar met deze machine met enkel de GPU als echt geplande upgrade, mogelijk een andere SSD en CPU. Juist dat is voor mij een van de redenen geweest om voor AMD te kiezen.
Toetsenbord en muis, thanks voor de info! Ga ze zeker eens bekijken, maar ik zal mij eerst maar eens in gaan lezen in de wereld van mechanische keyboards. Ik heb werkelijk geen idee wat al die 'switches' nou doen en wat ik moet hebben haha.
Dat is zeker een goed idee. :) Voordeel van de wet koop op afstand is dat het terug kan (daarom durfde ik 'm blind te kopen) maar een beetje inlezen kan geen kwaad. Cherry Red is voor mij wel een heel bewuste keuze geweest. De lineare aanslag zonder "clikmoment" en relatief weinig kracht die je er voor nodig hebt gaven op papier de doorslag. In de praktijk heb ik het nog niet vergeleken met wat anders maar ben ik er ontzettend blij mee. (Daarom dus kort daarna op kantoor hetzelfde toetsenbord aangeschaft maar zonder RGB. Niet nodig op kantoor en ik vond het voor op kantoor -- ik heb 'm zelf betaald -- ook het geld niet waard.)
Ik heb nog geen fans gekozen, dat is zeker geen bewuste keuze, maar ik doe dat meestal aan het einde als ik een idee heb van welke kast ik definitief kies.

In de lijst zoals in de TS staat wel een monitor, dus ik denk dat je die over het hoofd hebt gezien. :)
Hmm. Die heb ik dan inderdaad over het hoofd gezien. :)
Mocht je voor 27" willen gaan kan ik je die van mij aanraden. Misschien niet ieders ding, het zijn "maar" 60Hz monitoren. Yet, als casual gamer is het prima. Wel heb ik d'r 3. Een aantal games die ik speel (ETS/ATS bijvoorbeeld) heeft het echt toegevoegde waarde en als ik werk of hard ga zitten nerden is het ook ontzettend fijn. De bezel is vrij smal en ik zou denk ik nooit meer terug willen naar een kleiner schermoppervlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 13:26
Als je Intel gaat, zou ik het houden op de Maximus X Hero als bovengrens. De Code is nergens voor nodig levert ook amper wat interessants.

Ik heb zelf een Kraken X62. Het is zeker waar dat ze maar een paar graden opleveren t.o.v. een dikke luchtkoeler, maar ze zijn mooi! En daar geef ik persoonlijk zonder problemen geld aan uit.

Als je niet veel anders doet dan gamen zou ik gewoon voor Intel gaan. Ik vind Ryzen een mooi platform met veel waar voor je geld dat goed is in multitasken en creatieve taken, maar in games staat de 8700K gewoon bovenaan. Zeker als je gaat overclocken want de i7 komt best een eindje.

4000MHz RAM? Boven 3200 merk je weinig meer, je hebt zelfs kans dat die CAS latency van 19 dat 4000 kitje de kop kost in performance tegenover een 3200C14 kitje. Intel houdt van hoge snelheid met lage latency. Bij extreem hoge snelheid met hogere latency win je niks.

Dat is een pittig dure voeding, maar het is wel een Titanium en ook de beste in zijn segment dus ja, leuk ding.

Een 27 inch 1440p165 met Gsync, yep daar ga je lol van hebben.

All SSD opslag vind ik persoonlijk een beetje duur, maar het is natuurlijk wel razendsnel en muisstil. Als dat het geld waard is voor jou dan kan je dat doen.

Ik mis de RGB wel een beetje, Ik zou een HUE+ nemen en die strip die ingebouwd zit aansluiten op je losse HUE+ samen met de strips die meegeleverd zijn met de HUE+. Daarna kun je de casefans die geleverd zijn met de H700i uit diezelfde controller trekken en op je moederbord aansluiten voor Asus' eigen industry leading fan control.
Dat controllertje wat bij de H700i zit voor LED en fans kun je net zo goed uit de behuizing halen en in de prullenbak gooien, wat een onding is dat zeg.
Begrijp me niet verkeerd, eigenlijk is het gewoon een HUE+ met fancontroller ingebouwd, maar er zit de een of andere boodschap bij dat hij met behulp van microfoons en temperatuurwaardes de optimale fancurve kan maken mbv artificiele intelligentie. Dat functioneert dus echt van geen kanten en het kalibreer proces is broken.

Wat je ook kan doen is LED strips van Cablemod kopen en die aansluiten op je moederbord en bedienen met Asus Aura. Mbv Aura ben je in staat je moederbord, videokaart en strips te synchroniseren of apart af te stellen, of leuke effecten ten opzichte van elkaar te laten doen via 1 stuk software, zolang het maar Asus of Aura compatible producten zijn.
(De Kraken X62 is niet Aura compatible)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
youridv1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:57:
Als je Intel gaat, zou ik het houden op de Maximus X Hero als bovengrens. De Code is nergens voor nodig levert ook amper wat interessants.

Ik heb zelf een Kraken X62. Het is zeker waar dat ze maar een paar graden opleveren t.o.v. een dikke luchtkoeler, maar ze zijn mooi!

Als je niet veel anders doet dan gamen zou ik gewoon voor Intel gaan. Ik vind Ryzen een mooi platform met veel waar voor je geld dat goed is in multitasken en creatieve taken, maar in games staat de 8700K gewoon bovenaan. Zeker als je gaat overclocken want de i7 komt best een eindje.

4000MHz RAM? Boven 3200 merk je weinig meer, je hebt zelfs kans dat die CAS latency van 19 dat 4000 kitje de kop kost in performance tegenover een 3200C14 kitje. Intel houdt van hoge snelheid met lage latency. Bij extreem hoge snelheid met hogere latency win je niks.

Dat is een pittig dure voeding, maar het is wel een Titanium en ook de beste in zijn segment dus ja, leuk ding.
Ik ben het met bovenstaande punten van youri eens.
Als ik geld teveel zou hebben, dan zou ik ook zeker deze kant op kijken.

Ram verhaal max 3200 met lage latency zou ik zeker aanhouden.

Echter het overclocken, jij zegt dit niet te willen doen dus dan zou ik het houden op een non k versie.
Maar dit zijn processors die (indien delidded) top overclocken en een grotere wint opleveren dan b.v. de x processors met 10 cores. (vriend van mij heeft nog steeds moeite met gamen ic.m. zijn i9-7960x vanwege teveel cores)
Als jij een veelte snelle pc wil hebben, dan zou ik toch echt gaan voor overclocken, ik ben zelf nog geen verhalen tegengekomen betreft instabiliteit en met jouw budget zou de eventueel verkorte levensduur ook niet veel moeten uitmaken. (heb zelf al ruim 8 jaar een i7-920 draaien met een 30-50% overclock, zonder instabiliteit of whatever)

Verder ben ik zelf pas overgestapt op een mechanisch toetsenbord, de k70 lux rapidfire, hier heb ik gemengde gevoelens bij. De looks vind ik super, geweldig mooi apparaat de rode leds zet ik altijd op minimaal. Alleen de keys zijn mij toch eigenlijk nog net te snel, maar dat kan ook komen door de manier hoe dat ik game. Ik houd mijn vingers vaak lichtjes op de toetsen, maar vanwege de rapidfire druk ik deze dus nog net vaak perongeluk in, het wordt wel steeds minder moet ik zeggen na wenning.
Maar als je een mooie strakke look zoekt, dan is de corsair k70 zeer zeker een heel mooi bord.

Als muis heb ik een g403 wireless, welke fijn werkt alleen ligt deze niet zo fijn in de hand als mijn oude G9 (maar hier kan mijn hand ook omheen gegroeid zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 13:26
@Juok Komt omdat je een Rapidfire hebt met MX speed switches. Die zijn gemaakt om licht en snel te zijn. Als je een keyboard met blacks(zwaardere lineaire keys) browns (zwaardere tactile keys) of blue's (nog zwaardere tactile en clicky keys) dan heb je dat probleem niet.

Moeite met gamen? Wat voor moeite dan? Ik weet dat de 7960X niet ideaal is voor gamen door de mesh interconnect, maar welke andere issues dan? (De 7960X heeft trouwens 16 kernen, de 7900X heeft er 10)

De i7 920 had ook gewoon een lage clock van zichzelf dus dan is 50% niet raar. De 8700K draait 4.4 ish tijdens gamen stock of 4.7 als de MCE aanstaat (wat je in je bios beter uitschakelt want je moederbord overvolt veel te erg om die 4.7 stabiel te houden. Zeg 1.38-42 volt) dus van 4.4 naar 5.0-1 is al veel minder van een verschil, 15-20%. Als het mijn 8700K was zou ik hem zo hard draaien als ik zou kunnen met max 1.35-36 volt. Das mijn persoonlijke bovengrens voor een 24/7 overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
@youridv1 we gaan een beetje off topic dus ff een pm gedaan.

Doelde er met de 8700 k op het punt dat de ts niet wilde overclocken terwijl dit in mijn ogen een gemiste kans is i.v.m. wensen ts voor zoveel mogelijk frames.
Ik zie verder geen andere processoren die voor meer fps kunnen zorgen dus overclocken zou dan de beste optie zijn.
Pagina: 1