Ik heb een nogal groot huis met gastenverblijf (30 meter diep en 350+ m2) en heb lang met veel houtje/touwtje overal bereik kunnen krijgen, maar helaas verre van stabiel. Het netwerk bestond uiteindelijk uit 3 x LAN met Fritz repeaters verschillende netwerken, met daarin opgenomen 4 tv's, bioscoopje, chromecasts, apple tv's en de nodige tablets, smarttv's, smartphones etc. In de logs stonden soms 50 apparaten connected. Maar ik bleef maar pielen om het werkend te houden. Ik heb nu Google WIFI aangeschaft (3x) en dat leek zowaar ineens goed te gaan. Binnen minuten klaar en meteen overal dekking. Ik dacht al aan champagne... Totdat men TV wilde kijken. Die hikten alleen. Allemaal. Kennelijk kan ik de Motorola setop boxen niet achter de Google Wifi hangen. De TV kastjes willen alleen direct op de Fritzbox van XS4ALL werken, daar mag kennelijk wel een goedkope switch op zitten (ik er 3 verspreid) maar dan mag er geen Google Wifi tussen zitten. Kortom: netwerk staat nu en stabiel (achter de Google Wifi zit een centrale switch) en alles werkt top. Behalve de Setop/TV's. Die stottereren enorm, niet naar te kijken.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand dit probleem ook gehad heeft.
Iemand een suggestie?
Ik kan me niet voorstellen dat niemand dit probleem ook gehad heeft.
Iemand een suggestie?