Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew.schoone
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
Mijn vraag is:

Goedenavond heren (misschien ook vrouwen), ik heb vandaag mijn Samsung Portable SSD T5 1TB binnen gekregen en ben er heel erg over te spreken. Helaas was de prijs aan de dure kant en wil ik hem absoluut niet kwijtraken. Vandaar mijn vraag of het mogelijk is de Find my phone te downloaden om hem terug te vinden. Bijv. dat als hij ergens anders gebruikt word ik een bericht krijg via deze software.

Toevallig weet ik dat apple ook met een gelijke software werkt voor alle hardware en randaparatuur (draadloze oortjes).

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Samsung Portable SSD T5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb eigenlijk nog niks geprobeerd

Beste antwoord (via Matthew.schoone op 27-01-2018 11:44)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

floorcleaner schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:30:
Mijn kennis over hoe het moet ontbreekt hier, maar is het niet mogelijk via "autorun" iets te starten, net als bij een DVD of usb stick? Misschien weet een andere tweaker meer ?
Al autorun je 800 executables op mijn laptop. Als ik niet op de WiFi zit, geven die 800 executables op geen enkele manier ooit door aan "het internet" waar de SSD zich bevindt.

Sterker nog; er zijn laptops in omloop en in ontwikkeling die ook "signaal" uitzenden zonder SIM-kaart of zonder WiFi. Maar dan nog; als dief stop ik een SSD toch niet in een dergelijke laptop? Dan pak ik wel een leen-laptop van mijn broertje ofzo, zet de WiFi uit, formatteer de SSD en slinger dat ding op Marktplaats.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nee, de SSD en controller heeft zelf geen WiFi / 2G (of beter) mogelijkheid.

En als je zometeen heel lief je SSD aan mij uitleent en die plug ik in een PC zonder internetverbinding (3 seconden werk), weet je dus niet eens waar ik met mijn PC ben/woon/zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:21:
Nee, de SSD en controller heeft zelf geen WiFi / 2G (of beter) mogelijkheid.

En als je zometeen heel lief je SSD aan mij uitleent en die plug ik in een PC zonder internetverbinding (3 seconden werk), weet je dus niet eens waar ik met mijn PC ben/woon/zit.
Gaat inderdaad niet werken.

Wat nog wel zou kunnen is software draaien die de locatie doorgeeft wanneer de SSD aangesloten word op een PC met internet. Dit werkt alleen niet als de firewall van de PC dit niet toelaat. Verder zit je met een wachtwoord op de SSD met encryptie en kom je sowieso niet bij de data van de SSD. De SSD heeft nog wel een kleine partitie voor de software, maar deze is read-only. Ik zie dus geen enkele manier om zoiets met deze SSD voor elkaar te krijgen, ook niet met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-08 21:53
Mijn kennis over hoe het moet ontbreekt hier, maar is het niet mogelijk via "autorun" iets te starten, net als bij een DVD of usb stick? Misschien weet een andere tweaker meer ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Al autorun je 800 executables op mijn laptop. Als ik niet op de WiFi zit, geven die 800 executables op geen enkele manier ooit door aan "het internet" waar de SSD zich bevindt.

Sterker nog; er zijn laptops in omloop en in ontwikkeling die ook "signaal" uitzenden zonder SIM-kaart of zonder WiFi. Maar dan nog; als dief stop ik een SSD toch niet in een dergelijke laptop? Dan pak ik wel een leen-laptop van mijn broertje ofzo, zet de WiFi uit, formatteer de SSD en slinger dat ding op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt 2 partities op zo'n SSD. 1tje waar je data staat en die je kan beveiligen met hardwarematige encryptie. De andere partitie is voor de software en die is read-only. Dan zou je dus die software op de data partitie moeten zetten wat betekent dat je geen wachtwoord met encryptie kan gebruiken. Geen idee of het dan eigenlijk wel kan werken, maar sowieso lijkt mij dit geen optie. Je wil juist die encyptie gebruiken bij zo'n SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-08 21:53
Ja, die encryptie is absoluut een must, maar loopt er na het ingeven van het passwoord geen autorun meer?
Ik dacht dat de WD's dat vroeger deden, maar zeker ben ik er niet meer van wegens te lang geleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De autorun loopt vanaf een read-only partitie die los staat van de data partitie. Dit is een losse chip waarvan je de data niet kan aanpassen. Je kan dus alleen een autorun draaien zonder encryptie of wanneer je het wachtwoord invoert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Wel raar dat je de standaard software op de T5 kan deleten. Dan kom je niet meer in de beveiligde partitie.

En dat je bang bent om hem kwijt te raken. Gewoon voorzichtig mee omgaan en altijd 'aware' zijn waar dat ding ligt. Of anders niet gebruiken.

Mocht je hem kwijtraken. Dan zou ik voor een veel goedkopere variant met m2 behuizing nemen.

Toegegeven er zijn niet veel opties nu nog die dezelfde kwaliteit/prijsverhouding kunnen bieden in zo'n compacte uitvoering.

[ Voor 63% gewijzigd door kevinl op 26-01-2018 10:00 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Pagina: 1