Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Mijn vraag

Ik heb vandaag mijn Konig HDMI witch binnengekregen en daar een Apple TV4K, Ziggo mediabox & een NUC PC op aangesloten via de eerste 3 HDMI in poorten, daarna via de HDMI out poort de switch op mijn tv aangesloten, hierna de stekker in het stopcontact gedaan en de apparaten 1 voor 1 aangezet. Bij de Ziggo mediabox heb ik wel beeld maar geen geluid, bij de andere 2 heb ik zowel geen geluid als geen beeld.

Iemand enige ervaring hiermee of een idee waar het aan kan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
König 4 Poorts HDMI Switch
Televisie: LG 55UH850V

Aangesloten apparaten via de HDMI Switch:
Apple TV 4K 32GB
Intel NUC 6CAYS
Ziggo Horizon.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het probleem gemeld zowel bij König zelf als bij de webwinkel waar ik hem gekocht heb maar nog geen reactie gehad.

Op internet vind ik tot nu toe geen mensen die hetzelfde probleem ervaren.

PSN: Aramius1810

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarom heb je een HDMI switch gekocht? En vervolgens: waarom eentje met HDMI 1.3 poorten? Hier snap ik helemaal niks van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afgezien van het correcte commentaar van @stin00 over HDCP 1.3, alsnog zouden alle apparaten backwards compatible moeten praten en op een bepaald HDMI-signaal met elkaar versturen. Daarbij stel ik zeker ook mijn vragen bij de produktpagina van Konig zelf, bijvoorbeeld: https://www.konigelectron...aar-donkergrijs-550581482

Een resolutie van 2160p bij een data-rate van 3.4Gbps is net aan 15Hz. Ja, het is "4K" maar absoluuuut niet werkbaar voor enig aangesloten apparaat. Tenzij je Windows op 15Hz wil gaan draaien; heb je alleen wel last van trailing mousepointers etc.

Heb je de HDMI-switch bij Azerty gekocht (enige leverancier in Pricewatch)? Zo ja, daar staat op hun eigen pagina in ieder geval duidelijk dat je maximaal 1080p kan praten dus per direct kan je geen gebruik maken van de maximale resolutie van je Apple TV, je NUC en (met nieuwe DOCSIS-standaard) ook niet van Ziggo over een paar jaar ofzo.

Ben al met al bang dat je een miskoop hebt gedaan aan de switch maar hoor graag of mijn aannames/constateringen in lijn vallen van de verwachting die je had bij aankoop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
stin00 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:58:
Waarom heb je een HDMI switch gekocht? En vervolgens: waarom eentje met HDMI 1.3 poorten? Hier snap ik helemaal niks van
Ik heb een HDMI Switch gekocht omdat ik in mijn TV maar 3 HDMI ingangen heb en totaal 5 HDMI apparaten, ik werd gek van het de hele tijd wisselen van de kabels.

Ik heb de verkeerde switch toegevoegd aan dit topic, het is deze pricewatch: König 4-poorts HDMI-schakelaar 4x HDMI-ingang - HDMI-uitgang

Deze heeft wel HDMI 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:11:
Afgezien van het correcte commentaar van @stin00 over HDCP 1.3, alsnog zouden alle apparaten backwards compatible moeten praten en op een bepaald HDMI-signaal met elkaar versturen. Daarbij stel ik zeker ook mijn vragen bij de produktpagina van Konig zelf, bijvoorbeeld: https://www.konigelectron...aar-donkergrijs-550581482

Een resolutie van 2160p bij een data-rate van 3.4Gbps is net aan 15Hz. Ja, het is "4K" maar absoluuuut niet werkbaar voor enig aangesloten apparaat. Tenzij je Windows op 15Hz wil gaan draaien; heb je alleen wel last van trailing mousepointers etc.

Heb je de HDMI-switch bij Azerty gekocht (enige leverancier in Pricewatch)? Zo ja, daar staat op hun eigen pagina in ieder geval duidelijk dat je maximaal 1080p kan praten dus per direct kan je geen gebruik maken van de maximale resolutie van je Apple TV, je NUC en (met nieuwe DOCSIS-standaard) ook niet van Ziggo over een paar jaar ofzo.

Ben al met al bang dat je een miskoop hebt gedaan aan de switch maar hoor graag of mijn aannames/constateringen in lijn vallen van de verwachting die je had bij aankoop.
Zoals ik al zei tegen stin00:

Ik heb een HDMI Switch gekocht omdat ik in mijn TV maar 3 HDMI ingangen heb en totaal 5 HDMI apparaten, ik werd gek van het de hele tijd wisselen van de kabels.

Ik heb de verkeerde switch toegevoegd aan dit topic, het is deze pricewatch: König 4-poorts HDMI-schakelaar 4x HDMI-ingang - HDMI-uitgang

Deze heeft wel HDMI 1.4

Ik heb hem gekocht bij Kabelshop.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat is dus exact de switch die ik hierboven benoem; de specificaties kloppen niet. Al zou dat ding wel volledig 1.4 kunnen praten, is de maximale output 2160p30 oftewel 30Hz op 3840x2160 pixels. Je TV heeft HDMI2.0a dus ik begrijp simpelweg niet waarom je iets koopt wat dus geen 4K aankan op meer dan 30Hz.

Nog een observatie; Apple 4K stuurt, bijvoorbeeld een True-HD signaal uit als je een film huurt. Dat ga je dan afspelen op je 20W stereo-speakers in je TV? Dat klinkt, in mijn ogen, als kapitaalvernietiging, maar dat is mijn mening.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:27:
[...]

Dat is dus exact de switch die ik hierboven benoem; de specificaties kloppen niet. Al zou dat ding wel volledig 1.4 kunnen praten, is de maximale output 2160p30 oftewel 30Hz op 3840x2160 pixels. Je TV heeft HDMI2.0a dus ik begrijp simpelweg niet waarom je iets koopt wat dus geen 4K aankan op meer dan 30Hz.

Nog een observatie; Apple 4K stuurt, bijvoorbeeld een True-HD signaal uit als je een film huurt. Dat ga je dan afspelen op je 20W stereo-speakers in je TV? Dat klinkt, in mijn ogen, als kapitaalvernietiging, maar dat is mijn mening.
Nee ik heb een geweldige LG Soundbar + Subwoofer dus aan geluid heb ik niets te klagen.

Maar behalve dat dit apparaat dus geen volledige 4K kan weergeven hebben jullie ook geen idee waarom die het niet doet?

En hebben jullie een betere oplossing dan deze HDMI switch?

Pagina: 1