Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb 2 studio monitoren van krk de rokit6, nu ben ik verhuisd en heb ik ze daar weer neergezet. en nu geven ze een soort vervelend gepiep/gezoem constant op de achtergrond als deze aangesloten zijn op de computer. ik heb een externe geludiskaart en daarmee is het ook hetzelfde. als ik de volume knop op de achterkant harder zet word dit geluid ook harder.

ik heb een nieuwe kabel gehaald Rood+wit Tulp naar aux en hier hetzelfde probleem mee.

het probleem is wel weg zodra ik de aux kabel in mijn pixel2XL stop met de meegeleverde usb-C naar aux adapter.

Wat ik ook geprobeerd heb is omdat dit mogelijk een aarding probleem is, is een haspel vanuit de meterkast waar ik een zeker weet dat het stopcontact geaard is geprobeerd en geen verschil.

Mijn studio headset heeft overigens nergens gepiep/gezoem, niet in 1 van de 2 geluidskaarten

ik hen dit ook nog geprobeerd:
-PC ontstoft
-losse kabels of ventilatoren los en vast gedaan
-geluid aan de voorkant losgekoppeld
-geluid aux in de monitor gestopt die gevoed word met displaypoort en ook een aux aansluting heeft.
-1 van de 2 speakers lost gekoppeld, probleem is dan nogsteeds op de aangesloten speaker

Hier nog een keer de link met het geluid
kan iemand mij helpen. ik ben ten einde raad

[ Voor 6% gewijzigd door Skadrow op 24-01-2018 20:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Eevblog heeft repair video's online staan over deze speakers/studio monitoren:

YouTube: EEVblog #1072 - KRK Rokit 6 Studio Monitor Speaker Repair

YouTube: EEVblog #1073 - MORE KRK Rokit Black Gunk Speaker Repair

[ Voor 2% gewijzigd door pentode op 12-04-2018 10:41 . Reden: aanvulling ]

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThommyT
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-02-2019
Ik heb exact hetzelfde gehad na het verplaatsen van mijn pc met rockits.
Van alles geprobeerd, kabels vervangen, andere groep, externe geluidskaart gekocht tot de dimmers in huis uit๐Ÿ™ˆ helaas niks mocht baten. Heb toen een oud niet geward stopcontact gepakt en hups probleem was weg. De ruis/piep/gerommel wat ik door de rockits hoorde nooit meer terug gehad๐Ÿ‘Œ๐Ÿป๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Toevallig dit euvel opgemerkt nu ik sinds gisteren de Krk Rokit 5 ontving en aansluit op de Mac Mini via 3.5mm stereo jack naar 2x cinch.

Ook alles geprobeerd van wandcontactdozen, wisselen etc.

Uiteindelijk mijn oplossing was gebleken eenvoudiger:
Vanaf de mac mini heb ik elk snoer met tape aan de zijkant van het bureauwerkblad naar de speaker geleid. Daarmee verdween het euvel, ook na pauzeren/herstarten van muziek, en na reboot van de Mac.
Kennelijk is er toch signaal opgevangen wat dan door de Rokit hoorbaar wordt.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens EEVBlog zijn ze gewoon niet goed ontworpen qua versterking:
YouTube: EEVblog #1118 - Why Are Studio Monitors Noisy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
bouwfraude schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:52:
Volgens EEVBlog zijn ze gewoon niet goed ontworpen qua versterking:
YouTube: EEVblog #1118 - Why Are Studio Monitors Noisy?
was inmiddels al opgelost met een analoog naar digitale converter waardoor je de aarde kwijt raakt en dus ook het geruis en zacht piepend geluid. koste 25euro en maakt de audio kwaliteit niet minder.
Pagina: 1