Play-asia - douanekosten vooraf betaald?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.294 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste alle,

Ik heb Nier: Automata voor de PS4 besteld voor €48,- nu is deze onderschept bij de douane. En moet ik nog eens €20,- bij betalen. Heb 30 dagen de tijd hiervoor. Ik heb wel €4,- hiervoor extra moeten betalen, was de enige optie.

Echter staat er dit bij de verzendkosten:
"Hassle free doorstep delivery with customs clearance to your destination, parcel tracking and import tax paid.
Import tax prepaid. Delivery right to your door step without the hassles to go to your customs office."

Dat betekent dat zij de douanekosten vooraf betalen? Haas is dus niet gebeurd in mijn geval.

In hoeverre kan ik hiermee naar Play-asia mailen?

Ze staan niet slecht qua winkel. En vaak positief. Af en toe negatief. Maar dat heb je overal wel.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
Wat zeggen ze bij Play-Asia als je contact met ze opneemt? Als zij aangeven dat import tax betaald is, en dit niet het geval blijkt te zijn mogen zij toch een oplossing voorstellen?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Wat houdt je tegen om je bericht wat je hier hebt gepost te kopieëren en te plakken in een bericht richting Play-Asia?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.play-asia.com/info/helpcustoms
Customs

You may be subject to import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country. Additional charges for customs clearance must be borne by you; we have no control over these charges and cannot predict what they may be. Customs policies vary widely from country to country and you should contact your local customs office or check their website for more information. Additionally, when ordering from Play-Asia.com, you are considered the importer of record and must comply with all laws and regulations of the country in which you are receiving the goods.
Dus dat spreekt het weer tegen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij heb je 3 manieren voor verzending, 1 ervan is europe economy (ofzo), daar zou dus die customs/import prepaid optie in zitten.
Kwestie van contact met hun opnemen, kijken wat hun verhaal gaat worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Heb een bericht gestuurd naar hun, wou niet als zijkerd overkomen. Was wel boos moet ik eerlijk zeggen. Beetje een woedende bericht gestuurd. Kan je ook negeren en je geld terug krijgen?

Je moet dit bedrag van €4,- betalen (geen gratis verzending) omdat hun de douanekosten "vooraf" betalen. Heb gezegd hierin staat duidelijk prepaid bij Play-asia.

Dus wachten op antwoord. Zal meteen dit hier droppen. Weten mensen meteen voor in de toekomst.

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 25-01-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:03
Nu ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik de Shadow of Colossus Special Edition niet heb gepreorderd bij Play-Asia.

Hopelijk krijg je goed nieuws. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij zit de verwarring in "import duty" en "import tax". Ondanks dat in het Engels deze termen vaak door elkaar worden gebruikt, is het verschil als volgt voor sommige bedrijven.
  • Standard shipping: het label zal ook niet altijd laten zien wat er in het pakket zit. Als de douane dus een pakket wil controleren, maken ze het open. Als er geen bon/order in zit, gaat de douane naar de volgende stap
  • Er wordt uitgezocht wat voor item je besteld hebt (eventueel revisie etc etc etc) en op basis daarvan wordt een bon/prijs opgesteld. En dan wordt bepaald wat eventuele heffingen zijn.
  • Heffingen (BTW etc) worden doorberekend aan de geadresseerde
De $4 die jij aan Play hebt betaald is om te voorkomen dat stap 1 en het eerste stuk van stap 2 plaatsvinden. De waarde en type produkt van een order staat op het label aan de buitenkant van de envelop/doos. Oftwel, je betaalt $4 om te voorkomen dat de douane de doos/envelop opentrekt, mogelijk je produkt beschadigt/kwijtraakt en/of verkeerd klassificeert.

Maar hou me ten goede; de laatste keer dat ik bij PA iets besteld heb, was 6 jaar geleden maar dit was ongeveer de uitleg die ik toen kreeg. De kleine letters van PA zoals in Room42 in "Play-asia - douanekosten vooraf betaald?" laten ook duidelijk zien dat P niet van elk land elke dag de BTW en vrijstelling in de gaten houdt; ik denk dat je redelijkerwijs ook niet kan verwachten dat PA dit dus prepaid afkoopt, zeker niet als je zelf weet dat een BTW/invoer $20 zou moeten zijn en je hoeft maar $4 te betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2018 13:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Als je het negeert en ze sturen het terug. Kan je dan je geld terug eisen dan. En kan je met dezelfde tracking nummer het ook nog eens traceren met de heen weg terug. Want nu zou het spel dus mij €70,- kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

theduke1989 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:30:
Als je het negeert en ze sturen het terug. Kan je dan je geld terug eisen dan. En kan je met dezelfde tracking nummer het ook nog eens traceren met de heen weg terug. Want nu zou het spel dus mij €70,- kosten.
Natuurlijk kan je je geld terug eisen. De vraag is of je het daadwerkelijk terug gaat krijgen. Ik zou gewoon die extra kosten betalen en hier van leren voor de volgende keer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Tsurany schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Natuurlijk kan je je geld terug eisen. De vraag is of je het daadwerkelijk terug gaat krijgen. Ik zou gewoon die extra kosten betalen en hier van leren voor de volgende keer.
Kan je me vertellen of dit iets nieuws van ze is of dat ik in her verleden gewoon erg veel geluk heb gehad? Vroeger vaak besteld bij PA. Soms wel 3-5 games per maand. En nog nooit iets als dit meegemaakt echt nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
Wacht, je spel was €48? (Of €48 totaal met verzending?)

Ten eerste als je koos voor economy shipping is dat ZONDER vooruitbetalen van eventuele heffingen, gewoon standaard verzending dus.

Airmail heeft een optie om heffingen vooruit te laten betalen, die verzendmethode is vaak zelfs paar cent goedkoper dan economy en DAARBOVENOP komen de invoer kosten die je vooruit betaald.

Op een bedrag van €48 betaal je dus 21% aan heffingen, dat is geen 4 euro maar eerder €9 puur aan de heffingen (tenzij je verhaal niet duidelijk is).

Verzending is trouwens nooit gratis bij Play-Asia, alleen bij sommige acties.

Mocht je de heffingen hebben vooruit betaald dan kun je die van Play-Asia terug eisen en het aan de douane betalen, maar dan krijg je 13 euro bovenop aan administratiekosten van de douane zelf (daarom betaal ik invoer kosten vooraf, ik gun de douane die €13 a €18 euro puur aan zogenaamde administratie kosten gewoon niet)

Heb je eventueel een screenshot van je betaling? Als je werkelijk heffingen hebt vooruit betaald staat dat er altijd tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 25-01-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48
Je hoor je een topic te openen over dit soort zaken na het uitzoeken van alles dat je al wordt aangedragen door andere bezoekers: de voorwaarden van Play-Asia doorpluizen en wat er is voortgekomen uit contact met hun support.

Dus: neem eerst eens zelf contact op met Play-Asia voor je topics gaat openen.[/]

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 25-01-2018 21:58 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.