Toon posts:

Oliepeil Audi A5 2009 2.0TDI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn boordcomputer detecteert een te laag niveau van mijn oliepeil en zegt me een liter olie bij te vullen . Wanneer ik dit deed, de motor startte , bleef de melding voorkomen op het display . Ik verondertelde dat ik er nog wat bij moest kappen, dus hup nog een half litertje erbij.... nog steeds te foutmelding .
Mijn type motor heeft geen oliepeilstok .
Ik heb me reeds laten vertellen dat dit een contact aan de motorkap kan zijn alsook de druksensor onderaan het carter .

Mensen die ervaring hiermee hebben ?

En indien de sensor aan de motorkap, waar moet ik die zoeken ?

thx

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Makkelijkste en beste oplossing IMHO is een oliepeilstok aan te schaffen, die is te krijgen bij de dealer.
Typisch zo'n geval van meest eenvoudige en betrouwbaarste manier van vloeistofniveaus peilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet nodig...

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 25-01-2018 00:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:01

JdM

Humbled

En als de sensor kapot is, heb je nu dus mogelijk 1,5 liter teveel motorolie erin zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Bij mijn BMW actualiseert de auto de meting van het oliepeil pas als de olie op temperatuur is. Tot dat moment blijf je de meest recente peiling zien. Als je uitsluitend korte ritjes maakt, kan het dus zijn dat je telkens de oude meting ziet terugkomen. Na het bijvullen moet je volgens de handleiding tot maximaal een halfuur onderweg zijn voordat de melding verdwijnt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:15:
mijn boordcomputer detecteert een te laag niveau van mijn oliepeil en zegt me een liter olie bij te vullen . Wanneer ik dit deed, de motor startte , bleef de melding voorkomen op het display . Ik verondertelde dat ik er nog wat bij moest kappen, dus hup nog een half litertje erbij.... nog steeds te foutmelding .
Mijn type motor heeft geen oliepeilstok .
Ik heb me reeds laten vertellen dat dit een contact aan de motorkap kan zijn alsook de druksensor onderaan het carter .

Mensen die ervaring hiermee hebben ?

En indien de sensor aan de motorkap, waar moet ik die zoeken ?

thx
Als je er zelf geen weet van hebt, ga dan naar een garage. Random olie bijvullen kan voor vervelende kosten zorgen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12

Typhone

Who Dares Wins

Het verschil tussen min en max is bij volgens mij alle Duitse auto's 1 liter.
Je hebt nu dus minimaal een halve liter teveel erin zitten. Meest waarschijnlijke scenario is dat de sensor gewoon defect is. Zomaar een halve liter erbij klappen is wat @Hackus zegt. Tip: wacht daar absoluut niet te lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Geen oliepeilstok? Welke achterlijke verzint dat? Hoe weet je dan hoeveel er bij moet? 8)7

Teveel olie in de motor is net zo slecht als te weinig olie overigens, dus ga er mee naar de garage.

[ Voor 36% gewijzigd door FastFred op 25-01-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Motorkapsensor zit bij de motorkapslot aan de voorzijde deze
kan kapot zijn of de stekker los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tomatoman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:22:
Bij mijn BMW actualiseert de auto de meting van het oliepeil pas als de olie op temperatuur is. Tot dat moment blijf je de meest recente peiling zien. Als je uitsluitend korte ritjes maakt, kan het dus zijn dat je telkens de oude meting ziet terugkomen. Na het bijvullen moet je volgens de handleiding tot maximaal een halfuur onderweg zijn voordat de melding verdwijnt.
Nop, die laat gewoon 'measuring'.
FastFred schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:09:
Geen oliepeilstok? Welke achterlijke verzint dat? Hoe weet je dan hoeveel er bij moet? 8)7

Teveel olie in de motor is net zo slecht als te weinig olie overigens, dus ga er mee naar de garage.
Zelfde bij BMW, zeer moeilijk toen ik de olie ververstte en niet wist of er nu genoeg bijzat. Ik had schrik om te rijden met te weinig olie!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Even los van handige motoren zonder peilstok, waarom zorgt een motorkapsensor voor een lage oliewaarschuwing?
Die detecteert toch puur of je motorkap open of dicht is tijdens het rijden?

Ragdoll duidelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 27-01-2018 16:07 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49

InFamous

excommunicado

@Verwijderd Bij Audi moet de motor warm zijn en het contact 2 minuten aan staan, als je MMI hebt kan je via de knop car je oliepeil stand zien.

Je motorkap openen reset deze meting weer en dan duurt het weer twee minuten. Dus even geduld hebben en de meter loopt vanzelf op.

[ Voor 8% gewijzigd door InFamous op 27-01-2018 13:07 ]

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1