Welke autospeakers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06 09:41
Hallo allemaal,

Ik heb nu een maand een Twingo 1 uit 2001. Hierbij zat geen auto radio dus heb Pioneer MVH-S300BT (met bluetooth) gekocht. Dit werkt allemaal prima, maar als ik het geluid wat harder zet en bij veel bass dan lijkt het of de speakers niet goed zijn. In de speakers zitten scheuren dus ik wil dit vervangen.

Ik heb 2 speakers in het dashboard, in beide deuren 1 dus totaal 2 en achter 2. Nu is de vraag welke kan ik daar het beste in doen.

Ik heb zelf als gekeken, maar ik kom er niet uit. Ik kan de speakers wel op meten, maar ik las dat je dat op meerdere manieren kunt meten. Ik wil dus niet te grootte speakers hebben.

Dan zit ik er nog meer met 1 weg, 2weg of 3 weg luidspreker?

Ik wil er niet veel aan uitgeven, maar het moet wel redelijk klinken en ook bij een wat hogere volume.

Kan iemand mij hierbij helpen? Door alle informatie weet ik het niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:25

Dhrax

Prog Lord

Speakers werkt op basis van diameter, als je weet hoeveel ruimte je hebt dan kan je hierop speakers aanschaffen. Alles zal direct beter klinken. Ik zou persoonlijk kiezen voor een leuk 2-weg setje. Houd er ook rekening mee dat je een verloop stekker nodig hebt voor het aansluiten. Voor Renault worden deze dacht ik per 2 verkocht, te vinden bij de betere autoshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
Ik moet eerst nog opmeten hoeveel ruimte ik heb voor de speaker. Dit gaat nog wel even duren, omdat ik het heel druk heb.

Ik zal dus voor 2-weg speakers gaan.

Alleen weet ik nu niet hoe ik die speaker moet meten. In de link staat staat een afbeelding met manieren om te meten.

https://afbeelding.im/JQVRlX15

Op welke manier moet ik meten? En maakt dit ook nog uit bij de verschillende types(de ronde speakers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 19:27
DAX23E schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:04:
Ik moet eerst nog opmeten hoeveel ruimte ik heb voor de speaker. Dit gaat nog wel even duren, omdat ik het heel druk heb.

Ik zal dus voor 2-weg speakers gaan.

Alleen weet ik nu niet hoe ik die speaker moet meten. In de link staat staat een afbeelding met manieren om te meten.

https://afbeelding.im/JQVRlX15

Op welke manier moet ik meten? En maakt dit ook nog uit bij de verschillende types(de ronde speakers)?
De afmetingen van de schroefgaten moeten overeenkomen, anders kan je ze niet vastdraaien?
De diepte is veelal geen probleem, maar als je toch bezig bent kan je die net zo goed ook even opmeten en kijken hoeveel extra marge je hebt.

Edit, inderdaad zoals op de afbeelding, aan jou hoe je de meetlat vasthoud :P

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 25-01-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
Ik denk dat je mij verkeerd heb begrepen. Stel ik koop een 10cm speaker wat is dan die 10 cm? Is dat zoals bij A, B of C. Ik begrijp dat die schroefgaten overeen moeten komen zou dat die 10cm zijn? of de buiten kant, want bij de speakers achter valt dit in een soort rond buisje dus moet dat goed passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
maat A wordt speaker grote mee opgemeten...
Als je nou op Google eens: "twingo 2001 speaker maat" intikt zie je op de eerste resultaat al dat er in de deuren 13cm speakers zitten en in t dashboard tweeters. (verder heb ik niet gekeken, heb niks met die franse auto's

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-07 11:00
Deuren zitten 13cm en de tweeters in het dash als het goed is. Ik zou even naar een caraudio shop in je buurt zoeken.

Geen jbl of kenwood, dat soort meuk kopen.

Als je voor betaalbare goede kwaliteit wilt kan ik je ten harte rockford fosgate aanraden. Kost ongeveer 100 euro voor een component set voor.

Als je iets meer te besteden heb, neem dan moral!

De speaker mounts (schroefgaten) kunnen afwijken maar daar heb je beugels voor. Soms hebben de standaard speakers (als deze er nog inzitten) een stekker. Hier kan je een verloopkabeltje voor halen, of afknippen en gebruik maken van kabelschoentjes

[ Voor 25% gewijzigd door misterd11 op 25-01-2018 19:25 ]

Pagina: 1