Monitor met USB-C aansluiting voor nieuwe Macbook Pro 13"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Goedendag allen,

Recent heb ik een Macbook Pro (2017) 13'' aangeschaft. Nu ben ik in de markt voor een nieuw beeldscherm, aangezien ik van plan ben meer thuis te gaan werken.

Het scherm zal voornamelijk gebruikt worden voor officewerkzaamheden, internet browsing, en het kijken van video's.

Ik ben op zoek naar een beeldscherm rond de 27'' al zijn andere afmetingen ook prima. Ik wil graag dat het scherm een USB-C (Thunderbolt 3) verbinding kan maken met de laptop, zodat ik de laptop via één kabel op het scherm kan aansluiten en kan opladen. Daarnaast zou het handig zijn, dat ik het beeldscherm ook als USB-hub kan gebruiken voor bijvoorbeeld mouse/keyboard en andere zaken. Ik ben in de prijsrange van €300-600 aan het kijken.

Zelf heb ik enkele voorbeelden gevonden, zoals:
1) HP Envy 27s: https://tweakers.net/pric...07/hp-envy-27s-zwart.html
2) LG 27UD88: https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/
3) BenQ PD2710QC: https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/

De laatste ligt buiten mijn price range, maar BenQ levert vaak kwaliteit. Voorlopig neig ik naar de HP Envy.

Nu vraag ik mij af of bijgevoegde schermen wel degelijk aan mijn wensenlijst kunnen voldoen. Daarnaast vrees ik, dat ik wellicht een scherm koop dat veel beter presenteert dan mijn gebruikswensen nodig hebben en ik daardoor best in een lager prijsspectrum kan gaan zitten. Of misschien kan ik beter een aparte USB-hub kopen met een andere beeldscherm zonder USB-C.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het aansluiten van hun Macbook op een USB-C monitor, en tips of advies hebben?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 11:48
Ik heb een Macbook Pro (2016) en heb sinds een paar weken deze: pricewatch: LG 29UM69G-B Zwart. Buiten de USB-C aansluiting en de prijs, valt ze op geen enkele manier binnen je vereisten. Maar ik vind het erg prettig om breedbeeld te hebben om thuis te werken. Dus dat kan ik je wel aanraden. Verder eigenlijk echt tevreden over de mogelijkheden van dit scherm.Dus misschien kan die breedbeeld een extra tip zijn :-)
Als onze verbouwingen thuis gedaan zijn en ik een echt bureau heb, ga ik wel een USB-Dock kopen om alles aan te sluiten. Die kan je dan onder je bureau wegstoppen waardoor je ook maar 1 kabel op je bureau hebt. Als je het scherm als hub gebruikt, moet je meerdere kabels al heel goed wegsteken om er niets van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 21:24
Zijn alledrie natuurlijk overkill voor je eisen. Let wel op dat het scherm genoeg stroom geeft om op te laden. Dat is niet vanzelfsprekend bij usb c monitoren. Ik weet niet of je perse nieuw wilt?

Deze staat op marktplaats: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Op eBay zijn ze ook wel te vinden voor scherpe prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Ik gebruik zelf de pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart.

Deze zit met 1 usb-c kabel in mn laptop. (mbp 2017 ''17).

In het scherm zit nog een lan -> usb converter.
Hierdoor hoef ik maar 1 kabel in mn laptop te doen voor zowel bedraad internet als het opladen van mn laptop. Ook zitten er nog 2 lightning kabels in voor het opladen van mijn keyboard / touchpad

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 15:35
Ik heb zelf vorige week deze aangeschaft: pricewatch: LG 24UD58-B Zwart for mijn 13" macbook pro 2017. Bevalt zeer goed. De 4k resolutie in combinatie met 24" zorgt voor een mooie retina resolutie. Aangesloten met een display port naar USB-c kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 17:36
Ik ben zelf in het bezit van de HP Envy 27S, maar let op dat deze versie GEEN USB-C heeft.
dit staat dan wellicht op het pklaatje, maar hij zit er toch echt niet op.

(dit zie je ook als in verder in de specs kijkt)

Overgiens, ik gebruik 'm in combinatie met een TB3 naar Displayport verloopje, en een USB hub en dat werkt prima. (je hebt meer smaken verloopjes, die het ook netjes in 1 kabeltje kunnen proppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

henri8096

BIM is not a software!

Let op, de HP Envy 27s had USB-C.
De vroege versie's van dit model had het wel, maar ergens in augustus/september vorig jaar hebben ze dat er uit gehaald.
Dus als je er nu één koopt heeft die dat niet meer.

Ik had zelf ook deze Envy op het oog, echter toen ik hem wou kopen was USB-C verdwenen.
Uiteindelijk ben ik voor de LG 27UD88 gegaan, en ik ben er zelf erg tevreden over.
Het 4K scherm is heerlijk scherp en een goede kleurweergave. Opladen via USB-C gaat prima, en TB en Muis zitten er ook aan verbonden.
Oftewel, één kabeltje er in en klaar.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
Ontzettend bedankt voor de input allen. Jammer dat de HP Envy 27s geen USB-C ondersteuning (meer) heeft. Qua style en looks vond ik dat toch de meest aantrekkelijke optie. Een aparte hub aanschaffen overweeg ik voorlopig nog niet, en het zou mooi zijn als het scherm daarnaast als USB-hub kan dienen. Voorlopig geniet de LG 27UD88 dan ook mijn voorkeur, maar qua vorm vind ik het een behoorlijke robuuste/lompe unit. Een tweedehands LG Ultrafine is ook altijd nog een mogelijkheid.

Ik heb nog even verder gekeken, en heb ook de volgende opties gezien. Zou dit een alternatief voor de LG kunnen zijn qua gebruik en eenzelfde functionaliteit?

-Lenovo ThinkVision P24h: https://tweakers.net/pric...inkvision-p24h-zwart.html
-Phillips 258B6QUEB/00: https://tweakers.net/pric...b-00-zwart/specificaties/
-Acer H7 H277HY: https://tweakers.net/pric...rijs-zwart/specificaties/
-HP EliteDisplay E273m (http://store.hp.com/Nethe...d=1FH51AT&opt=ABB&sel=MTO) al denk ik dat deze beperkt is in zijn USB-C functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

De LG 27UD88 is nu wel mooi in de aanbieding bij de MediaMarkt

pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@Syriam Ik ga ook de LG 27UD88-W aanraden. Prachtige 4K-monitor die het Retina-scherm van je MacBook complimenteert. Je wil nu niet op een lage resolutie monitor gaan zitten werken. En zoals aangegeven, flink in de aanbieding bij de Mediamarkt.

Als je van die voet af wilt, hang hem aan een monitorbeugel! Ik heb zelf mijn LG 27UD58 aan een Arctic W1-3D monitor arm hangen en dat is echt fantastisch. In elk denkbare richting verstelbaar en de monitor is nu ook in portretstand te gebruiken. Als je niet in je muur wilt boren of de monitor op een vaste plek wilt hangen is er ook een versie die je aan je bureau klemt: Arctic Z1-3D

[ Voor 48% gewijzigd door Balance op 26-01-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Syriam schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:55:

Ik heb nog even verder gekeken, en heb ook de volgende opties gezien. Zou dit een alternatief voor de LG kunnen zijn qua gebruik en eenzelfde functionaliteit?

-Lenovo ThinkVision P24h: https://tweakers.net/pric...inkvision-p24h-zwart.html
-Phillips 258B6QUEB/00: https://tweakers.net/pric...b-00-zwart/specificaties/
-Acer H7 H277HY: https://tweakers.net/pric...rijs-zwart/specificaties/
-HP EliteDisplay E273m (http://store.hp.com/Nethe...d=1FH51AT&opt=ABB&sel=MTO) al denk ik dat deze beperkt is in zijn USB-C functionaliteit.
Ik heb ze niet allemaal in detail bekeken, maar wat ik er van gezien heb, betwijfel ik of deze opties
het opladen van je macbook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melandri
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Toevallig kom ik dit tegen...ik worstel met hetzelfde. Ik heb echter de LG Ultrafine 4k, maar ik word er doodmoe van. Heb F.lux erop, blauw eruit gefilterd, maar achter mn macbookpro kan ik de hele dag en avond werken maar op dt ding niet. Daarnaast vind ik m ook wel klein. Ik mis het gevoel wat relaxed surfen op het web, je blijft maar worstelen met letergroote ed. Ik heb m gekregen dus ook niet zelf uitgezocht, maar ik gebruik m voor werk en doe niks grafisch.

iemand een tip? Ligt t aan mij, is er een oplossing, of gewoon naar 27 inch LG verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrianoG
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2021
Ik heb ook in hetzelfde schuitje gezeten.. Eindstand de LG 27UD88 gekocht en super tevreden mee.. Alles via 1 kabel en mn speakers op een usb poort van het scherm aangesloten, wel zo handig met een 15" 2017 MBP zonder usb. Opladen werkt overigens ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 20:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zit ook al een tijdje te kijken. Ik heb destijds een 27UD58 gekocht, en qua beeldkwaliteit ben ik daar prima tevreden mee, maar ik wil sowieso een extra adapter voor bij m'n 15" MBP en dan het liefst in de vorm van een dock voor wat extra poorten. Dan tik je echter al snel de €300 aan en is het misschien makkelijker om voor een monitor te gaan met alles geïntegreerd.

Overigens komt de opvolger van de 27UD88 er alweer aan, het zal vast niet lang meer duren voordat ie te krijgen is aangezien alle specs al bekend zijn:
pricewatch: LG 27UK850-W Zilver

Het grote voordeel lijkt HDR10 met HDCP2.2 ondersteuning. De adviesprijs is volgens de Amerikaanse website verder hetzelfde, dus misschien drukt het de prijs van het oude model nog wat naar beneden.

Het grote nadeel van beide monitoren vind ik toch dat ze maar tot 60W opladen. Ik ben een beetje bang dat het niet voldoende is als ik aan het gamen ben. Dus dan is een externe dock met 85W opladen wellicht toch slimmer... Keuzes, keuzes.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
Ik had ondertussen gehoopt dat de prijs iets zou dalen van de LG 27UD88 of dat er andere alternatieven zouden opduiken, maar vooralsnog ben ik niets tegengekomen.

Ik ga daarom morgen ook de LG maar aanschaffen, tenzij er hier mensen zijn die ondertussen een beter alternatief hebben gevonden of die mij aanraden om toch nog even te wachten op een mogelijke prijsdaling.

De nieuwe LG (de pricewatch: LG 27UK850-W Zilver is ook geen slechte optie, maar mist mijns inziens toch een paar waardevolle normale USB aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Syriam schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:27:
Ik had ondertussen gehoopt dat de prijs iets zou dalen van de LG 27UD88 of dat er andere alternatieven zouden opduiken, maar vooralsnog ben ik niets tegengekomen.

Ik ga daarom morgen ook de LG maar aanschaffen, tenzij er hier mensen zijn die ondertussen een beter alternatief hebben gevonden of die mij aanraden om toch nog even te wachten op een mogelijke prijsdaling.

De nieuwe LG (de pricewatch: LG 27UK850-W Zilver is ook geen slechte optie, maar mist mijns inziens toch een paar waardevolle normale USB aansluitingen.
Ik zou gewoon voor de 27UD88 gaan, ik heb hem zelf ook en bevalt echt uitstekend.
De HP Envy was kwalitatief echt een stuk minder qua beeld, die heb ik dan ook geruild voor de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Syriam schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:27:
In tegenstelling tot de UD88 ondersteund deze echter wel HDR10.
Maar evengoed, is de 27UD88 nog steeds een fijne monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
Nou, kogel door de kerk: scherm aangeschaft. Prachtig scherm, synchroniseert top, USB-hub erbij werkt ook prima!

Enige euvel: de monitor arm sluit niet goed aan op het voetstuk waardoor de arm scheef staat (de arm of het voetstuk los staan beiden wel weer recht, dus het zit echt in de aansluiting). Opgelost met een tandenstoker ter stabilisering, maar ideaal is het niet. Is dit een bekend issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 10:54
Veel plezier met je monitor!

Even aanhaken, is er een vergelijkbare monitor, met USB-C, maar dan 21 of 24 inch?

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat 21" betreft wel: de LG UltraFine 4k 21.5" die in samenwerking met Apple is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_B13
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2024
--MeAngry-- schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:49:
Ik zit ook al een tijdje te kijken. Ik heb destijds een 27UD58 gekocht, en qua beeldkwaliteit ben ik daar prima tevreden mee, maar ik wil sowieso een extra adapter voor bij m'n 15" MBP en dan het liefst in de vorm van een dock voor wat extra poorten. Dan tik je echter al snel de €300 aan en is het misschien makkelijker om voor een monitor te gaan met alles geïntegreerd.

Overigens komt de opvolger van de 27UD88 er alweer aan, het zal vast niet lang meer duren voordat ie te krijgen is aangezien alle specs al bekend zijn:
pricewatch: LG 27UK850-W Zilver

Het grote voordeel lijkt HDR10 met HDCP2.2 ondersteuning. De adviesprijs is volgens de Amerikaanse website verder hetzelfde, dus misschien drukt het de prijs van het oude model nog wat naar beneden.

Het grote nadeel van beide monitoren vind ik toch dat ze maar tot 60W opladen. Ik ben een beetje bang dat het niet voldoende is als ik aan het gamen ben. Dus dan is een externe dock met 85W opladen wellicht toch slimmer... Keuzes, keuzes.
Er zijn maar weinig monitoren die ook 85W opladen ondersteunen. Die monitoren die dat wel ondersteunen zijn minimaal 1000 euro.

Thunderbolt/usb-c docks met 85W opladen zijn zo'n 300 euro.

Al met al denk ik dat je als je alles in een wilt hebben nog even moet wachten tot dat alles wat op CES gepresenteerd is op de markt is.
Pagina: 1