Foutmelding 'toegang geweigerd' met bestanden kopiëren exthd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
Ik ben van een externe hard disk wd: wdbacy5000abkgegevens aan het kopiëren naar een Seagate: SRD0NF2 en krijg steeds de melding dat ik administrator rechten moet krijgen van mezelf (de gebruiker op de computer dus).

Ik heb al bij: map instelling, beveiliging, geavanceerd mij als gebruiker alle permissies over laten nemen. Vervolgens weer de geavanceerde beveiliging geopend en mij volledige rechten toegekend. Als ik kijk naar effectieve rechten staat er ook dat ik volledig beheer heb.

Ik snap hier niks meer van en wil toch heel graag gegevens vd ene HD naar de andere overzetten.

EDIT: Ik heb ook xcopy en Robocopy geprobeerd in een ADMIN cmd venster maar ook dat hielp niet

Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door onnaj op 24-01-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo onnaj,
Het heeft te maken met de vorige situatie van de schijf wd.
De schijf waar geen besturingssysteem op staat die nog moet starten.
Is dat een C: geweest waar Windows op stond?

Lees deze even door.

Wat daar op een map wordt toegepast kan je toepassen op de WD schijf en niet op systeemmappen en bestanden, of op een station waar Windows op staat die nog moet starten.
Dat is erg belangrijk.

Dus 2 onderdelen, eerst Eigenaar worden van het station op de WD
en alle onderliggende objecten.
dan alles wegklikken met OK.
Dan een machtiging aanmaken met je eigen administrator account en alle basismachtigingen op Volledig beheer instellen, let op, dit kan even duren als op de WD schijf veel data staat.