ABN Amro heeft weer storing bij internetbankieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
nieuws: ABN Amro heeft weer storing bij internetbankieren - update
De bank maakt sinds vanochtend 10:34 uur melding van de storing. Naar eigen zeggen komt het door beperkte netwerkcapaciteit.
De huidige storing, die het gebruik van internetbankieren en de app 'instabiel' maakt, is veroorzaakt door problemen technische bij de bank zelf, met een beperkte netwerkcapaciteit als gevolg, aldus de woordvoerder.
In de intro noemen jullie de capaciteit de oorzaak, in de tekst verderop is het een gevolg.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
Het betreft de zesde omvangrijke storing van de bank van deze maand.

Vage zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Waarom staat er bij alle nieuwsberichten over storingen bij ABN amro dat er "weer" of "opnieuw" een storing is, maar als bv rabo er 2x binnen een maand uitligt, wordt die woordkeuze niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Bump..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 19:12
Voor de inhoudelijk kwestie van het oorzaak en het gevolg moet ik @Xtuv taggen.

De zin die @totaalgeenhard belicht, lijkt al aangepast te zijn.

Tot slot voor @cracking cloud: dit is waarschijnlijk wat willekeur. De ene redacteur is de andere niet en ieder is vrij om binnen de perken van onze spelregels zijn eigen taal te formuleren. Ook was de redacteur die schrijft over de tweede storing bij Rabo in 1 maand er wellicht niet van op de hoogte dat het al de tweede keer was, waardoor de 'weer' achterwege blijft. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat er geen interne richtlijn is om ABN negatiever in het nieuws te zetten dan Rabo. Desalniettemin is het natuurlijk wel standaardprocedure om van ieder onderwerp waar je over schrijft de nieuwshistorie erbij te pakken, zowel binnen en buiten Tweakers.

Thanks peeps!

[ Voor 13% gewijzigd door Mark_88 op 27-01-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Momenteel weer een ABN AMRO storing, zie o,a, allestoringen.nl

Tijd voor een update, of evt een nieuw artikel? Want ABN is nu wel bezig met het zetten van een record geloof ik, dit is grote storing #6 alweer van deze maand...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
@Eagle Creek Ik zie het probleem niet zo? Het probleem was volgens de bank beperkte capaciteit, door technische problemen bij de bank zelf. De introtekst noemt het probleem, de alinea daaronder noemt ook hoe het probleem is ontstaan. Althans, met de schaarse details die we hebben.

@cracking cloud Over de eerste storing, eind december, hebben we niet geschreven (gemist op dat moment). De dag erna was er weer een storing en daar heb ik dan ook het woord 'weer' gebruikt. Dat maakt duidelijk voor de mensen die wisten dat de dag ervoor een storing was, dat het om een nieuwe storing gaat. Bovendien is dat het benadrukken waard als het direct na elkaar is. Als er dan in een kort tijdbestek nog meerdere storingen volgen, is dat dat ook relevant om te noemen naar mijn idee. Bovendien zijn het allemaal feitelijke omschrijvingen.

Als een bank twee keer een storing heeft, met een tijdsbestek van een paar weken er tussen, dan zou ik het minder voor de hand vinden liggen om zo'n bewoording te hanteren. Als ik even terugkijk, zie ik dat we op 9 januari en 24 januari over een storing bij Rabobank hebben geschreven. Ik zie niet direct een reden om een verband tussen die storingen te leggen.
Pagina: 1