• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Hi,

Graag schakel ik advies in van de mede-Tweakers. Onze overbuurman (ik geloof 80 jaar) woont nog zelfstandig en rijd nog in de auto; dit is natuurlijk al niet veilig maar momenteel zitten de autosleutels al een gehele dag op de auto en meneer doet niet open omdat deze doof is. Omdat ik me nu toch zorgen begin te maken heb ik de politie hierover geïnformeerd, zijn er meer dingen die ik kan doen?

Zie hier het bericht dat ik via WhatsApp naar de politie heb gestuurd, eventuele reactie zal ik ook melden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 21:58
Volgens mij zijn dit hele frustrerende zaken waar je niets aan kan doen. Meneer is waarschijnlijk nog te helder om dit niet meer zelf te kunnen beslissen.

Zorgt de beste man nog wel goed voor zichzelf?

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sleutels eruit halen en door de brievenbus doen?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 17:39
Kun je zijn sleutels niet gewoon door de brievenbus gooien? Dan heb je het problem van mogelijke diefstal van de auto in ieder geval opgelost

edit @Slavy was me voor

[ Voor 13% gewijzigd door Uncle Mel op 24-01-2018 15:12 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
Je meldt de politie de staat van zijn voegen. Hoe serieus moet ik dit nemen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Markimoo Afspraak (in den lijve, bij een wijkpost) maken met de wijk-agent. En concrete/zorgelijke voorbeelden hebben (en gedeeltelijk kunnen bewijzen).

Lastige is inderdaad wel; zolang iemand niet onder medische begeleiding staat (of wil), is de vrije wil van persoon leidend en kan hij dus niet "zomaar" worden aangemeld bij eventuele wijkzorg, toezicht, anderszins.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:58
Is er in jou wijk, een wijkteam? Zoja, benader hen even. Zij kunnen eventueel de beste meneer een bezoekje brengen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:55
Eens met bovenstaande, wij hebben ooit met dit bijltje gehakt met een buurman die manisch depressief was. De wijkagent kan je het beste helpen (mits die er is natuurlijk) of ze hebben er een speciaal loket voor bij de gemeente (bij ons niet helaas)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:35
Ik ga er vanuit dat je buurman een koophuis heeft. Daardoor hoef jij je niet zorgen te maken omdat jij gelukkig het huis niet hoeft te verkopen ooit. Tevens zou je eens kunnen kijken aan de het sociale wijkteam of ze wat kunnen betekenen. Echter kan dat alleen als je buurman meewilt werken. Dat die meneer zijn sleutels op het dak van de auto heeft laten liggen is niet jouw probleem. Je kan de sleutels altijd door de brievenbus doen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Dit lijkt mij meer een taak voor de GGD als ik heel eerlijk ben.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 24-01-2018 15:21 ]

"When you grow up your heart dies"

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Reactie van de politie: [15:14, 24-1-2018] Politie Zeeland West-Brabant: Ik heb het vastgelegd en onder de aandacht van de wijkagent gebracht.

Daarnaast: hij heeft alleen een buiten brievenbus en daarvan heeft hij geen sleutel.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:06
Sleutels eruit halen, briefje op de auto plakken dat de sleutels af te halen zijn.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dit zijn de “tussen schip en wal” klanten. Te “goed” voor zorg en te “slecht” om alleen te wonen. Je kan niet meer doen dan observeren en de wijkagent inschakelen. Hij/zij zal met hr een gesprek aangaan en eventueel familie opzoeken en dan verder kijken wat er moet gebeuren. Omdat jij een melding hebt gemaakt kan gevraagd worden wat jij hebt gezien en of je wellicht je buurman al heb aangesproken. ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bel wijk/buurtzorg of ga er zelf heen. Communicatie met Politie heb je weinig aan. Je kunt ook zelf een aantal keer flink aanbellen en door het raam kijken of er licht brand of tv aanstaat etc. Iemand van 80 hoeft nog geen gevaar te zijn met autorijden. De man kan wel griep hebben of dergelijk. Ik zou dus zelf actie nemen ipv App aan politie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:46:
Bel wijk/buurtzorg of ga er zelf heen. Communicatie met Politie heb je weinig aan. Je kunt ook zelf een aantal keer flink aanbellen en door het raam kijken of er licht brand of tv aanstaat etc. Iemand van 80 hoeft nog geen gevaar te zijn met autorijden. De man kan wel griep hebben of dergelijk. Ik zou dus zelf actie nemen ipv App aan politie
Zonder zorgvraag mogen we niet zomaar naar mensen toe gaan. Hij moet met ons (Buurtzorg) bellen of dit moet een familielid doen of de huisarts/ziekenhuis.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:05

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hackus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:46:
Mee eens, maar de signalen zijn er wel;
- weg rijden zonder licht
- sleutels in auto laten zitten.

En dan nog maar niet de praten over de andere huiselijke signalen die de TS aangeeft.

Ik denk dat de politie inschakelen geen verkeerde zet is, die zullen het in de gaten houden, dat valt ook (vind ik) onder de taak van een ouderwetse wijkagent.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pennywiser schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:12:
Je meldt de politie de staat van zijn voegen. Hoe serieus moet ik dit nemen?
Ik had de melding iets meer gedaan in de trend van dat je bezorgt bent over de man en of ze kunnen controleren of alles nog in orde is.

Nu komt het een beetje over alsof de staat van de woning en je woz waarde belangrijker zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Viper® schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:09:
[...]

Ik had de melding iets meer gedaan in de trend van dat je bezorgt bent over de man en of ze kunnen controleren of alles nog in orde is.

Nu komt het een beetje over alsof de staat van de woning en je woz waarde belangrijker zijn.
Idd, indien directe zorgen zelf actie ondernemen. Teminste dat zou ik doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11 23:23
Lijkt me een kwestie van paniek om niets en nogal overdreven om melding te maken dat iemand zonder licht weg rijdt. Wegrijden zonder licht kan iedereen overkomen en de sleutel vergeten geldt precies hetzelfde voor.

Ik zou niet zo heel blij zijn met (over)buren die zich via de politie met mijn leven gaan bemoeien. Als je zo met buren omgaat kan ik me ook wel iets voorstellen bij een agressieve reactie.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:18
Als je je echt zorgen maakt gewoon de politie bellen i.p.v een appje sturen bereik je veel meer mee. Mijn vorige buurvrouw was soms dement had ik het idee (groeten als ik naar de vuilnis bak ging, minuut later terug en op zoon manier weer groeten dat je dit ging denken) Uiteindelijk waren er nog wat zaakjes.

Op een zondag morgen na een vreemt iets het algemene nummer van de politie gebeld en deze kwam langs. (1,5 uur later ofzo) maar had ook geen haast. Conclusie Familie en politie was blij met mijn telefoontje en buuf woont nu in een tehuis waar ze dementie verzorging heeft.

Ook daar is de politie gewoon voor en of ze nu vanuit de meldkamer een auto sturen of de wijkagent volgende week met een telefoontje is alles veel duidelijker voor hun.

Cloud ☁️

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@HKLM_ politie komt bij ons niet eens als er ergens wordt ingebroken... :^)

Maar de wijkagent is op de hoogte en ik vermoed dat hij van de week wel even gaat kijken, anders vraag ik het eens persoonlijk aan hem, want die ken ik vrij goed.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Markimoo , dan vallen de zorgen ook wel mee. Anders was je zelf naar de wijkagent gestapt. Ik vermoed dat hij/zij buurtzorg inlicht en dat er na het weekend iemand gaat kijken.

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Ik weet niet of het meevalt; ook omdat er nooit iemand langs gaat daar.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55
Hele lastige zaak. Het probleem is dat de politie niet áchter de deur mag komen als de buurman dat niet wil.

Dus inderdaad: wijkagent erop, en laat hij het probleem maar eens bekijken.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-11 15:15
Dat verhaal over de voegen erbij, fantastisch! Wat dacht je zelf toen je dit er aan toevoegde? Ik begrijp de melding nog wel over de man, maar over voegen en zn klimop?!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:34
Markimoo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:25:
Ik weet niet of het meevalt; ook omdat er nooit iemand langs gaat daar.
Ga eens langs zou ik zeggen.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:44
Tuttel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:10:
Dat verhaal over de voegen erbij, fantastisch! Wat dacht je zelf toen je dit er aan toevoegde? Ik begrijp de melding nog wel over de man, maar over voegen en zn klimop?!
Ik snap niet waarom iedereen zo valt over de mededeling van de klimop en de voegen. Het is wel degelijk een signaal dat de beste man niet veel (meer) over heeft voor de staat van zijn huis. Als door een klimop je voegen kapot zijn dan brengt dat gewoon nadelen met zich mee. Tocht, waardoor het binnen kouder wordt. Tenzij je meer gaat stoken, wat weer meer geld kost. Daarnaast is het ook niet erg veilig, bij een flinke storm dondert je huis eerder in elkaar met kapotte voegen.

Het is een prima indicatie dat er gewoon (belangrijke) dingen blijven liggen. Nu zijn voegen nog tot daar aan toe, maar als de beste man daar al niks aan kan (of wil) doen, wat gebeurd er dan als dadelijk dakpannen verdwijnen? Ramen stuk zijn?

De politie komt tegenwoordig niet zomaar meer langs, die hebben het al veel te druk. Dus hoe meer je kan vertellen over een bepaalde casus, hoe beter de politie kan inschatten of/hoe/wanneer er iemand langs gaat.

EDIT: Om de 'Dat moet hij toch zelf weten, er is niks illegaals aan' comments vóór te zijn: Er bestaat nog zoiets als menselijkheid en goed burgerschap!

[ Voor 5% gewijzigd door Daffie op 25-01-2018 09:01 ]

https://freight.associates

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:41

PB-powell

Mr. Laziness

Daffie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Ik snap niet waarom iedereen zo valt over de mededeling van de klimop en de voegen. Het is wel degelijk een signaal dat de beste man niet veel (meer) over heeft voor de staat van zijn huis. Als door een klimop je voegen kapot zijn dan brengt dat gewoon nadelen met zich mee. Tocht, waardoor het binnen kouder wordt. Tenzij je meer gaat stoken, wat weer meer geld kost. Daarnaast is het ook niet erg veilig, bij een flinke storm dondert je huis eerder in elkaar met kapotte voegen.

Het is een prima indicatie dat er gewoon (belangrijke) dingen blijven liggen. Nu zijn voegen nog tot daar aan toe, maar als de beste man daar al niks aan kan (of wil) doen, wat gebeurd er dan als dadelijk dakpannen verdwijnen? Ramen stuk zijn?

De politie komt tegenwoordig niet zomaar meer langs, die hebben het al veel te druk. Dus hoe meer je kan vertellen over een bepaalde casus, hoe beter de politie kan inschatten of/hoe/wanneer er iemand langs gaat.

EDIT: Om de 'Dat moet hij toch zelf weten, er is niks illegaals aan' comments vóór te zijn: Er bestaat nog zoiets als menselijkheid en goed burgerschap!
Wie weet is die vent wel op de hoogte van de slechte staat van z'n voegen is ie bezig met geld verzamelen om het te repareren. TS en wij weten dat niet zolang het niet gevraagd is.
Dat iemand een keer z'n lichten bij het rijden niet aan heeft zie ik vaak zat (helaas) en vroeger is mij dat ook wel eens overkomen. Net als je sleutels of telefoon ergens laten liggen. Om hier meteen de politie over in te lichten is misschien wat overdreven. Tenzij het met grote regelmaat gebeurd, maar dat maak ik niet op uit de ts.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Daffie
@PB-powell Totdat deze senior met zijn auto zonder verlichting een kind aanrijdt, dan schreeuwt de hele buurt moord en brand hoe het heeft kunnen gebeuren dat zo'n oude man die helemaal niet zelfstandig meer had kunnen wonen / functioneren (laat staan autorijden) gewoon de weg op is kunnen gaan.

Bij oudere mensen is het vaak de familie of de vrienden die helpen met het proces naar begeleid wonen. Maar wat gebeurd er als er geen familie of vrienden zijn? Dan komt het op anderen aan om te signaleren dat er eens gekeken moet worden of zo iemand nog wel zelfstandig kan wonen. Merk op: Ik zeg hier 'gekeken worden'; voor het zelfde geld heb je gelijk en heeft ie z'n zaakjes prima op orde maar had 'ie gewoon een slechte dag.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Ten minste 1 persoon hier met verstand. Vaak in dit soort situaties kan je niet "teveel" info geven. Juist omdat als het er op aan komt en er wordt serieus werk van gemaakt, dit soort dingen ook worden meegenomen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Inderdaad, niks mis met extra informatie delen. Ook al lijkt het voor ons als buitenstaanders op dit moment wat overbodig om iets over de voegen te zeggen. Het staat iedereen vrij om op een eigen manier een melding te doen bij de politie of in dit geval eigenlijk de wijkagent.

En ook eens met @Daffie. In Nederland heerst wel wat zo'n cultuurtje dat je niet iets van iemand mag vinden en dat je niet met iemand mag bemoeien. Ik vind het eerlijk gezegd wel nobel als iemand zich zorgen maakt om zijn oude buurman en er ook duidelijk langere tijd al wat op let en uiteindelijk toch ook maar actie op onderneemt.
Zelfs als het TS alleen om de staat van het huis van de buren ging. Als je er elke dag op uitkijkt, of als het de 'waarde' van de straat serieus verlaagt, dan is het gewoon iets wat je liever anders zou zien.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:38

Aganim

I have a cunning plan..

corset schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Ten minste 1 persoon hier met verstand. Vaak in dit soort situaties kan je niet "teveel" info geven. Juist omdat als het er op aan komt en er wordt serieus werk van gemaakt, dit soort dingen ook worden meegenomen.
Misschien dat ik de startpost niet goed interpreteer, maar ik maak daaruit op dat de TS aangeeft aan dat de autosleutels al de hele dag in de auto zitten, de buurman niet opendoet en dat de directe aanleiding is om contact op te nemen met de politie. Vervolgens stuurt hij een Whatsapp, waarin het hele stukje 'de buurman doet niet open' niet aan bod komt, maar de helft van het verhaal over de staat van het huis gaat.

Misschien niet zozeer teveel informatie, maar ik vraag mij dan af of het niet beter was om de staat van het huis in een korte opsomming mee te nemen (want zeker relevant, helaas verwaarlozen sommige ouderen zich zonder dat iemand zich erom bekommert) en meer de nadruk te leggen op het stukje 'ik weet eigenlijk niet of de beste man nog in leven is, kunnen jullie even kijken?'.

• Tuttel
Aganim schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:37:
[...]

Misschien dat ik de startpost niet goed interpreteer, maar ik maak daaruit op dat de TS aangeeft aan dat de autosleutels al de hele dag in de auto zitten, de buurman niet opendoet en dat de directe aanleiding is om contact op te nemen met de politie. Vervolgens stuurt hij een Whatsapp, waarin het hele stukje 'de buurman doet niet open' niet aan bod komt, maar de helft van het verhaal over de staat van het huis gaat.

Misschien niet zozeer teveel informatie, maar ik vraag mij dan af of het niet beter was om de staat van het huis in een korte opsomming mee te nemen (want zeker relevant, helaas verwaarlozen sommige ouderen zich zonder dat iemand zich erom bekommert) en meer de nadruk te leggen op het stukje 'ik weet eigenlijk niet of de beste man nog in leven is, kunnen jullie even kijken?'.
Exact dit. De whatsapp die gestuurd is geeft een hele andere indruk van de zaak dan de TS hier post.

• Aikon
  • Niet online
[...]

Ik snap niet waarom iedereen zo valt over de mededeling van de klimop en de voegen. Het is wel degelijk een signaal dat de beste man niet veel (meer) over heeft voor de staat van zijn huis.
Of dat de man dus simpelweg 80 is, het niet zelf meer kan doen en terecht zo lang mogelijk thuis wil blijven wonen. maar met z'n pensioentje geen geld heeft voor nieuwe voegen en daar zelf ook van baalt. Wie zal het zeggen?
Slecht onderhoud kan 'illegaal' worden zodra het een gevaar voor de omgeving vormt. Loszittende dakpannen zijn daar een goed voorbeeld van.

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:42
Aikon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Of dat de man dus simpelweg 80 is, het niet zelf meer kan doen en terecht zo lang mogelijk thuis wil blijven wonen. maar met z'n pensioentje geen geld heeft voor nieuwe voegen en daar zelf ook van baalt. Wie zal het zeggen?

[...]

Slecht onderhoud kan 'illegaal' worden zodra het een gevaar voor de omgeving vormt. Loszittende dakpannen zijn daar een goed voorbeeld van.
Dan is het toch netjes van de TS dat hij zich een beetje zorgen maakt? Beter een beetje overbezorgd, dan een 'niet mijn probleem' attitude. Zolang je het inderdaad niet weet, geeft deze situatie wel aanleiding om het wellicht wel te willen weten.

tijd voor wat klusjes!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je wil spreken over goede (na)buurschap ga je er zelf aan de deur.

Iemand van 80 is nog niet gelijk afgeschreven en een gevaar.
Slechthorende kan ook gehoorapparaat hebben, die in huis misschien uitgezet is.
Niet gelijk neigen naar evt buurtkinderen aanrijden, omdat er zonder verlichting weggereden is. Dus gewoon zelf aan de deur en een praatje maken met de beste man. daar uit schets je een profiel en niet op speculaties en vermoedens.(van verhalen van anderen)

Verwijderd

Hier een soort gelijk geval. Sorry maar toch echt niet mijn probleem meer.

1 keer politie gebeld.omdat de hond de hele dag blafte doet dat beest normaal nooit. Politie gebeld was al laat die kreeg de familie niet te pakken zijn de woning in gegaan. Persoon in kwestie was niet aanwezig inmiddels was de familie ook gekomen. Waren die de pissig omdat die politie een raam had in getikt. Ik moest dat raam maar ff vergoede want ik had tenslotte gebeld..nou geloof mij al ligt ze dood te gaan in haar wonning en schreeuwd ze on hulp ik zal niet meer bellen 😁

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Dit is toch te gek voor woorden, waar bemoeit TS zich mee? Mijn oma heeft tot een paar weken geleden zelfstandig gewoond (is nu 94), opa is een jaar geleden overleden (96) en die heeft tot zijn 90e vrolijk rondgereden in zijn autootje. Oma zit sinds 3 maanden in een verzorgingstehuis, heeft haar hele leven geen enkel pilletje nodig gehad en gaat nu keihard achteruit omdat ze er 'geen zin meer in heeft'. Omdat ze niet meer in haar eigen huisje kan wonen waar ze 60 jaar gewoond heeft, omdat de familie denkt dat het beter voor haar is.

Dat je buurman een keer vergeet zijn verlichting aan te zetten of zijn sleutels vergeet is een reden om te gaan jammeren bij de politie? Dat hij wellicht van een AOW'tje moet leven, zelf niet meer in staat is om die klimop te snoeien en geen geld heeft voor een tuinman? En echt, je buurman van 80 kan agressief reageren? Get a life, get a job en bemoei je niet met zaken die jou niets aangaan.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:18
ouweklimgeit schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:17:
Dit is toch te gek voor woorden, waar bemoeit TS zich mee? Mijn oma heeft tot een paar weken geleden zelfstandig gewoond (is nu 94), opa is een jaar geleden overleden (96) en die heeft tot zijn 90e vrolijk rondgereden in zijn autootje. Oma zit sinds 3 maanden in een verzorgingstehuis, heeft haar hele leven geen enkel pilletje nodig gehad en gaat nu keihard achteruit omdat ze er 'geen zin meer in heeft'. Omdat ze niet meer in haar eigen huisje kan wonen waar ze 60 jaar gewoond heeft, omdat de familie denkt dat het beter voor haar is.

Dat je buurman een keer vergeet zijn verlichting aan te zetten of zijn sleutels vergeet is een reden om te gaan jammeren bij de politie? Dat hij wellicht van een AOW'tje moet leven, zelf niet meer in staat is om die klimop te snoeien en geen geld heeft voor een tuinman? En echt, je buurman van 80 kan agressief reageren? Get a life, get a job en bemoei je niet met zaken die jou niets aangaan.
Jij ben zeker ook van die generatie die alleen aan zichzelf denkt ? :P

Er is werkelijk helemaal niks mis met de actie van de TS. Beter op tijd wat laten checken door de politie of iets in die trant. Als er niks aan de hand is ook prima maar dat weet iedereen dat het goed gaat en heb je achteraf geen spijt als er wel iets aan de hand is.

Cloud ☁️

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:28
[...]

Wait, wut? Voegen die bijdragen aan de isolatiewaarde en constructie?
Voegen hebben geen thermisch nut, en doen ook helemaal niks constructiefs. Er zijn ook genoeg gebouwen die niet eens gevoegd zijn (pointeren).

Helemaal mee eens. Kan ook nog eens zijn dat hij het zelf niet eens in de gaten heeft. Sommige mensen moet je echt wijzen op een verrot kozijn, ontbrekende pannen of ander achterstallig onderhoud.

• Aikon
  • Niet online
@s0ulmaster ja is ook netjes.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De politie verwittigen zal de relatie niet echt goed doen. Hij kan agressief reageren? Praat je ook wel eens met hem over andere dingen of alleen als je een klacht hebt? Misschien heeft hij hulp nodig met die klimop en die sleutels kun je gewoon aan hem geven of door de brievenbus gooien. Dat zal de politie nu wel doen samen met een briefje op zijn dashboard dat hij beter op moet letten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• s0ulmaster

Zow lekkere reactie. Als jij dood ligt te gaan op straat, zou ik er wel voorzichtig overheen stappen. :X
Je mag toch blij zijn dat er iemand is die zich om je bekommerd. Als er niks aan de hand is zal dat uiteindelijk wel blijken ;) Ik wou dat er iemand was die zich zorgen maakte over mijn opa toen de beste man een dag in huis lag met een gebroken knie, maar bij een boerderij heb je helaas je buren niet zo dicht bij.

tijd voor wat klusjes!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46

Er wordt een zorg geuit over de levensomstandigheden van een oudere bewoner, waarbij een aantal recente voorbeelden gegeven worden. Dit doe je niet na 1x, maar na langere tijd. Hij maakt zich zorgen, en wilt graag dat iemand controleert of het wel allemaal goed gaat. Ik zou erg blij zijn als een vreemde zich zo bekommert over het welzijn van mij of mijn ouders.

Het lijkt mij het beste dat je even persoonlijk contact zoekt met meneer en apart de wijkagent, om zo samen tot een (eventuele) aanpak te komen. Als er niks aan de hand is, dan niet, maar heb je in ieder geval gedaan wat je kunt.

• Daffie

Dus jij bent wel voorstander van dit soort taferelen?: YouTube: 3 Videos that will make you Lose Hope in Humanity
(Het gaat even niet om de zielige muziek en het commentaar, puur om wat je constateert op de beelden)
Want ja, al die mensen zijn bezig met 'getting a life, a job' 8)7 ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Daffie op 25-01-2018 10:51 ]

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Daffie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:48:
[...]

Dus jij bent wel voorstander van dit soort taferelen?: YouTube: 3 Videos that will make you Lose Hope in Humanity
Want ja, al die mensen zijn bezig met 'getting a life, a job' 8)7 ;w
Heb je deze video wel zelf bekeken? Misschien is het je niet opgevallen, maar dit is in China gebeurt. Spoiler: de wetten zijn daar anders. Daar was het mogelijk om als je iemand te hulp schoot te worden aangeklaagd door het slachtoffer. Dan moet jij als barmhartige samaritaan voor de kosten opdraaien die het slachtoffer maakt. In dit artikel van de Volkskrant staat dat dit nu beter is geregeld: https://www.volkskrant.nl...sch-risico-meer~a4521060/

• Daffie
Droefsnoet schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Heb je deze video wel zelf bekeken? Misschien is het je niet opgevallen, maar dit is in China gebeurt. Spoiler: de wetten zijn daar anders. Daar was het mogelijk om als je iemand te hulp schoot te worden aangeklaagd door het slachtoffer. Dan moet jij als barmhartige samaritaan voor de kosten opdraaien die het slachtoffer maakt. In dit artikel van de Volkskrant staat dat dit nu beter is geregeld: https://www.volkskrant.nl...sch-risico-meer~a4521060/
Natuurlijk heb ik de video gekeken. Het doet er niet toe dat dit in China is. Mijn bericht gaat erom dat als iedereen een instelling heeft zoals @ouweklimgeit , dat je dit soort shit dus ook hier gaat zien. In China omdat de wetten dat in de hand werken, in Nederland omdat volgens ouweklimgeit iedereen een leven en een baan moet zoeken en zich niet met dingen moet bemoeien die hun niks aan gaan.

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Daffie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:59:
[...]
Mijn bericht gaat erom dat als iedereen een instelling heeft zoals @ouweklimgeit , dat je dit soort shit dus ook hier gaat zien.
@ouweklimgeit geeft op duidelijke wijze aan dat teveel bemoeizucht een aantasting van iemandsvrijheid is. We zoeken de balans tussen sociale controle die in een samenleving gewenst is en teveel bemoeizucht. Ik denk dat het hier niet zo moeilijk is, de omgang met de auto kan zo gemeld worden. Het geklaag over de klimop en de staat van onderhoud van het huis gaat eigenlijk te ver. De politie kan natuurlijk uiteindelijk wel het maatschappelijk werk inschakelen waardoor er juiste acties ondernemen kunnen gaan worden.

• Daffie
mashell schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:12:
[...]

@ouweklimgeit geeft op duidelijke wijze aan dat teveel bemoeizucht een aantasting van iemandsvrijheid is. We zoeken de balans tussen sociale controle die in een samenleving gewenst is en teveel bemoeizucht. Ik denk dat het hier niet zo moeilijk is, de omgang met de auto kan zo gemeld worden. Het geklaag over de klimop en de staat van onderhoud van het huis gaat eigenlijk te ver. De politie kan natuurlijk uiteindelijk wel het maatschappelijk werk inschakelen waardoor er juiste acties ondernemen kunnen gaan worden.
Snap ik! En daar ben ik het ook zeker mee eens. Ik zou het niet tof vinden als mijn buren de hele dag achter de geraniums zitten te kijken of ik mijn tuintje wel hark :P

Maar het gaat in dit specifieke geval om een man in de 80, is doof, reageert schijnbaar agressief (dat kan zijn omdat hij enig bemoeizucht zat is, maar misschien ligt er wel een andere oorzaak aan ten grondslag.. gedragsproblemen, dementerend, etc). Zijn huis toont signalen van 'slecht onderhoud' (als een klimop je dak ingroeit dan kun je daar wel van spreken denk ik), hij laat de sleutels op z'n auto zitten, en niet even maar een hele dag.

Al die dingen op zichzelf hoeven inderdaad echt helemaal niks te betekenen. Ik ben zelf laatst nog eens de sleutels op de achterdeur van m'n huis vergeten. Tegelijkertijd hoeven al die dingen samen óók niks te betekenen, maar het kan zomaar zijn dat dat wél iets betekend.

En ik snap dat er een afweging gemaakt moet worden tussen de beste man met rust laten want het is zijn leven, of toch even gaan polsen (of iemand laten polsen) of alles nog OK is. Maar dan vind ik zo'n opmerking van ouweklimgeit wel erg makkelijk. Niet iedere senior heeft de luxe om op z'n oude dag nog mentaal en fysiek nog zo sterk te zijn, om familie of vrienden te hebben die je mee in de gaten houden en aan de bel kunnen trekken als het bergafwaarts gaat. Vergeet ook niet dat het voor veel mensen van 'de vorige generatie' nog taboe is om aan te geven dat je iets niet (meer) aan kan. Daarin ligt ook het gevaar: men denkt (of wekt de indruk) dat ze het nog prima alleen kunnen redden maar in werkelijkheid hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Dan kun je als 'deelnemer van de maatschappij' (die strikt gezien helemaal niks met die man te maken heeft) denken 'not my business' en je gaat door met je leventje. Of je trekt (misschien ongevraagd, misschien ongewenst) aan de bel.

All I'm saying is, ik zou in zo'n geval ook even langslopen.

Bron: Mijn vriendin werkt als verpleegkundige in een verzorgingstehuis voor dementerende ouderen. Zelfs die mensen beweren dat ze daar compleet onterecht zitten en acuut naar huis willen omdat ze helemaal niemand nodig hebben (maar hebben tijdens die rant wel hun broek onder gekakt en kunnen niet meer zelfstandig bewegen).

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

Om het even in perspectief te plaatsen: In de buurt waar ik ooit werkte liep een man rond die duidelijk WEL die hulp nodig had. Kan niet meer zelf naar het toilet zonder een vreselijke bende te maken, plaste wild omdat hij nergens meer terecht kon (omdat hij dus niet meer zonder begeleiding naar het toilet kon), en kon zichzelf gewoon nog slecht verzorgen. Maar... het verzorgingshuis moest 'm niet. Je kon niets voor 'm doen. Soms heeft iemand dus echt wel hulp nodig om hulp te krijgen.

• ninjazx9r98
Daffie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:25:
[...]

Maar het gaat in dit specifieke geval om een man in de 80, is doof, reageert schijnbaar agressief (dat kan zijn omdat hij enig bemoeizucht zat is, maar misschien ligt er wel een andere oorzaak aan ten grondslag.. gedragsproblemen, dementerend, etc). Zijn huis toont signalen van 'slecht onderhoud' (als een klimop je dak ingroeit dan kun je daar wel van spreken denk ik), hij laat de sleutels op z'n auto zitten, en niet even maar een hele dag.
Je leest imho dingen die er niet staan.
Er staat dat de man agressief kan reageren, niet dat hij dat hoe dan ook doet en enige context ontbreekt.
Er staat nergens dat de klimop het dak ingroeit, het gaat om een klimop die langs de muur groeit (niet zo vreemd voor een klimop) en dan staat er "volgens mij ook door de muur en het dak". Of dat ook echt het geval is is niet bekend, lijkt eerder op een vermoeden.
En dan is er nog het vermoeden dat het in huis een bende is maar enige onderbouwing waarom dat vermoeden ontstaat ontbreekt volledig.
Voor wat betreft die sleutels, wat is er vreemd aan dat die de hele dag "op" (vreemde uitdrukking, sleutels op een auto) de auto zitten? Ik controleer niet tig keer per dag waar m'n sleutels zijn dus als ik ze in de auto, in een deur van het huis of waar dan ook laat zitten kom ik er pas achter wanneer ik ze nodig heb en dat kan zomaar vele uren later zijn.

Zo gek is die opmerking van ouweklimgeit dan ook niet, uiteraard kun en moet je een beetje op elkaar letten maar in dit geval is het imho nogal overdreven.
De man is gezien bij het wegrijden zonder licht (kwam hij misschien 100 meter later achter om het alsnog aan te zetten) en hij heeft z'n sleutels in de auto laten zitten. Hij ligt dus niet weken/maanden dood in z'n huis, eet en drinkt dus nog en is nog mobiel.
Komt nog bij dat je ook gewoon een praatje kunt maken met de beste man (of met z'n directe buren, mogelijk hebben die meer/beter contact) en niet meteen bij de politie aan de bel hoeft te trekken.

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Buren komen er ook niet en zulke dingen gebeuren er vaker; onze buurvrouw stond er een keer aan de deur en die kon dood vallen van hem.

Tja, dan ga ik ook geen gesprek meer aan maar laat ik het over aan de wijkagent.

• s0ulmaster
ninjazx9r98 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Komt nog bij dat je ook gewoon een praatje kunt maken met de beste man (of met z'n directe buren, mogelijk hebben die meer/beter contact) en niet meteen bij de politie aan de bel hoeft te trekken.
Ik krijg het idee alsof een (wijk) agent op de man afsturen om een poolshoogte te nemen een negatieve bijklank heeft. Het is niet alsof de agent de beste man uit z'n huis komt plukken om het te arresteren. Ook een agent komt alleen kijken met de beste bedoelen dacht ik dan zo?

Wellicht dat de oude man het kan interpreteren als een negatief iets, maar dat zou ik dan meer als zijn tekortkoming willen noemen.

Ik vind in ieder geval niet dat het woord politie zo'n negatieve bijklank hoeft te hebben.

edit: neemt trouwens niet weg dat zelf langs gaan wellicht mijn voorkeur geniet, maar dat is voor ieder aan zichzelf om te beslissen hoe de uitvoering is, zolang het maar netjes is.

[ Voor 10% gewijzigd door s0ulmaster op 25-01-2018 14:12 ]

tijd voor wat klusjes!

• Tuttel
Markimoo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:39:
Buren komen er ook niet en zulke dingen gebeuren er vaker; onze buurvrouw stond er een keer aan de deur en die kon dood vallen van hem.

Tja, dan ga ik ook geen gesprek meer aan maar laat ik het over aan de wijkagent.
Zeg dat dan in plaats van de helft van je bericht aan klimop en voegen te wijden. |:(

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Markimoo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:39:

Lol, Misschien is dat wel een "zeikwijf " in zijn gedachte. Zolang je altijd uitgaat wat anderen zeggen zul je het nooit zelf zeker weten.

• ninjazx9r98
s0ulmaster schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Ik krijg het idee alsof een (wijk) agent op de man afsturen om een poolshoogte te nemen een negatieve bijklank heeft. Het is niet alsof de agent de beste man uit z'n huis komt plukken om het te arresteren. Ook een agent komt alleen kijken met de beste bedoelen dacht ik dan zo?
Op basis van de inhoud van het whatsapp bericht heeft het wat mij betreft in dit geval inderdaad een (zeer) negatieve bijklank. Ik zie in dat bericht (en in de andere postings van TS) geen enkele reden waarom een wijkagent daar poolshoogte zou moeten nemen.

Laatste reactie van TS dat de buurvrouw wat de oude man betreft dood zou kunnen vallen is ook weer zo nietszeggend. Waarom stond de buurvrouw daar aan de deur? Wat heeft de buurvrouw tegen hem gezegd? Hebben die twee een verleden? Wat daar gebeurt is wordt plat geslagen tot die ene opmerking en daarmee moet dan aangetoond worden dat er met de man niet te praten valt.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58

Ja, echt ongelofelijk dat anderen zich mogelijk iets sneller zorgen maken over een buurman. Je zou maar denken aan anderen!

Totdat er wel een probleem bleek te zijn met de meneer, er een ongeval plaatsvond en men het weer gaat hebben over "Ja, dat de buurt dit niet is opgevallen, echt belachelijk".

Ik zie niet in wat er slecht is aan het denken aan de gezondheid van anderen. Ik denk dat de politie liever even langsgaat om te checken of het inderdaad serieus is, dan dat ze met andere redenen langs moeten gaan.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46
Als de zaken die je noemt in de OP de enige aanleiding is om je zorgen te maken, zal het wel mee vallen toch?

Dat bejaarden het onderhoud aan hun huis laten versloffen is natuurlijk niet uniek, dat zie je veel vaker gebeuren. Als je het huis van een oudere koopt zul je vaak zien dat er meer achterstallig onderhoud aan zit. En die sleutels, bij mij heeft er ook wel eens een paar uur een sleutelbos buiten aan de voordeur gehangen en ik ben <30. :+ Dat is iets wat kan gebeuren, zeker als je ouder en minder scherp wordt. Maar niet meteen zorgwekkend.

Maar desondanks wel positief dat je een oogje in het zeil houdt, ik zou het zijdelings een beetje in de gaten houden en me vooralsnog geen echte zorgen maken.

Verwijderd

Ik zal zeggen bel eens bij je buurman aan. Mischien even kop thee samen drinken, tip hem over sleutels en bied wat hulp aan met klimop te snoeien.

Zal vast kunnen waderen en vergeet niet dat je zelf ook ooit eens een oude wordt.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 13:18

edeboeck

mie noow noooothing ...

Analoog met wat hierboven al gezegd werd: de buurman zijn sleutels brengen was wel een mooie kans geweest om een positief verhaal op te starten. Als de politie die terugbrengt omdat een buurman hen gebeld heeft... dan loop je volgens mij meer kans op "die had hij toch zelf kunnen brengen", terwijl het eigenlijk wel positief van TS bedoeld was. Lijkt me dus meer, ondanks de positieve bedoelingen, gemiste kans...
Wat die klimop betreft: dat komt bij mij eerder over als "de staat van mijn buur z'n huis staat mij niet aan" (ook al heb je dat misschien zo niet bedoeld)

[ Voor 15% gewijzigd door edeboeck op 25-01-2018 15:24 . Reden: de klimop toegevoegd... uiteraard ;-) ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:30

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Een beetje sociale controle is altijd fijn, maar om die buurman zwart te gaan maken tegenover de politie? Eerst tip je ze omdat de beste man wegrijdt zonder verlichting, daarna gooi je er ook nog vermoedens tegenaan om, naar mijn mening, het verhaal nog een stuk aan te dikken.

Als de rest van de buren ook zijn zoals TS dan snap ik wel dat die buurman chagrijnig kan reageren. Zelf zou ik de sleutels persoonlijk overhandigen aan de buurman met een big smile: "Ha buurman, ik zag dat uw sleutels nog in uw auto zaten, alstublieft!" of, wanneer hij niet open doet, de sleutels door de brievenbus met een briefje "Zaten nog in uw auto" erbij. Wie weet bedankt hij je de volgende keer dat hij je ziet en heb je een ingang voor een praatje waarin je kunt polsen hoe het met hem gaat.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-11 01:09
Markimoo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:22:
Reactie van de politie: [15:14, 24-1-2018] Politie Zeeland West-Brabant: Ik heb het vastgelegd en onder de aandacht van de wijkagent gebracht.

Daarnaast: hij heeft alleen een buiten brievenbus en daarvan heeft hij geen sleutel.
Hoe komt hij dan bij zijn post...raar verhaal dit :)

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Danny.G schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:50:
[...]Ja, echt ongelofelijk dat anderen zich mogelijk iets sneller zorgen maken over een buurman. Je zou maar denken aan anderen!
Dat noem je zorgen maken? Verlichting en sleutels een keer vergeten en daarom het mannetje maar zwart maken bij de politie? Zo ga je toch niet met mensen om? *knip* Laat de persoonlijke aanvallen gewoon achterwege ik zou zelf (zoals al genoeg mensen hebben aangegeven) gewoon even aankloppen, de sleutels afgeven en vragen of je de buurman nog ergens anders mee kunt helpen. Ik zou het namelijk geen probleem vinden om even zijn klimop te snoeien als de beste man het zelf niet meer kan.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 25-01-2018 19:08 ]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58
ouweklimgeit schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:38:
[...]
Dat noem je zorgen maken? Verlichting en sleutels een keer vergeten en daarom het mannetje maar zwart maken bij de politie? Zo ga je toch niet met mensen om? *knip* ik zou zelf (zoals al genoeg mensen hebben aangegeven) gewoon even aankloppen, de sleutels afgeven en vragen of je de buurman nog ergens anders mee kunt helpen. Ik zou het namelijk geen probleem vinden om even zijn klimop te snoeien als de beste man het zelf niet meer kan.
Ik ben het er ook wel mee eens dat het anders zou kunnen, maar ik heb niet echt het idee dat het de bedoeling is van TS om de man zwart te maken. Eerder een overdreven bezorgdheid, *knip* Eens, maar maak liever een TR aan.

In plaats volledig de aanval in te gaan, kan je jouw boodschap ook op een fatsoenlijke en nuttige manier brengen, waar TS mogelijk nog wat van kan leren. Daar heeft iedereen het meeste aan.

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 25-01-2018 19:10 . Reden: Quote aangepast ]

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:11:
Ik zal zeggen bel eens bij je buurman aan. Mischien even kop thee samen drinken, tip hem over sleutels en bied wat hulp aan met klimop te snoeien.

Zal vast kunnen waderen en vergeet niet dat je zelf ook ooit eens een oude wordt.
We kennen TS niet, maar de betreffende buurman ook niet. Ik ken ook wel mensen die ongeacht wie er met wat voor bedoelingen ook aan de deur komt het liefst naar de maan schoppen. Met dit weer zonder lichten rijden is gewoon levensgevaarlijk. Ik durf er een lieve duit om te verwedden dat hij geen rijbewijs zou halen volgens de huidige norm. En dat rijd dus wel rond op plekken waar ook kinderen etc fietsen/spelen. Dus ipv TS alleen maar aan te vallen kunnen we ook wat echte tips geven;
- Pols eens bij andere buren (bij voorkeur andere ouderen die ook de hele dag thuis zijn) of meneer met regelmaat (eens per week/maand) bezoek krijgt of niet. Of misschien dat zij familie kennen? Weten of familie bestaat?
- Doe eens een kaartje in de bus, eventueel samen met andere buren. Bied daarop aan dat jij / jullie wel eens willen helpen met snoeien. Een kaartje is wat minder direct dan woorden - mits tactisch verwoord natuurlijk. Of misschien dat een van de buren wel redelijk / goed contact met hem heeft?
- Nodig hem uit voor een hapje eten / borrel. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wie weet schrijft hij je naam wel op in zijn testament ;-)

Oh, en als het gewoon een botte zak is die je liever kwijt dan rijk bent. Suck it up and wait.

En als het huis er (ongeveer) zo uit ziet snap ik wel dat dit verduidelijkend kan werken in een politie whatsapp....
Afbeeldingslocatie: https://cache.tvl.be/thumb.680b6e40.jpg
Bovendien zou ik niet eens willen helpen snoeien in zo'n geval ;-)

• ninjazx9r98
Tehh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:48:
[...]

We kennen TS niet, maar de betreffende buurman ook niet. Ik ken ook wel mensen die ongeacht wie er met wat voor bedoelingen ook aan de deur komt het liefst naar de maan schoppen. Met dit weer zonder lichten rijden is gewoon levensgevaarlijk. Ik durf er een lieve duit om te verwedden dat hij geen rijbewijs zou halen volgens de huidige norm. En dat rijd dus wel rond op plekken waar ook kinderen etc fietsen/spelen.
Ik durf er een lieve duit om te verwedden dat een groot deel van de mensen in het dagelijkse verkeer geen rijbewijs zouden halen volgens de huidige norm.
Overigens best apart om te beginnen met de opmerking dat je de buurman niet kent maar vervolgens net zo makkelijk te suggereren dat er iets mis zou zijn met de rijvaardigheid van iemand die je niet eens kent.

Dat het vergeten van de verlichting zo'n drama is snap ik ook niet helemaal. Over het algemeen is straatverlichting dusdanig goed dat iemand die de lichten vergeten is dat ook niet direct door heeft. Uiteraard is zonder verlichting rijden gevaarlijker maar ik kom ze bijna dagelijks tegen van alle leeftijden en bij mijn weten worden er niet dagelijks kinderen plat gereden omdat iemand de verlichting vergeten was.

Automatische verlichting is zo'n leuke om makkelijk te vergeten. Standaard heb je de verlichting op automatisch gezet en dan is er een servicebeurt/bandenwissel waarbij men de verlichting uit zet en "uiteraard" krijg je dat niet te horen bij het ophalen. Vervolgens rijdt je de eerste keer in schemer/donker en kom je er met dank aan lichtsignalen van anderen achter dat je iets vergeten bent.
Been there, done that.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 09:58
Aardappel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Wait, wut? Voegen die bijdragen aan de isolatiewaarde en constructie?
Voegen hebben geen thermisch nut, en doen ook helemaal niks constructiefs. Er zijn ook genoeg gebouwen die niet eens gevoegd zijn (pointeren).

[...]
Wait wut¿¡?! Lambda van voegcement is 0,93 enndraag dus weldegelijk bij aan de isolatiewaarde.

Daarnaast voegt de voeg wel degelijk sterkte toe vooral in de zijdelingse weerstand.
Pointeren er bij halen heeft geen zin. Dat is een andere techniek waarbij de dragende cementlaag veel homogener aan gebracht moet worden. Deze wordt daarna verdicht met de roller. Dit is dan ook niet te vergelijken met 'oud' metselwerk. Zeker vroeger werd er erg diep uitgekrabd om dit later met voegcement te vullen.

Always look on the bright side of life.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:42

Zerora

Ik Henk 'm!

Markimoo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:22:

Die sleutels zitten die nog steeds op de auto?

Ik zou sleutels van de wagen afhalen, briefje in de brievenbus met mededeling dat sleutels bij jouw ligt en de beste man de sleutels bij jou kan komen ophalen (MvG een oplettende buurman). En een post-it op de auto bij het slot plakken (op de ruit om geen lak te beschadigen). Dan ziet de man dit wanneer ie de auto weer nodig heeft.

Wanneer de wijkagent er is, de sleutels overhandigen aan hem/haar.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 12:51

KDL

Wanneer wordt deze rijdende rechter aflevering uitgezonden eigenlijk?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik kan me toch ook niet onttrekken aan het idee dat de TS vooral bezorgd is voor de waarde van zijn huis dan over de buurman.

Maar ok, als TS bezorgd is over de buurman dan zou ik volgende keer (of waarschijnlijk nu alsnog als niemand het nog gedaan heeft) het volgende doen :
- Sleutels van auto halen en vervangen door een briefje dat ze bij jou thuis liggen en dat hij ze kan komen afhalen (want in jouw verhaal liggen ze nu nog op de auto als ze niet gejat zijn)
- Als je je zorgen maakt over de staat van de buurman dan zou je beter de telefoon kunnen pakken (twee-weg verkeer ipv WhatsApp wat redelijk eenrichtingsverkeer is) want als er echt iets is met de buurman dan heeft volgende week langskomen weinig zin en telefonisch kan je dit beter en sneller uitleggen.

En voor de mensen die vinden dat wat TS gedaan heeft normaal burengedrag is, wat heeft de TS exact bereikt? Dat als de politie "van de week" langskomt en een lijk aantreft dat de TS dan kan zeggen "Ik heb anders vorige wel een WA verstuurd hoor". Of als morgen de auto gestolen wordt (want de sleutels heeft TS er niet afgehaald) dat TS kan zeggen : "Ik heb anders wel een WA verstuurd hoor."

Kijk, de waarde van zijn huis dat is iets wat geen haast heeft, perfect te melden via WA en daarom kan de politie idd volgende week langsgaan om eens een praatje met buurman te hebben.
Maar als je vreest over de huidige staat van de buurman, tja dan is volgende week langsgaan al te laat.

En over het agressief zijn van de buurman, tja ik zou ook agressief worden als een agent mij komt vertellen dat mijn autosleutels waar ik een dag naar gezocht heb en waar ik god op mijn blote knietjes voor bedankt heb toen ik ze de volgende ochtend terugvond op mijn auto omdat niemand ze had meegenomen, dat diezelfde autosleutels gewoon 's middags al waren gezien door TS, maar die heeft ze laten liggen om gejat te worden en enkel een WA'tje naar de politie gestuurd.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:28
Clifdon schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:04:
[...]

Wait wut¿¡?! Lambda van voegcement is 0,93 enndraag dus weldegelijk bij aan de isolatiewaarde.

Daarnaast voegt de voeg wel degelijk sterkte toe vooral in de zijdelingse weerstand.
Pointeren er bij halen heeft geen zin. Dat is een andere techniek waarbij de dragende cementlaag veel homogener aan gebracht moet worden. Deze wordt daarna verdicht met de roller. Dit is dan ook niet te vergelijken met 'oud' metselwerk. Zeker vroeger werd er erg diep uitgekrabd om dit later met voegcement te vullen.
Nou vooruit, theoretisch gezien draagt het meer bij dan niks, maar over een lambda-waarde van 0,93 gaan roepen... zelfs baksteen isoleert beter :')
En in die trant zal het ook wel bijdragen aan constructief draagvermogen.

/offtopic

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:15
Het feit dat je politie verwittigt in dit geval vind ik zeer zeker een daad van goed burgerschap.
Dat je vraagt aan de politie om de situatie even te bekijken, en waar nodig hulp in the schakelen is iets heel anders dan klacht indienen, en je vraagt ook niet om de buurman te bekeuren voor whatever.

Maar ik zou dit per telefoon gedaan hebben, dan kan je wat overleggen met de wijkagent.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tommie12 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:13:
Het feit dat je politie verwittigt in dit geval vind ik zeer zeker een daad van goed burgerschap.
Dat je vraagt aan de politie om de situatie even te bekijken, en waar nodig hulp in the schakelen is iets heel anders dan klacht indienen, en je vraagt ook niet om de buurman te bekeuren voor whatever.

Maar ik zou dit per telefoon gedaan hebben, dan kan je wat overleggen met de wijkagent.
De politie zal het waarschijnlijk doorsturen naar buurtzorg. dus als er echt zorgen zijn ga je in 1e instantie zelf poolshoogte nemen. aan de hand daarvan kun je beslissen om direct met de wijkagent in contact te treden. TS zegt deze persoonlijk te kennen, dus om de lijnen qua communicatie kort te houden richt je je tot deze. die zal TS dan verder advies geven.

waarschijnlijk= komt voort vanuit mijn werkervaring in dit soort situaties.

Pagina: 1