4k HDR Mediaplayer + alle bekende audioformaten passthrough

Pagina: 1
Acties:
  • 6.504 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik zoek een?
4k Media Speler

Wat is je budget?
Liefst tussen de 100-200. maar als het duurder moet dan moet dat maar
Er is nu btw vrije dagen Mediamarkt en die verkopen niet de Vero 4k of de MINIX U9-H maar wel andere spelers die ik hier zal noemen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
4k HDR high bit rate in verschillende audio codecs afspelen: Dus moet de passthrough ondersteunen van
AC3
Dolby Digital
Dolby Digital +
Dolby TrueHD
DTS
DTS-HD MA
DTS: X
Dolby Atmos
En natuurlijk HDR zelf, en niet stotterend kunnen afspelen.
1 gigabit Ethernet verbinding

Wat heb je zelf al gevonden?
Vero4k,
MINIX U9-H
POPCORN HOUR VTEN Sigma
Hoorde dat sommige mensen problemen hadden met playback van 4k files?
Nvidia shield

Iedereen is zo hyped hier op het forum maar ik lees op kodi wiki:
"HD audio including DTS-HD MA, DTS:X, Dolby True HD, Dolby Atmos can be all be passed-through (bitstreamed) on Nvidia Shieild TV, but this currently only works with the native video player. Pass-through for HD audio is currently not working in Kodi and is a work-in-progress."

Dus is die internet player van Nvidia dan zo oke dat je geen eens perse kodi hoeft?

DUNE HD Solo Lite - Speelt 4k hdr af met HD audio formats DTS MA en True HD/Atmos Echter mist de info of hij DTS en dolby digital (+) ondersteund. Speelt hij 4k vloeiend af geen idee? omdat je ook een 4k versie hebt..
DUNE HD Solo 4K Lijkt exact hetzelfde als de lite alleen extra wifi ontvangst en een extra functie zwave wat voor mij onzin is. Maar speelt hij 4k bestanden hetzelfde af? of komt deze met een betere processor enz.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag meer info over de apparaten die ik kan kopen van mediamarkt btw vrije dagen ten eerste. Informatie over andere mag ook natuurlijk. Ik probeer uit te vinden welk apparaat nou echt vloeiend 4k afspeelt met ALLE audio formats passthrough. Dat is uitdagend want de specificaties zijn vaak incompleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Reconhell Kijk eens even bij mijn onderstaande posts, waar ik bij soortgelijke vragen in gegaan ben op de keuze voor een mediaspeler:

De Shield is goed, maar ook onnodig duur en heeft net als elke andere mediaspeler voors en tegens. Als je er niet op gaat gamen heeft hij geen enkele meerwaarde tegenover een Wetek of Minix. Afspelen wil je waarschijnlijk doen met Kodi of Plex. Ik snap dat je graag bij de MM koopt, maar de Minix en WeTek zijn sowieso al een stukje goedkoper dan de Shield. Nogmaals, niks mis met de Shield, maar je moet afwegen of hij geschikt, danwel overkill voor je is. Mediaspelers die niet gebaseerd zijn op Android en waarop je waarschijnlijk geen Kodi kunt draaien, kan je vanzelfsprekend ook overwegen. Je zit dan wel vaker vast aan de beperkingen van het besturingssysteem dat specifiek voor die speler ontworpen is. Apps zoals NPO Gemist en Kodi werken dan waarschijnlijk niet. Voordeel is tegelijk ook juist dat het specifiek voor zo'n mediaplayer ontworpen is. Alles is op elkaar afgestemd en werkt out of the box.

Zie hier:

Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"
Jorgen in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"

En natuurlijk het topic-aller-topics over Kodi en mediaspelers:
Pick the right Kodi box - december 2017 update

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Jorgen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:12:
@Reconhell Kijk eens even bij mijn onderstaande posts, waar ik bij soortgelijke vragen in gegaan ben op de keuze voor een mediaspeler:

De Shield is goed, maar ook onnodig duur en heeft net als elke andere mediaspeler voors en tegens. Als je er niet op gaat gamen heeft hij geen enkele meerwaarde tegenover een Wetek of Minix. Afspelen wil je waarschijnlijk doen met Kodi of Plex. Ik snap dat je graag bij de MM koopt, maar de Minix en WeTek zijn sowieso al een stukje goedkoper dan de Shield. Nogmaals, niks mis met de Shield, maar je moet afwegen of hij geschikt, danwel overkill voor je is. Mediaspelers die niet gebaseerd zijn op Android en waarop je waarschijnlijk geen Kodi kunt draaien, kan je vanzelfsprekend ook overwegen. Je zit dan wel vaker vast aan de beperkingen van het besturingssysteem dat specifiek voor die speler ontworpen is. Apps zoals NPO Gemist en Kodi werken dan waarschijnlijk niet. Voordeel is tegelijk ook juist dat het specifiek voor zo'n mediaplayer ontworpen is. Alles is op elkaar afgestemd en werkt out of the box.

Zie hier:

Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"
Jorgen in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"

En natuurlijk het topic-aller-topics over Kodi en mediaspelers:
Pick the right Kodi box - december 2017 update
+- 40 euro prijsverschil. maar de mini uh9 doet ook alle audio formaten?

1 vraag echter, is de windows 10 HDR modus echte correcte HDR modus?
Want als ik dat activeer ziet mijn bureablad een beetje blauw getint eruit.
Dus twijvel of windows de HDR modus wel goed doet.
Tevens is deze HDR modus 75% van de tijd niet selecteerbaar staat greyed out.. net als mijn resolutie staat ook op blanco(geen text in het vakje) Heel vreemd. Laptop aangesloten op LGC7 TV (alleen op 2de scherm dus TV)

Anders hoef ik helemaal geen shield te kopen, als ik erop kan vertrouwen dat windows de HDR weergave goed doet...

[ Voor 5% gewijzigd door Reconhell op 24-01-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hij ondersteunt in elk geval tot en met DTS HDMA en Dolby HD True Audio. Ik heb geen Atmosopstelling, dus dat kan ik niet checken. Ik heb geen HDR of 4k films eropstaan, dus dat weet ik niet zeker. Volgens mij ondersteunde de X8H-plus al 8 bit HDR en de U9H tot en met 10 bit HDR. Voor nog maar € 40 verschil kan je de Shield natuurlijk overwegen. Het verschil was afgelopen jaar nog een flink stuk groter zover ik weet. Heb je al het betreffende topic op het Kodi forum gelezen? Daar staat per use-case welke apparaten dat kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 24-01-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Jorgen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:16:
Hij ondersteunt in elk geval tot en met DTS HDMA en Dolby HD True Audio. Ik heb geen Atmosopstelling, dus dat kan ik niet checken. Ik heb geen HDR of 4k films eropstaan, dus dat weet ik niet zeker. Volgens mij ondersteunde de X8H-plus al 8 bit HDR en de U9H tot en met 10 bit HDR. Voor nog maar € 40 verschil kan je de Shield natuurlijk overwegen. Het verschil was afgelopen jaar nog een flink stuk groter zover ik weet. Heb je al het betreffende topic op het Kodi forum gelezen? Daar staat per use-case welke apparaten dat kunnen.
https://forums.geforce.co...-nvidia-shield-4k-uhd-/7/

Ik lees dat de Nvidia shield fucked is voor 1080p of andere content jezus.. er is altijd wel iets met die kut apparaten.

De UH9 ik hoop dat die alle audio formaten kan afspelen.
", Kodi op de Minix kan nu ook multikanaal HD-geluid zoals Dolby True HD, Dolby Atmos, DTS -HD etc. afspelen via HDMI passthroug"

Bron: http://www.androidminicom...inix-neo-u9-h-is-dat-wat/

Maar geen mention of DTS normaal, Dolby digital en Dolby Digital plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar mag je wel vanuit gaan. Dat zie ik bij verschillende films volgens mij wel in beeld staan bij mijn receiver. Kijk anders even op de website van Minix zelf.

Ook voor de Minix moest ik trouwens even wat klooien om het geluid goed te krijgen, maar nu heb ik gewoon alles spelend tot en met DTS HDMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Jorgen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:34:
Daar mag je wel vanuit gaan. Dat zie ik bij verschillende films volgens mij wel in beeld staan bij mijn receiver. Kijk anders even op de website van Minix zelf.

Ook voor de Minix moest ik trouwens even wat klooien om het geluid goed te krijgen, maar nu heb ik gewoon alles spelend tot en met DTS HDMA.
Heb je geen receiver die True HD aan kan? Ik heb ook geen atmos opstelling maar als ik de speakers aanzet en content true hd aanzet krijg ik wel t signaal true hd atmos te zien.

Er staat wel bij Een Rijke Bioscoop Surround Sound - Dolby Digital Audio
https://www.minixwebshop.nl/minix-neo-u9-h.html
Verder niks.
Ik weet niet ben er niet overtuigt van dat hij Dolby Digital (plus) afspeelt en DTS normaal

Zei je trouwens dat iets met de afstandsbediening was van de MiniX ik dacht dat te lezen maar vind het niet terug.
Op de websit zelf zegt de 1ste comment dat je niks kunt met de afstandsbediening.
Je kan hem niet besturen met de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell

Zou je anders het eens kunnen uittesten met dts/ dolby digital/dolby digital plus content?? Zo niet iedergeval benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell

Wat denk je als je deze 2 ziet?
Die eerste link is goedkoper, maar daar hebben ze ook een herbreeuwse versie.
Snap jij het 2de plaatje en het 3de plaatje?
2de plaatje staat er with english neo a3
Is de 3de niet engels dan? en waarom 2 afstandsbedieningen op plaatje 2
is er een reden om deze erbij te hebben, kun je hem niet goed besturen met de basis afstandsbediening?

https://nl.aliexpress.com...f4857c8&priceBeautifyAB=2

https://nl.aliexpress.com...jo6w8NSUhqnAaAtnuEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
HDR10 capable Hardware with Auto frame rate switching & dynamic range matching:
Apple TV 4K** (MrMC v3.3.1 (click) - a Kodi Fork) - using FW11.2 - frame rate switching also works for most tvOS Apps as well - see HERE
Vero 4K
MINIX U9-H
AMLogic S905X / S912 boxes running LibreELEC Kodi Krypton

Dat is wel goed dat die U9-H dat kan!
Ik dacht te lezen dat alle android players dit eigenlijk niet konden?!
Hmm apart.

[ Voor 11% gewijzigd door Reconhell op 24-01-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

http://minix.com.hk/en/products/neo-u9-h en dan bij specifications.
Verschil is dat de normale set enkel de gewone afstandsbediening mee levert. Volgens mij is dat geen flymouse. De Neo A3 is wel een flymouse. Die andere versie is een toetsenbordje met touchpad. Die heb ik nog nooit gebruikt. Bij mijn X8-H plus heb ik een Neo A2 flymouse. Bij de U9-H heb ik een Neo A3 flymouse.

Beetje gewenning, maar dan bestuurt het Kodi en Android een stuk fijner dan alleen maar links, rechts, op, neer, enter. Beide varianten (flymouse en/of toetsenbord met touchpad) beschikken over een qwerty toetsenbord, wat handig kan zijn in Android en Kodi.

Ik zou hem denk ik gewoon bij minixwebshop bestellen ipv uit China. En er eventueel een extra afstandsbediening bij nemen. Die A3 is voor mij prima. De K1 ken ik zoals gezegd niet. Of hier bij Amazon.de: https://www.amazon.de/Oct...-Technology/dp/B06X8Z2F92 Dat is ook een scherpe prijs. Dan heb je in elk geval geen gezeur met rare talen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 24-01-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Jorgen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:56:
http://minix.com.hk/en/products/neo-u9-h en dan bij specifications.
Verschil is dat de normale set enkel de gewone afstandsbediening mee levert. Volgens mij is dat geen flymouse. De Neo A3 is wel een flymouse. Die andere versie is een toetsenbordje met touchpad. Die heb ik nog nooit gebruikt. Bij mijn X8-H plus heb ik een Neo A2 flymouse. Bij de U9-H heb ik een Neo A3 flymouse.

Beetje gewenning, maar dan bestuurt het Kodi en Android een stuk fijner dan alleen maar links, rechts, op, neer, enter. Beide varianten (flymouse en/of toetsenbord met touchpad) beschikken over een qwerty toetsenbord, wat handig kan zijn in Android en Kodi.

Ik zou hem denk ik gewoon bij minixwebshop bestellen ipv uit China. En er eventueel een extra afstandsbediening bij nemen. Die A3 is voor mij prima. De K1 ken ik zoals gezegd niet. Of hier bij Amazon.de: https://www.amazon.de/Oct...-Technology/dp/B06X8Z2F92 Dat is ook een scherpe prijs. Dan heb je in elk geval geen gezeur met rare talen.
Ik zou in principe alleen maar die file exporer functie gebruiken of iets dergelijks.( of iets met plaatjes)
titles typen en dat soort dingen begin ik zowiezo niet aan.
Dus van wat ik van jou begrijp is het een leuke bonus maar niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK, dat kan. Dan is de flymouse functie natuurlijk nog steeds heel handig. In file explorer mode heb je natuurlijk weinig aan Kodi. Goed je kan alles daar starten, maar dat kan ook met andere players. Ik zou als ik jou was Kodi wel in library modus zetten. Dan heb je alles mooi bij elkaar op genre, jaartal, etc. Doet Kodi allemaal voor je. De flymouse is dan gewoon om alles te besturen en selecteren.

Zet gewoon rustig even de Shield en Minix naast elkaar met de info van beide fabrikantenwebsites en die van het Kodi forum waar ik naar linkte. Dan kan je zelf afstrepen welke het beste past voor jou c.q. het minste nadelen heeft.

Ik ben vanavond ff druk. Als ik tijd heb wil ik nog wel even kijken welke audio-formaten ik allemaal op mijn receiver zie met gebruik van Kodi op de Minix. Ik maak overigens gebruik van een Marantz SR7011, dus die speelt in elk geval gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Jorgen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:18:
OK, dat kan. Dan is de flymouse functie natuurlijk nog steeds heel handig. In file explorer mode heb je natuurlijk weinig aan Kodi. Goed je kan alles daar starten, maar dat kan ook met andere players. Ik zou als ik jou was Kodi wel in library modus zetten. Dan heb je alles mooi bij elkaar op genre, jaartal, etc. Doet Kodi allemaal voor je. De flymouse is dan gewoon om alles te besturen en selecteren.

Zet gewoon rustig even de Shield en Minix naast elkaar met de info van beide fabrikantenwebsites en die van het Kodi forum waar ik naar linkte. Dan kan je zelf afstrepen welke het beste past voor jou c.q. het minste nadelen heeft.

Ik ben vanavond ff druk. Als ik tijd heb wil ik nog wel even kijken welke audio-formaten ik allemaal op mijn receiver zie met gebruik van Kodi op de Minix. Ik maak overigens gebruik van een Marantz SR7011, dus die speelt in elk geval gewoon alles.
Top ik waardeer het, ik stond op het punt om naar de MM te gaan om die shield te kopen tot ik las dus van dat upscale verhaal. Ik ga voor mini u9h. 100 euro is prima en hij support ook nog eens dolby vision.. nice! Netflix app moet dan ook mogelijk zijn geloof ik. Weet niet of het apparaatje een firmware nodig heb en of dat automatisch gaat via een notificatie of dat je het moet opzoeken. Voor de rest is het gewoon android besturingsysteem, kodi downloaden en gaan neem ik aan..

Zelf heb ik de Marantz 6011 gekocht vorige week =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Reconhell Ik heb nog niet voor je kunnen kijken. Ben al een paar dagen ziek en heb geen film gezien. Ik probeer straks even welke audioformaten mijn U9-H doorgeeft aan de Marantz.

Edit: Heb een tiental films opgestart. In het Marantz-display verschijnen dan:

stereo
DTS + Neural:X
Dolby D + DDS
DTS-HD

Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar dit kwam in elk geval goed door. Volgens de website heeft de U9-H ook gewoon een officiële Dolby licentie.

[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 27-01-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Jorgen schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:44:
@Reconhell Ik heb nog niet voor je kunnen kijken. Ben al een paar dagen ziek en heb geen film gezien. Ik probeer straks even welke audioformaten mijn U9-H doorgeeft aan de Marantz.

Edit: Heb een tiental films opgestart. In het Marantz-display verschijnen dan:

stereo
DTS + Neural:X
Dolby D + DDS
DTS-HD

Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar dit kwam in elk geval goed door. Volgens de website heeft de U9-H ook gewoon een officiële Dolby licentie.
hey balen.. beterschap Dankje voor de test! Ook lees ik verschillende verhalen over Dolby Vision of dat mogelijk zou zijn, voor sommige lijkt het te werken, voor sommige niet, of gedeeltelijk.

Heb een post gemaakt op het libre elec forum: Mocht jij of iemand anders een blik erop willen werpen.

https://forum.libreelec.t...e-elec-on-the-minix-u9-h/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn televisie ondersteunt wel Dolby Vision, maar ik heb op mijn NAS geen media staan met DV HDR. Ik kan wel eens kijken of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:23
Ik heb afgelopen week een shield pro 2019 gekocht en man wat ben ik blij. Dat apparaat is zo smooth en snel. Speelt álles af. Shield én koud worden beide goed ondersteund. HDR en DTS HD worden prima ondersteund. Dat al heel lang te twijfelen wat Ik moest kopen ivm met 4K ( heb oled lg C9) en mijn marantz sr6011.

Ik weet zeker dat je niet teleurgesteld raakt met de shield!

[ Voor 9% gewijzigd door Nachoman op 26-02-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09

FeaR

In GoT we trust

Een topic van meer dan twee jaar oud kicken is veelal niet nodig. In deze zeker niet aangezien TS al sinds 21-10-2018 niet meer op het forum is geweest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.