• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11
Ik zoek een?
Android 8 (Oreo) tablet met project Treble support.

Wat is je budget?
Liefst rond de 300 euro, maar als het niet anders kan en het is de moeite waard, mag het ook meer zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ter vervanging van mijn Nexus 7 2013. Wordt vooral gebruikt om te surfen en Yatse (voor Kodi) te draaien.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik wil iets dat, zoals mijn Nexus, lang geüpdate wordt (vandaar dat het project Treble moet ondersteunen) en weinig bloatware heeft (dus liefst geen Samsung, maar als het echt niet anders kan...).
Ik heb zelf NIETS gevonden. Ik heb op CES2018 geen enkele tablet aangekondigd zien worden en ook via Google vind ik enkel info over smartphones met project Treble support, niets over tablets...

Welke vragen heb je hier nog over?
De rest is bijzaak.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Mastakilla ik heb je titel even aangepast, zodat het de lading een stuk beter dekt.

Ik neem telefoons even als voorbeeld, omdat ik daar beter in thuis ben. Alle smartphones die momenteel een upgrade naar Android 8 ontvangen ondersteunen allemaal geen Trebble. (Zelfs de Nexus en Pixel toestellen niet) Ik ga er even vanuit dat dit met Tablets hetzelfde gaat werken.

Wil je dus een tablet hebben met Trebble zal je een nieuwe moeten kopen waarbij Android 8 uit de doos erop staat. Dat is namelijk een van de eisen van Google.

Als ik dan in onze Pricewatch ga kijken staat er momenteel geen één tablet in met Android 8. Ik ben dus bang dat je nog even geduld moet hebben en wachten op de nieuwe generatie tablets.

• Mastakilla
Bedankt rens-br, dit wist ik reeds...

Ik vraag me af of er al een fabrikant zo'n tablet aankondigd heeft. Android 8 is nu toch al wel even beschikbaar en ik kan zelfs geen enkele aankondiging vinden... Hopen webpaginas met deze details over smartphones, maar niets over tablets... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 24-01-2018 15:40 ]

• rens-br

rens-br

Mastakilla schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:37:
Ik vraag me af of er al een fabrikant zo'n tablet aankondigd heeft. Android 8 is nu toch al wel even beschikbaar en ik kan zelfs geen enkele aankondiging vinden.
Ik helaas ook niet. Android tablets zijn niet echt heel populair meer, aangezien de markt aardig verzadigd is. Daarom brengen fabrikanten ook nog maar weinig nieuwe modellen uit.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 24-01-2018 15:51 ]

• Mastakilla
Welke beurs kondigen ze normaal hun nieuwe toestellen aan en wanneer is die? CES blijkbaar niet (meer)...

En verzadigd zou ik de markt niet echt noemen, echt veel fatsoenlijk /recent aanbod is er niet. De top 10 van populairste tablets op tweakers pricewatch staat vol met tablets uit 2016.

• rens-br

rens-br

Mastakilla schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:15:
Welke beurs kondigen ze normaal hun nieuwe toestellen aan en wanneer is die? CES blijkbaar niet (meer)...
Ik weet het niet zeker, maar de MWC lijkt mij een logische beurs om dat soort producten aan te kondigen.
Pagina: 1